MS Windows
briani 27239
Hvordan ved jeg hvilken kopi af winxp, jeg~
Fra : Dr.Ralph

Dato : 26-05-04 11:26

Jeg har 2 win xp pro.

Den ene er installeret på min notebook, den anden skal installeres på min
stationære pc i forbindelse med ren installation af SP2 RC1 (jeg vil lave
en total nyinstallation, hvor jeg lægger SP2 og win xp sammen på en
installations cd)

Men jeg kan ikke huske hvilken af mine 2 win xp pro, jeg har installeret på
min notebook - og bruger jeg samme password, så vil win xp pro låse efter
endt installation og netadgang på min stationære pc og jeg kan begynde
forfra.

Kan jeg på nogen måde se, hvilken af mine 2 kopier af win xp pro, jeg har
anvendt til min notebook ?

Begge er fuldt lovligt indkøbte versioner af win xp pro.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 26-05-04 12:50

On Wed, 26 May 2004 12:25:54 +0200, "Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote:

>Kan jeg på nogen måde se, hvilken af mine 2 kopier af win xp pro, jeg har
>anvendt til min notebook ?

http://www.microsoft.com/danmark/security/protect/checkos.asp

Prøv den!

Lars

Fra : Dr.Ralph

Dato : 27-05-04 04:06

> Prøv den!
>
> Lars

Desværre gav den ingen brugbar info :(

Skal jeg virkelig installere det hele med risiko for at måtte begynde
forfra igen :(

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Torben

Dato : 27-05-04 07:44

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse

> Desværre gav den ingen brugbar info :(
>
> Skal jeg virkelig installere det hele med risiko for at måtte begynde
> [...]

Prøv at installere Adia 32, den kan fortælle hvilke nøgle du har brugt.
--
Mvh Torben

Fra : Hans Greve

Dato : 27-05-04 09:56

Det kan da vel være ligemeget med hvilken Cd du bruger. Når
CDerne er ens.
Bare du ikke bruger samme key.

mvh.
Hans

Fra : Dr.Ralph

Dato : 28-05-04 02:23

> Det kan da vel være ligemeget med hvilken Cd du bruger. Når
> CDerne er ens.
> Bare du ikke bruger samme key.

Jamen det er jo det der er mit problem - jeg ved ikke hvilken af mine XP'er
jeg har navendet og derfor heller ikke hvilken CD key.

Når jeg går på nettet vil den brokke sig over, at samme cd key er anvendt 2
steder (antager jeg) og vil vel give knas, ikke ?

Ellers kan jeg ikke se, hvad hele denne online aktivering af xp skal til
for - hvis den ikke kan se, når samme udgave af xp anvendes på 2 pc'er ?

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-05-04 05:20

"Dr.Ralph" skriver:

> Jamen det er jo det der er mit problem - jeg ved ikke hvilken af mine XP'er
> jeg har navendet og derfor heller ikke hvilken CD key.

Men kan du finde det ud fra CD key ??

Gør nu som Torben skrev til dig.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Hans Greve

Dato : 28-05-04 10:41

> Jamen det er jo det der er mit problem - jeg ved ikke hvilken af mine
XP'er
> jeg har navendet og derfor heller ikke hvilken CD key.

Hvis du ikke vil bruge AIDA32.
Kan du bruge denne lille dims
http://home20.inet.tele.dk/hanseland/ViewKeyXP.exe

mvh.