MS Windows
briani 27239
Skjulte filer og mapper
Fra : Dragnet

Dato : 23-05-04 04:28

Når jeg nu skjuler nogle filer, og mapper, hvorfor dukker de så op, ved en
søgning i stifinderen?

Og hvorfor kan jeg ikke skjule et drev, har det noget at gøre med det er en
partitioneret HD?

Håber der er nogle der kan hjælpe mig!!

/Dragnet

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-05-04 05:04

"Dragnet" <trashmaill@[remove]andos.dk> skrev :

>Håber der er nogle der kan hjælpe mig!

Du kunne jo starte med at fortælle, hvilken Windows du bruger og
om dit filsystem er fat32 eller ntfs.
--
Knud
http://hjemmesider.frac.dk

Fra : Dragnet

Dato : 23-05-04 05:30

> Du kunne jo starte med at fortælle, hvilken Windows du bruger og
> om dit filsystem er fat32 eller ntfs.

Yes, det er win xp home dansk og ntfs.

/Dragnet

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 23-05-04 14:09

Hej
Partition Magic kan deaktivere partitionen, og aktivere den hvis du har brug
for at lægge data ind på det pågældende drev.
Der er dog et par ulemper i denne fremgangsmåde idet drevet bliver
fuldstændig skjult for Windows med det resultat at de efterfølgende drev
skifter drev-bogstav. Hvis du har programmer liggende på disse drev vil
Windows ikke være istand til at starte dem op. Problemet kan nok løses ved
at du installerer programmerne efter at du har skjult partitionen (evt.
skjule den sidste partition) det vil resultere i at programmerne ikke virker
i den tid du har aktiveret den skjulte partition. Jeg ved ikke om man kan
tildele den skjulte partition et fast drev-bogstav der ligger sidst i rækken
således at det ikke har nogen indflydelse på rækkefølgen.
mvh
Kurt