Napster måske lovlig i Dk
Fra : Lars Bernau

Dato : 03-05-01 04:55

Set på tekst tv her til morgen:

"Regeringen er på vej til at vedtage en lov, der gør det lovligt at hente
musik ned fra den omstridte musikbyttetjeneste på internettet, Napster

Det mener Copy-Dan, der styrer kunstnernes ophavsretsmæssige interesser.

Napster er ellers truet af lukning fordi tjenestens over 60 millioner
brugere deler hinandens musik-filer.

Lovforslaget skal gøre det lovligt at kopiere fra musik-cd'er, men
forslaget tager ikke stilling til, hvor musikken kommer fra - kun at den
er offentliggjort. Og det kan give danskerne fri adgang til Napster,
skriver politiken"

Lars Bernau

"Diskussioner bliver tit ødelagt af folk, der ved, hvad de taler om"
-K. Schumacher

Fra : Bangsbo

Dato : 03-05-01 06:56

Hej Lars Bernau .....

Undertegnede har læst Tekst-TV og Politiken Online ...

Og der må være noget som ikke hænger sammen med den
rigtige verden.

Bla. står der på Politiken Online : Citat:

"Loven gør det også tilladt at kopiere venners indkøbte musik-cd'er.
Det er derimod ulovligt at tage en kopi af en kopi for på den måde
at komme piratfremstilling af cd'er til livs." citat SLUT !

Dette kan ikke være rigtigt ......

At vi skulle ha lov til at Downloade Musik fra Napster eller lignende
vil jo også betyde at det skulle være lovligt at SHARE Musik med
andre på Napster / eller lignende ...

Hvad pokker skal vi så bruge en lov om kopi af Musik til ... ???

Det kan ikke være rigtigt - kæden må være hoppet af et sted ...

Hele artiklen i Politiken lyder flot - for flot synes Jeg ... :-/

Med venlig hilsen
Bangsbo
--
Om en sjofel historie er sjov - kommer an på hvem der fortæller den.
Sådan er det også med "OT" på "Det danske USENET" ... :

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 03-05-01 17:56

Er der nogen der har et godt link til denne nyhed? Evt. en længere artikel?

Morten

--
http://www.mortenbock.dk

Fra : Staalanden