MS Windows
briani 27239
Blå baggrund på Ikon-tekst
Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 22-05-04 23:43

Se evt. dk.binaer

Hvorfor har mine skrivebordsikoner pludselig fået blå baggrund bag teksten???

Lars

Fra : Martin Sørensen

Dato : 23-05-04 00:20

> Hvorfor har mine skrivebordsikoner pludselig fået blå baggrund bag
> teksten???

Måske har du ændret baggrundsfarven bag dit baggrundsbillede?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ove Kristensen

Dato : 23-05-04 04:12

"Lars Holm Thomsen" <aslaktoke-RE-MO-VE-toke@yahoo.NOTdk> skrev i en
meddelelse news:9plva01e00ec4v8s0nn7sdpoc0gnjgnmtv@4ax.com...
> Se evt. dk.binaer
>
> Hvorfor har mine skrivebordsikoner pludselig fået blå baggrund bag
teksten???

Det kan du ændre inde i - højreklik på skrivebordet, vælg udseende - vælg
avanceret

Med venlig hilsen

Ove.

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 23-05-04 15:19

On Sun, 23 May 2004 05:11:38 +0200, "Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> wrote:

>Det kan du ændre inde i - højreklik på skrivebordet, vælg udseende - vælg
>avanceret

Jeg tror du er inde omkring den rette løsning her, for jeg kan ændre baggrundsfarven på ikonteksten her, jeg kan bare ikke gøre den
gennemsigtig!

Lars

Fra : Valle

Dato : 23-05-04 10:09

"Lars Holm Thomsen" <aslaktoke-RE-MO-VE-toke@yahoo.NOTdk> skrev i en
meddelelse news:9plva01e00ec4v8s0nn7sdpoc0gnjgnmtv@4ax.com...
> Se evt. dk.binaer
>
> Hvorfor har mine skrivebordsikoner pludselig fået blå baggrund bag
teksten???

> Lars

> Åbn System i kontrolpanel, klik på fanebladet avanceret og herefter klik
> på indstillinger for ydeevne, klik på fanebladet visuelle effekter, sæt
mærke
> ud for bruger defineret og sæt flueben ud for brug skygger til ikoner på
> [...]

Mvh Jack V . der selv havde problemet

Fra : Dennis Lange

Dato : 23-05-04 10:50

Valle wrote:
> [...]

Men hvad gør man så, når fluebenet er der, men der stadig ikke er
gennemsigtig baggrund bag ikonerne?

--
Mvh.
Dennis Lange

- Brugte fagbøger: www.pensum.dk www.bogbiz.dk

Fra : Valle

Dato : 23-05-04 11:57

"Dennis Lange" <dblng3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> -----------------------
> Men hvad gør man så, når fluebenet er der, men der stadig ikke er
> [...]

Jaaah - se det er et godt spørgsmål - skal vi ikke overlade det til
experterne

Jack

Fra : Valle

Dato : 23-05-04 11:58

"Dennis Lange" <dblng3@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men hvad gør man så, når fluebenet er der, men der stadig ikke er
> [...]

Det virkede forøvrigt hos mig !!

Mvh Jack

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 23-05-04 13:41

> Men hvad gør man så, når fluebenet er der, men der stadig ikke er
> gennemsigtig baggrund bag ikonerne?

Så fjerner man fluebenet og trykker på anvend. Herefter kan du sætte
fluebenet igen og trykke på anvend.
Spørg ikke hvorfor, man det virker hos mig!!!!!!
Mvh
Kurt

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 23-05-04 15:21

On Sun, 23 May 2004 14:41:27 +0200, "Kurt Pedersen" <kurt_birgit.ns@pedersen.mail.dk> wrote:

>Så fjerner man fluebenet og trykker på anvend. Herefter kan du sætte
>fluebenet igen og trykke på anvend.
>Spørg ikke hvorfor, man det virker hos mig!!!!!!

Jeg har prøvet det, men det virker ikke hos mig!

Har også prøvet at genskabe XP til et tidspunkt før fejlen opstod - uden resultat!

Lars

Fra : Dennis Lange

Dato : 23-05-04 18:58

Kurt Pedersen wrote:
> Så fjerner man fluebenet og trykker på anvend. Herefter kan du sætte
> fluebenet igen og trykke på anvend.
> Spørg ikke hvorfor, man det virker hos mig!!!!!!

