MS Windows
briani 27239
"Åben med:" Åbner ikke / Ej heller dobbelt~
Fra : Plato

Dato : 23-05-04 12:35

Hejsa NG.

System:
Fujitsu Siemens 2.5 Amilo Bærbar
Windows Xp Home

Når jeg laver hjemmesider koder jeg i ASP. Dertil har jeg altid brugt
Notesblok (Notepad).
I starten kædede jeg dem sammen med Notesblok ved først at højre klikke på
en fil "Åben med:" og tilføjede et flueben ved "Åben altid med dette
program".

Jeg har været på en hjemmeside der ændrede i min pc, har dog fjernet det
hele med Virusprogram og Adaware.

Men som det ser ud nu, kan jeg ikke dobbeltklikke en ASP fil og så åbner den
i Notesblok. Hvis jeg gør siger den at det ikke er et gyldigt WIN32 program.

Hvis jeg så tager "Åbner med" er Notesblokken ikke det rigtige icon, men
bare det der DOS-vindue.
Jeg kan dog godt åbne mine filer, hvis jeg først åbner Notesblok fra
startmenuen, vælger Åben fil.
Men det er en trættende omvej, når man kigger i mange filer på én gang.

Nogen der kan hjælpe med at få det til at virke igen, helst uden at skulle
reinstallere.

På forhånd tak.
Rasmus

Fra : Bertel Brander

Dato : 23-05-04 16:24

Plato wrote:
> Hejsa NG.
> Nogen der kan hjælpe med at få det til at virke igen, helst uden at skulle
> reinstallere.

Åben en kommando prompt (start -> run/kør -> cmd)

kør kommandoen:
assoc .asp

Så skriver den sikkert:
..asp=aspfile

Så skriver du:
ftype aspfile

(hvis den skrev noget andet end aspfile, skriver du det den skrev).

Så skriver den måske:
File type 'aspfile' not found or no open command associated with it.
eller:
aspfile=c:\whatever\notesomething "%1"

Så skriver du:

ftype aspfile="C:\myprograms\minenotesomething.exe" "%1"

Så skulle det virke.

/b