MS Windows
briani 27239
Gameport, Joystick og Win XP
Fra : enrico

Dato : 25-05-04 22:27

Vi har et Logitech Extreme Wingman Joystick, der er et par år gammelt.

Vi kan simpelthen ikke få det til at virke under XP.

Joystikket er uden USB , men til gameport... og den har vi, men det
supporter XP ikke.

Vi har valgt det på listen over spilleenheder i kontrolpanel - under
status, står der "ikke tilsluttet".

Derfter har jeg hentet en driver fra logitech "lgs425enu" på 8,75 mb
Efter installationen går det galt, når joystikket skal detectes... og
det er altså sat i gameporten ....og alt er genstartet... og det har
virket for nyligt på den gamle maskine... og jeg kan ikke se, at der
skal batterier i .. og... Det er sørme rart det XP... det virker bare
- eller hvad??

Forslag modtages med kyshånd... min søn kom ikke til at flyve i aften
:(

-enrico

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-05-04 03:01

enrico skrev:

> Joystikket er uden USB , men til gameport... og den har vi, men det
> supporter XP ikke.

Iflg. Martin Schultz understøtter XP mere hardware end 2000 gør, så han
må ligge inde med svaret på dine kvaler

Jesper G. Poulsen

Fra : enrico

Dato : 26-05-04 12:07

Jeg har en gammel maskine med win 98. Her er der ingen problemer, men
vi vil gerne køre spillet på den nye og hurtigere PC.

Jeg har en HD nr. 2. Jeg overvejer at installere Win 98 på denne og så
køre spillet herfra. Mon ikke det kan lykkes?

-enrico

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-05-04 17:35

enrico skrev:

> Jeg har en HD nr. 2. Jeg overvejer at installere Win 98 på denne og
> så køre spillet herfra. Mon ikke det kan lykkes?

Du skal installere 98 _før_ XP (eller have dine bootdiske i skuffer).
Du kunne også slå lidt koldt vand i blodet og se om ikke Martin
Schultz kommer op med et godt fif.
Ellers findes der adaptere fra gameport til USB.

Du bør også kigge på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Jesper G. Poulsen

Fra : Pico

Dato : 26-05-04 22:44

enrico wrote:
> [...]
>
> Vi kan simpelthen ikke få det til at virke under XP.
>
> Joystikket er uden USB , men til gameport... og den har vi, men det

Hos mig suportere XP pro nu fint gameport, forøvrigt uden installation
af nogen drivere. Har du prøvet at afinstallere driverne, tilslutte stikket
og starte XP ? Hvis den ikke bliver fundet her kan du evt. prøve med
tilføj hardware i kontrolpanelet.
Pico

Fra : enrico

Dato : 27-05-04 11:27

On Wed, 26 May 2004 23:44:19 +0200, "Pico" <Selvestemig@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>af nogen drivere. Har du prøvet at afinstallere driverne, tilslutte stikket
>og starte XP ? Hvis den ikke bliver fundet her kan du evt. prøve med

Jeg startede med blot at tilslutte uden Wingman blev fundet.
Dernæst valgte jeg den på listen,,, men under status står "Ikke
tilsluttet"

Så prøvede jeg tilføj ny hardware ... virker ikke.

Først da prøvede jeg også uden held at installere en driver.

Endv. har jeg et stik i udvalg (149 kr,) der skal koverte fra gameport
til USB - det virker heller ikke (selvom der er 4 indstillinger på
stikket)

SÃ¥ jeg er ret lost...

Kan der være problemer med at installere et andet styresystem som Win
98, hvis det ligger på en anden fysisk Harddisk?

-enrico

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-05-04 17:00

enrico skrev:

> Kan der være problemer med at installere et andet styresystem som Win
> 98, hvis det ligger på en anden fysisk Harddisk?

98 skal ligge på den første partition på den første disk. Lav det
med harddisk-skuffer (en skuffe med XP og en med 98).

Jesper G. Poulsen

Fra : enrico

Dato : 28-05-04 00:09

On 27 May 2004 16:00:27 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>98 skal ligge på den første partition på den første disk. Lav det
>med harddisk-skuffer (en skuffe med XP og en med 98).

Ja, det har jeg ikke en snus begreb om. Jeg ved, hvor jeg skal søge
hjælp.
Tak for rådet.

-e