MS Windows
briani 27239
Træg Win XP
Fra : Mr_Smith

Dato : 24-05-04 18:37

Jeg synes efterhånden at min XP er blevet lidt træg og opstarten er også
begyndt at tage lidt længere tid. Jeg installerede Windows for omkring 6
mdr. siden da jeg købte ny computer.

Kan man nogen steder få overblik over hvilke processer der kører under en ny
installeret Windows, så jeg kan sammenligne med dem som kører på min
Windows - og derved se om det måske er (for) mange processer der sløver
maskineriet?

//smith

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 24-05-04 18:53

Mr_Smith skrev i en meddelelse...
> [...]
> under en ny installeret Windows, så jeg kan sammenligne med dem som
> kører på min Windows - og derved se om det måske er (for) mange

Har du lavet en general rengøring af computeren?
Jeg har flere gang "hjulpet" folk på mit kollegie ved at gøre flg.

Hente de nyeste opdateringer fra WindowsUpdate.
Opdatere viruspogrammet og skanne hele computeren for virus.
Gå alle installerede programme igennem, for at slette dem der ikke
bruges mere.
Finde de Temp-biblioteker der findes for så at slette indholdet af
disse.
Rense for spyware o.lign. med Ad-aware[1] og Spybot S&D[2].
Rens din registerings database evt. med RegClean[3].
Defragmentere harddisken.
evt. køre Bootvis[4] bagefter.

[1] http://www.lavasoft.de/
[2] http://www.safer-networking.org/
[3] http://downloads-zdnet.com.com/3000-2094-881470.html?tag=lst-0-1
[4] http://www.soft32.com/download_19687.html
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Mr_Smith

Dato : 24-05-04 19:31

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> wrote
> Har du lavet en general rengøring af computeren?

- Nej, men det lyder som en god idé. Tak.

//smith

Fra : John

Dato : 24-05-04 19:57

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:sDqsc.2030$Vf.90181@news000.worldonline.dk...

Torben har allerede givet dig nogle gode og grundlæggende råd, her er
yderligere læsestof: http://www.onecomputerguy.com/windowsxp_tips.htm

Mvh John

---

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 24-05-04 22:21

Hej Torben,

> Rens din registerings database evt. med RegClean.

Kan dette ikke være farligt? Er der ikke en forholdsvis stor risko for at
visse programmer ikke længere vil virke?

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Fra : emj

Dato : 24-05-04 22:35

On Mon, 24 May 2004 23:21:11 +0200, "Glenn Rasmussen"
<tyrannorex@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>Kan dette ikke være farligt? Er der ikke en forholdsvis stor risko for at
>visse programmer ikke længere vil virke?
Nej, regclean laver ingen ulykker
Hilsen emj

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-05-04 13:14

On Mon, 24 May 2004 23:21:11 +0200, "Glenn Rasmussen"
<tyrannorex@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>Kan dette ikke være farligt? Er der ikke en forholdsvis stor risko for at
>visse programmer ikke længere vil virke?

Ikke hvis man nøjes med at fjerne de programmer man ikke længere har
installeret.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen