MS Windows
briani 27239
"Tjenesten Messenger"
Fra : Per

Dato : 24-05-04 20:19

Hej i gruppen!

Via "Tjenesten Messenger" får jeg med timers mellemrum en meddelelse fra
Microsoft Networks til Windows User:

Microsoft Security Bulletin MS03-043

Buffer Overrun in Messenger Service Could allow Code Execution (828035)

Efter en liste over affected windows softvare, henvises der til følgende

En opdatering kan dog først igangsættes efter betaling af et gebyr.

Er der nogen der ved, hvad det er for noget????

Jeg har ikke tidligere fået meddelelser gennem denne "tjeneste" - en enkelt
meddelelse med et tilbud på lækker massage har også fundet vej til maskinen.
Er det en tjeneste jeg kan fravælge?

Venlig hilsen

Per

Fra : Snuden

Dato : 24-05-04 20:30

On Mon, 24 May 2004 21:18:43 +0200, "Per" <kuhlwein@get2net.dk> wrote:

> [...]
>meddelelse med et tilbud på lækker massage har også fundet vej til maskinen.

Det er fup og svindel. Du skal ikke betale for opdateringer til
Windows - de fås helt gratis via http://windowsupdate.microsoft.com/ -
og efter dit indlæg at dømme bør du tage en tur forbi det site.
--
Snuden

Fra : Per

Dato : 24-05-04 20:44

Tak for svaret. Tænkte det nok - din henvisning kendte jeg i forvejen,
hvilket også gjorde mig mistænksom. Men hvordan får jeg deaktiveret det
lille messenger-program?

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 24-05-04 21:16

Per skrev i en meddelelse...

> Tak for svaret. Tænkte det nok - din henvisning kendte jeg i forvejen,
> hvilket også gjorde mig mistænksom. Men hvordan får jeg deaktiveret
> det lille messenger-program?

Start => Kør... => services.msc => Messenger => Deaktiver
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Per

Dato : 24-05-04 21:33

Tak for hjælpen - håber det stopper de gentagne meddelelser!

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:LJssc.2078$Vf.93058@news000.worldonline.dk...

Fra : Nic

Dato : 25-05-04 06:27

> Tak for hjælpen - håber det stopper de gentagne meddelelser!

Du burde absolut også installere en firewall (og bruge XP's indbyggede hvis
du bruger XP)

Bortset fra det. Sikke dog et sølle forsøg på snyd. Jeg føler med
bagmændende...