MS Windows
briani 27239
remote admin med blokeret port
Fra : Carl Hansen

Dato : 26-05-04 11:33

Jeg aner ikke hvilken gruppe jeg skal spørge i, så jeg starter i denne.

Hjemme har jeg en server kørende med et par klienter. Serveren kører bl.a.
web og mail og ftp.

For det meste bruger jeg VNC eller Remote Admin når jeg skal i forbindelse
med min server for fx at vedligeholde denne.

Jeg kunne godt tænke mig at kunne få adgang til skrivebordet på serveren,
når jeg som nu sidder på mit arbejde. Men desværre har kommunen lukket for
diverse porte så dette ikke umiddelbart er muligt.

Er der nogen som helst måde man kan komme uden om dette ???

Kunne man fx forestille sig, at jeg kunne klikke ind på en hjemside på en
eller anden server der ikke er blokeret (på normal vis via port 80) og fra
denne hjemside blive viderestillet til min egen server via fx VNC
(www.domæne.dk:5800).

kommune pc----- port 80 ----> hjemside/server ----- port 5800 ----> min egen
server

Er der et eller andet lyst hoved der kan hjælpe mig ??

NB: Jeg havde samme problemer med port 21. Men her har jeg løst problemet
via noget php-programmering, således at jeg nu via min hjmeside kan lave
fildeling mv. lidt a-la ´rigtig´ ftp

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 26-05-04 11:44

Hej Carl,

> kommune pc----- port 80 ----> hjemside/server ----- port 5800 ---->
> min egen server

Jeg kender ikke så meget til det, men har læst i et computerblad, at
programmet GoToMyPC skulle være godt til netop dette - det er dog ikke
gratis!

Link:
https://www.gotomypc.com/

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Fra : Martin Schultz

Dato : 26-05-04 11:53

On Wed, 26 May 2004 12:32:42 +0200, Carl Hansen wrote:

> [...]
> server
>

> Er der et eller andet lyst hoved der kan hjælpe mig ??

Jeg kan ikke lige huske hvordan men en søgning på google kan informere dig
om hvordan du sætter remote desktop til at lytte på en anden port.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 26-05-04 12:15

Martin Schultz mumbled his insignificant opinion in:
7yobscbrl6kz$.1nf4z3o50btie$.dlg@40tude.net

> Jeg kan ikke lige huske hvordan men en søgning på google kan
> informere dig om hvordan du sætter remote desktop til at lytte på en
> anden port.

Gjorde det selv i går så jeg havde dem i min history :)

Server:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;306759
Clienten:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;304304