MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fejlmeddelelse på internettet.
Fra : Kenneth & Tanja

Dato : 24-05-04 17:48

Hejsa

Har fået et problem når jeg går på nettet, pludselig kommer der en
fejlmeddelelse hvor jeg kan enten sende en fejlrapport eller undlade at
sende, og så lukker nettet bare ned. Pænt belastende, kan nogen hjælpe mig??

Det er faktisk begyndt efter at jeg har opdateret mit windows via windows
update!

Kenneth

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-05-04 19:52

Kenneth & Tanja wrote:
> pludselig kommer der en fejlmeddelelse hvor jeg kan
> enten sende en fejlrapport eller undlade at sende, og
> så lukker nettet bare ned.
> Pænt belastende, kan nogen hjælpe mig?

Du kan slå "Fejlrapportering" fra her:
Kontrolpanel -> System -> Fejlrapportering
-> Sæt hak i "Deaktiver fejlrapportering" og i
"Men giv mig besked, når der opstår en kritisk fejl"

Herved kan du måske finde årsagen til fejlen.
Du kan også se om der står noget i logbogen:
Kontrolpanel -> Administration -> Logbog
-> Program

> Det er faktisk begyndt efter at jeg har opdateret
> mit windows via windows update!

Er der lavet genetableringspunkter efter opdateringerne?
- Prøv at genetablere til et tidspunkt før opdateringerne
og se om det hjælper, gør det det, så installér opdateringerne
én efter én og find synderen.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Kenneth & Tanja

Dato : 25-05-04 17:36

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan slå "Fejlrapportering" fra her:
> Kontrolpanel -> System -> Fejlrapportering
> -> Sæt hak i "Deaktiver fejlrapportering" og i
> "Men giv mig besked, når der opstår en kritisk fejl"

Har prøvet at deaktivere fejlrapporter, men den kommer stadig me
fejlmeddelelse og lukker nettet ned.

> Herved kan du måske finde årsagen til fejlen.
> Du kan også se om der står noget i logbogen:
> Kontrolpanel -> Administration -> Logbog
> -> Program

Har også været inde i logbogen, og kan se alle de fejl den laver, og når jeg
dobbeltklikker på den, står der at internet explorer lavede fejl. Men det
hjælper mig jo ik så meget.

> Er der lavet genetableringspunkter efter opdateringerne?
> - Prøv at genetablere til et tidspunkt før opdateringerne
> og se om det hjælper, gør det det, så installér opdateringerne
> én efter én og find synderen.

Nu når du siger at jeg skal genetablere til et tidspunkt før opdateringerne,
så er jeg lost. Kan du forklare lidt mere hvordan, fordi det ved jeg ik
lige.?

> --
> Mvh.
> Mikael Nørrelund Andersen
>
> Mail adressen virker.

Og ellers har du måske andre ideer til hvad det kan være?

Tak

Kenneth

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-05-04 21:22

Kenneth & Tanja wrote:
> Har prøvet at deaktivere fejlrapporter, men den
> kommer stadig med fejlmeddelelse og lukker nettet ned.

Det skulle den også gerne, hvad står der præcis i den
fejlmeddelelse?

> Nu når du siger at jeg skal genetablere til et tidspunkt
> før opdateringerne, så er jeg lost. Kan du forklare lidt
> mere hvordan, fordi det ved jeg ik lige?

Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer
-> Systemgendannelse

> Og ellers har du måske andre ideer til hvad det kan være?

Det er helt klart en softwarefejl, men præcis hvor den ligger
kan vi nok bedst finde ud af ved at få fjernet de opdateringer
der er installeret siden den virkede. Bagefter installerer du så
en opdatering ad gangen, tester noget tid og virker det, så
tager du en opdatering til osv. - til sidst ved du hvilken
opdatering den er gal med og undgår den fremover.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.