MS Windows
briani 27239
Win XP - scanner virker ikke
Fra : Idé-Sign

Dato : 23-05-04 18:24

Hej i NG

På et eller andet tidspunkt må noget være gået galt i min XP....

Jeg kunne snildt installere min scanner, og også se den i Kontrolpanel m.m.,
men den er ikke tilgængelig. Scannerprogrammet siger den ikke er der...

Nu har jeg fået ny scanner - men samme problem. Jeg har 2 andre pc'er
stående, og begge scannere virker fint på disse.

Nogle der ved hvad problemet kan være? Er jeg nødt til at geninstallere hele
baduljen? Vil det virke - 100% sikkert!?

MVH Søren

Fra : Peter

Dato : 24-05-04 02:10

"Idé-Sign" <infoFJERN@DETTEide-sign.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hele
> baduljen? Vil det virke - 100% sikkert!?

Nu er det jo ikke mange oplysninger du giver os at arbejde med, så det er
lidt svært at hjælpe dig.
Jeg formoder der er tale om en USB scanner.
For at installere den rigtig, skal du først installere software, genstarte
computeren, og når computeren er startet op, connecte scanneren. Dette
gælder selvfølgelig kun, hvis scanner producenten ikke har giver andre
install instrukser, for så skal du selvfølgelig følge dem.
Er det en USB2 scanner, skal du muligvis have SP1 installeret til XP'eren,
for at det vil virke.

Peter B

Fra : Klaus

Dato : 24-05-04 15:55

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Idé-Sign" <infoFJERN@DETTEide-sign.dk> skrev i en meddelelse

Kontrolpanel
> m.m.,

> hele

Du kan prøve at gå i enhedshåndtering, og der slette alt der har med USB
at gøre.
Når du så genstarter finder den en helt masse nyt, som du så
forhåbentlig har driverne til.
På min maskine finder den selv det hele i den eksisterende installation,
bortset fra mit kamera.

Klaus

Fra : Idé-Sign

Dato : 24-05-04 17:49

> [...]
> forhåbentlig har driverne til.
> På min maskine finder den selv det hele i den eksisterende installation,

Problemet er jo bare - som jeg prøvede at beskrive - at den bliver fundet,
installeret og er synlig i Kontrolpanel/Scannere. Der er endda et program
til den nye scanner hvor jeg kan installere nogle printer-profiler, og det
program kan også se scanneren. Men den kan ikke scanne......

Jeg er ret overbevist om at det er noget med TWAIN-driveren eller
noget....men HVAD?

Søren

PS: Det er en USB scanner, og jeg har "selvfølgelig" installeret driveren
inden den blev tilsluttet pc'en. Desuden virker den på mine 2 andre pc'er,
så jeg er ret sikker på at det er denne her pc og ikke mig selv der er noget
i vejen med

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 24-05-04 18:54

> [...]
> inden den blev tilsluttet pc'en. Desuden virker den på mine 2 andre pc'er,
> så jeg er ret sikker på at det er denne her pc og ikke mig selv der er

Hej Idè-sign
Har selv haft noget TWAIN skidt engang scanner kunne ikke ses som TWAIN da
der var installeret et kamera først, da alt var afinstalleret og scanner
installeret som den første og derefter kameraet virkede alt ok, hvorfor aner
jeg ikke den dag idag men der er noget farligt indeni de der TWAIN drivere

--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen