MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows XP Pro - DNS eller Index Problem t~
Fra : Henrik Rask Mortense~

Dato : 26-05-04 07:43

Davs med jer,

Jeg har et problem som er ved at rykke det sidste hår af hovedet ;-(

Her er setuppet før:

1 windows XP Pro benyttet som "fil-server"
2 windows XP Pro arbejdsstationer der benyttede ovenstående
2 windows 2000 Pro --------- "----------------------

Nu installerer jeg så en windows 2003 SBS og flytter (med rå filkopiering)
alle data fra ovenstående fil-server til den nye widows 2003 SBS.

Klienterne bliver tilmeldt domæne osv. og alt er fryd og gammen - næsten.

Hvis ovenstående forhændværende fil-server er slukket - har de to windows XP
Pro problemer når der skal åbnes filer (hovedsagelig autocad):

Med bl.a. netstat kan jeg se, at de spørger efter den forhændværende
fil-server først. Når der efter 10-12 sekunder ikke svares derfra åbnes den
enkelte fil fra den nye SBS server - men ikke før dette timeout.

Hvis den forhændværende fil-server er tændt åbnes filer på den nye SBS2003
øjeblikkelig - eller ial fald så hurtigt, at jeg ikke kan nå at se andet.

Kunne det mon være index service på de to Windows XP Pro klienter der stadig
refererer til den gamle server ?

Iøvrigt er det tilsyneladende et HTTP request der sendes til den
forhændværende fil-server !

Nogen der har en idé til, hvordan jeg bliver fri for at disse windows XP Pro
klienter stadig sender request til den gamle server ?

Mvh
Henrik