Det virker desværre heller ikke

Fra : DonE

Dato : 23-05-04 16:18

Lars Holm Thomsen wrote:
> Se evt. dk.binaer
>
> Hvorfor har mine skrivebordsikoner pludselig fået blå baggrund bag teksten???
>
> Lars

TweakUI for Windows XP......hvis det dit OS er XP

--
DonE
Erara humanum est.

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 23-05-04 16:35

On Sun, 23 May 2004 17:17:42 +0200, DonE <DonE@skodnet.net> wrote:

>TweakUI for Windows XP......hvis det dit OS er XP

Jeg har prøvet at kigge i den efter en indstilling. Hvor finder jeg noget, som måske kan bruges???

Lars

Fra : Pico

Dato : 23-05-04 23:41

Lars Holm Thomsen wrote:

> Jeg har prøvet at kigge i den efter en indstilling. Hvor finder jeg
> noget, som måske kan bruges???

Prøv at find TransText, det løser dit problem.
Kan hentes her:
http://www.freewareweb.com/cgi-bin/archive.cgi?ID=638
Pico

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 24-05-04 07:39

On Mon, 24 May 2004 00:41:21 +0200, "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

>Prøv at find TransText, det løser dit problem.
>Kan hentes her:
>http://www.freewareweb.com/cgi-bin/archive.cgi?ID=638

Tak for svaret! Indirekte var det dit tip, som løste mit problem:

Jeg installerede TransText, men det ville ikke køre fordi at: " The desktop is set to Active Desktop"!
Det vidste jeg ikke lige hvad betød, men efter Googling af "active desktop" kom jeg indenom:

Højreklik på skrivebord =>Properties =>Desktop =>Customize Desktop => Web

Her fandt jeg en internet adresse men flueben, som jeg fjernede og wupti - ingen baggrundsfarve på ikonteksten!!!

Hermed givet videre!

Lars

Fra : Pico

Dato : 24-05-04 22:53

Lars Holm Thomsen wrote:

> Tak for svaret! Indirekte var det dit tip, som løste mit problem:

Velbekomme.

> [...]
>
> Her fandt jeg en internet adresse men flueben, som jeg fjernede og
> wupti - ingen baggrundsfarve på ikonteksten!!!

Den skal jeg da prøve at huske.
Pico

Fra : Dennis Lange

Dato : 25-05-04 10:04

Lars Holm Thomsen wrote:
> wupti - ingen baggrundsfarve på ikonteksten!!!

Jeg havde ingen flueben ved hjemmesider, til gengæld var der sat hak i "Lås
skrivebordselementer". Og sørme om det ikke hjalp at fjerne hakket!

Tak for tippet

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 25-05-04 12:22

On Tue, 25 May 2004 11:04:06 +0200, "Dennis Lange" <dblng3@hotmail.com> wrote:

>Jeg havde ingen flueben ved hjemmesider, til gengæld var der sat hak i "Lås
>skrivebordselementer". Og sørme om det ikke hjalp at fjerne hakket!
>
>Tak for tippet

Velbekomme, så er det bare spørgsmålet, hvordan de flueben pludselig er kommet der???

Lars

Fra : Dennis Lange

Dato : 25-05-04 12:24

Lars Holm Thomsen wrote:
> Velbekomme, så er det bare spørgsmålet, hvordan de flueben pludselig
> er kommet der???

Altså mit flueben havde jeg selv sat, da jeg på et tidspunkt havde nogle
web-elementer på skrivebordet. Så intet mysterie der

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 25-05-04 13:02

On Tue, 25 May 2004 13:24:13 +0200, "Dennis Lange" <dblng3@hotmail.com> wrote:

>Altså mit flueben havde jeg selv sat, da jeg på et tidspunkt havde nogle
>web-elementer på skrivebordet. Så intet mysterie der

Okay, men jeg mener ikke selv, at jeg har været inde at sætte den webside op, men det har jeg jo nok på en eller anden måde! Det var en
uskyldig dr.dk-side, som næppe har gjort det selv!

Hej fra Lars