srvloc UDP 427 flood
Fra : jones_net

Dato : 03-06-04 07:43

Hejsa

På vores domæne har vi et temmeligt stort problem, som går ud på, at vores
switche bliver flooded med broadcast trafik... og i sidste ende betyder det
manglende båndbredde (vi har 100Mbit over alt)

Det ser specielt ud til, at en del af vores klienter pludselig sender
400-500 broadcasts per sekund i et par sekunder, for derefter at opføre sig
normalt igen. Det er ikke alle klienter der gør det...

De sender på UDP 427, som normalt er srvloc (service locator protokol).

Er der nogen, som har en idé til hvad det kan være, og hvordan vi kan stoppe
det?

/J

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 03-06-04 07:57

jones_net wrote:
> [...]
> normalt igen. Det er ikke alle klienter der gør det...
>
> De sender på UDP 427, som normalt er srvloc (service locator protokol).

Hvilke servere, operativsystemer og protokoller bruger I?

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : jones_net

Dato : 03-06-04 08:52

"Mogens Kjaer" <mk@crc.dk> wrote in message news:40BECBBA.3010001@crc.dk...

> Hvilke servere, operativsystemer og protokoller bruger I?

Nå ja, egentlig meget relevant:
Win 2k og 2k3 servere samt Win 2k og XP på workstations. TCP/IP

/J

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 03-06-04 09:03

jones_net wrote:
> Nå ja, egentlig meget relevant:
> Win 2k og 2k3 servere samt Win 2k og XP på workstations. TCP/IP

Og har de maskiner, som broadcaster, andre protokoller
installeret? IPX? NetBEUI?

I så fald, hjælper det at fjerne dem?

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 03-06-04 09:13

Mogens Kjaer wrote:
> Og har de maskiner, som broadcaster, andre protokoller
> installeret? IPX? NetBEUI?

Det er jo noget vrøvl, jeg skriver; det giver jo ikke
UDP trafik...

Fra : jones_net

Dato : 03-06-04 13:12

"Mogens Kjaer" <mk@crc.dk> wrote in message news:40BEDD6E.8030300@crc.dk...

> Det er jo noget vrøvl, jeg skriver; det giver jo ikke
> UDP trafik...

Det er lige meget om du vrøvler, for vi har fundet problemet.
Det var én, som havde sat 3 kabler forkert i en nogle switche, så de loopede
alt...

Men tak for kommentarerne og din tid alligevel

/J

Fra : Hans

Dato : 03-06-04 20:05

jones_net wrote:
> [...]
> protokol).
>
> Er der nogen, som har en idé til hvad det kan være, og hvordan vi kan

Har du fundet en destination for disse floodings?

/ Hans

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 04-06-04 07:12

Hans wrote:
> Har du fundet en destination for disse floodings?

Hvis det er broadcasts er destinationen vel
255.255.255.255

Fra : Hans

Dato : 04-06-04 08:39

Mogens Kjaer wrote:

> Hvis det er broadcasts er destinationen vel
> 255.255.255.255

Jeg tvivler lidt på det *er* broadcasts, så derfor mit spørgsmål.

/ Hans