MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows Messenger vil ikke væk
Fra : LVL

Dato : 24-05-04 23:25

Jeg har Windows XP Pro og MSN Messenger 6.2 og har et problem med Windows
Messenger... Jeg har prøvet at afinstallere det via Tilføj/fjern
Windows-komponenter, men det var der stadig, så jeg gik ind i Stifinder og
slettede hele mappen. Nu skulle det så være væk, men nu er Acrobat Reader
begyndt at prøve at installere det igen og det har jeg undret mig meget over
da den ikke har noget med Messenger at gøre... Ind skulle jeg, så jeg kørte
gpedit.msc og slog Windows Installer fra til jeg var færdig med AR og slog
den til igen, men det bliver lidt træls i længden. Jeg er ikke interesseret
i at installere Windows Messenger, for den har det med at blande sig, især i
Outlook Express, lige meget hvor mange indstillinger jeg slår fra. Hvad kan
jeg gøre?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-05-04 00:07

LVL skrev:

> Nu skulle det så være væk, men nu er Acrobat Reader begyndt at
> prøve at installere det igen og det har jeg undret mig meget
> over da den ikke har noget med Messenger at gøre...

Det er muligvis fordi, at både Acrobat Reader og Windows Messenger er
installeret vha. Windows Installer. Når du starter et program som er
installeret med Windows Installer, vil Windows Installer gå ind og
tjekke på en liste, hvilke programmer der er installeret og hvis den
liste ikke passer med virkeligheden, vil den forsøge at installere
de programmer som mangler ifht. listen. Det fungerer normalt fint
hvis man afinstallerer programmer på den rigtige måde (via Control
Panel > Add or Remove Programs), men når man bliver nødt til at
fjerne et program på den forkerte måde, som du har valgt, bliver
Windows Installer-listen ikke tilrettet.

Prøv at hente Windows Install Clean Up på denne adresse:
http://download.microsoft.com/download/office2000pro/util20/1/NT4/EN-US/msicuu.exe

Installer programmet, kør det og fjern Windows Messenger fra listen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : LVL

Dato : 25-05-04 00:54

> Prøv at hente Windows Install Clean Up på denne adresse:

http://download.microsoft.com/download/office2000pro/util20/1/NT4/EN-US/msicuu.exe

> Installer programmet, kør det og fjern Windows Messenger fra listen.

Mange tusind tak, det virkede!

Det fungerer normalt fint
> hvis man afinstallerer programmer på den rigtige måde (via Control
> Panel > Add or Remove Programs)

Jamen Windows Messenger findes slet ikke på den liste, den findes kun i den
føromtalte liste og selvom jeg fjerner fluebenet og afinstallerer det, er
der stadig en mappe tilbage med en 10-20 filer i som jeg skal slette hvis
jeg vil helt af med det. Tro mig, jeg har prøvet at geninstallere og
afinstallere og installere en nyere version... det hele.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-05-04 01:13

LVL skrev:

> Mange tusind tak, det virkede!

Ok. Jeg skulle lige til at sende et forslag mere, fordi det tyder
på, at andre i Adobes Acrobat-forum har oplevet det samme.
Problemet kan åbenbart også løses ved at installere nyeste version
af Windows Journal Viewer. Læs evt:
http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx?13@196.BzhDcEAAyGs.0@.2ccfefb7
(Klik på 'Log in as Guest', hvis du ikke har et Adobe ID).

> [...]
> med det. Tro mig, jeg har prøvet at geninstallere og
> afinstallere og installere en nyere version... det hele.

Jeg ved godt at Windows Messenger er svær at slippe af med.
Som Edmund skriver i: <news:2h92c9Faf5vsU1@uni-berlin.de>, så
fjernes Messenger ikke ved at man bruger den metode du har brugt.
Man fjerner blot genvejen til den. En bedre måde at slippe af
med den på, er tricket med sysoc.inf f.eks.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-05-04 01:24

Thomas G. Madsen skrev:

> En bedre måde at slippe af med den på, er tricket med
> sysoc.inf f.eks.

Eller endnu nemmere med et program som det du kan hente her:
<http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_mess_disable.htm>. Med det
kan du også fjerne henvisningen til Messenger i Outlook Express
under Funktioner > Indstillinger > Generelt. Den henvisning
forsvinder nemlig ikke altid, selvom man har fjernet Messenger.
Så vidt jeg husker, så var det det program jeg brugte til at
afinstallere Messenger med i sin tid.

--
Hilsen
Madsen

Fra : hcma

Dato : 25-05-04 10:07

"LVL" <las25@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Outlook Express, lige meget hvor mange indstillinger jeg slår fra. Hvad

Sådan slettes Messenger helt:
Copy and Paste denne kommando til Start -> Kør:
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
m v h
hcma

Fra : kim

Dato : 26-05-04 19:26

"LVL" <las25@hotmail.com> skrev
> [...]
> Outlook Express, lige meget hvor mange indstillinger jeg slår fra. Hvad

XP AntiSpy fjerner den 100 %

Mvh Kim

Fra : LVL

Dato : 27-05-04 13:08

Tak for alle jeres forslag, problemet er nu løst og både Windows og jeg er
glade.