MS Windows
briani 27239
Antivirus removal tool?
Fra : Burns

Dato : 24-05-04 10:05

Symantec har en masse antivirus removal tools på deres webside - dvs. hvis
man HAR fået virus. Disse removal tools går ind i diverse reg.indstillinger
og fjerner opstartsvira m.v. På Symantecs side, er det en masse små
programmer man skal downloade enkeltvis, men kan man ikke få ét værktøj, som
har alle disse removal tools liggende?

Hvilken antivirus producent tillader at man ligger en eksekverbar klient på
f.eks. en CD (med nyeste antivirus definationer) og scanner en harddisk uden
at skulle installere programmet på den lokale harddisk?

Jeg skal have lavet en antivirus CD som både kan scanne harddisken og fjerne
vira (uden at man skal installere programmer på maskinen). Det er NTFS, så
det kan næppe laves som en boot CD (jeg ved i hvert fald ikke hvordan).

Fra : preben nielsen

Dato : 24-05-04 10:42

"Burns" <invalid@nowhere.xyz> skrev i en meddelelse
> Symantec har en masse antivirus removal tools på deres webside

Kan de fjerne antivirus ??? Det du leder efter er sikker "virus
removal tools"

:) Jeg kunne ikke lade være :) Det er ligesom når folk siger at
deres disk er defragmenteret og skal ordnes :)

> men kan man ikke få ét værktøj, som har alle disse removal tools
liggende?

En opdateret version af deres virusprogram måske ?

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : ///JJ

Dato : 24-05-04 16:31

Burns wrote:
> [...]
> det en masse små programmer man skal downloade enkeltvis, men kan man
> ikke få ét værktøj, som har alle disse removal tools liggende?

Næppe, for meningen er at man specifikt går efter at få fjernet en bestemt
virus.
Deres produkt i sig selv beskytter dig dog samtidig imod alt hvad deres
tools kan. Se det som en slags "prøv-lidt-af-vores-program" reklame.

///JJ