MS Windows
briani 27239
Win ME
Fra : Holger Mathiesen

Dato : 26-05-04 16:10

hej allesammen
Jeg har to iriterende problemer jeg vil spørge om.
Det ene er at windows ME får maskinen til at starte af sig selv. Hvordan
forhindre jeg det?

Det andet er at når den så starter (med eller uden min vilje) forlanger den
en adgangskode! hvordan fjerner jeg det?
Mvh h-mathiesen@get2net.dk

Fra : Gevaldi

Dato : 26-05-04 16:30

Holger Mathiesen skriblede:
> hej allesammen
> Jeg har to iriterende problemer jeg vil spørge om.
> Det ene er at windows ME får maskinen til at starte af sig selv.
> Hvordan forhindre jeg det?

Har du fået en virus? ellers ved jeg ikke
hvad årsagen er.

> Det andet er at når den så starter (med eller uden min vilje)
> forlanger den en adgangskode! hvordan fjerner jeg det?

Start med at slette den .pwl fil der ligger i
windows kataloget og så fortsætter du til:

Kontrolpanel\netværk primær netværkslogon:
Windows-logon

--
/Gevaldi

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-05-04 17:29

Holger Mathiesen skrev:

> Det ene er at windows ME får maskinen til at starte af sig selv.
> Hvordan forhindre jeg det?

Det er et spørgsmål om strømstyring i Windows. Har selv haft problemet
i Windows 2000 engang og det er også set med XP.

> Det andet er at når den så starter (med eller uden min vilje)
> forlanger den en adgangskode! hvordan fjerner jeg det?

TweakUI kan hjælpe dig dér

TweakUI er en lille og yderst fiks utility som Microsoft har lavet. Den
kan meget godt.

Jesper G. Poulsen