VNC gennem CyberCity Zyxel 650 router
Fra : peter

Dato : 02-06-04 10:41

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få TightVNC til at virke gennem
en CyberCity Zyxel 650 router?

Jeg har under NAT sat port 5900 og 5800 til at ramme den korrekte
ipadresse på lokalnettet. Men når jeg forsøger at ramme maskinen fra
Internettet (med den offentlige ipadresse: xxx.xxx.xxx.xxx:5900) med VNC
klienten får jeg en "no response" meddelelse.

Jeg har testet NAT med en Apache webserver på samme maskine som VNC
serveren (altså port 8080 -> den lokalemasking) -og det virker fint.

Det skal tilføjes at VNC'en virker perfekt på lan'et -så det er vel ikke
denne den er galt med.

Jeg mistænker noget med routeren, men jeg har jo sat nat'en op med de
rigtige porte / adresser.

Er der nogen der kan hjælpe?

PS. svar venligst i gruppen.

På forhånd tak,
Peter

Fra : Jakob Buron

Dato : 02-06-04 11:14

Hvilket display kører du din VNC-server på?

Bemærk at VNC kører på port 5900 + displaynummeret.

mvh
Jakob

--
-- Two wrongs don't make a right, but three lefts do.

Fra : peter

Dato : 02-06-04 11:35

> Hvilket display kører du din VNC-server på?
Det er Windows versionen af TightVNC og Display/port numbers står på
"Auto", hvilket vel sige display 0?

Mvh.
Peter

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-06-04 15:19

peter wrote:

> Det er Windows versionen af TightVNC og
> Display/port numbers står på "Auto", hvilket
> vel sige display 0?

Nej, se her:
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/vnc/index.htm#3.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 02-06-04 12:31

"peter" <garcon@XXmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Internettet (med den offentlige ipadresse: xxx.xxx.xxx.xxx:5900) med VNC
> klienten får jeg en "no response" meddelelse.

Du skal ikke skrive :5900 efter ipadressen da det er default porten på
klienten.

Prøv at undlade det.

Kent Nielsen

Fra : Dyl

Dato : 02-06-04 16:09

<snip>
</snip>

Jeg har nøjagtigt det samme problem som du - samme router (CC?). Ikke til
nogen hjælp, men blot en tilkendegivelse af, at der er adre med samme
problem...

/Bjarne (Dyl)

Fra : Morten Christensen

Dato : 02-06-04 20:46

peter wrote:
> [...]
> Internettet (med den offentlige ipadresse: xxx.xxx.xxx.xxx:5900) med VNC
> klienten får jeg en "no response" meddelelse.

Du forsøger muligvis at komme igennem port 11.800. Hvis jeg vil lave en
forbindelse igennem port 5950, så skriver jeg xxx.xxx.xxx.xxx:50.

Morten Christensen

Fra : Dyl

Dato : 03-06-04 11:50

<snip>
</snip>

Det lykkedes mig mærkeligt nok, at få det til at virke fra en anden pc via
Internettet - vedkommende har CC lige som jeg, hvis det spiller nogen rolle?

På min pc NAT'ede jeg alle porte til min ene pc på LAN'et vha. :5917 (i
display på VCN står der derfor 17). Hvis kun jeg NAT'ede 5917 og 5817 videre
skete der ikke noget. Alle firewalls deaktiveret.

Hvordan min kammerats pc er sat op ved jeg ikke - igen hvis det har nogen
betydning. Roteren er i hvert fald almindelig standard fra CC uden "særlige"
indstillinger.

Andre der hermed kan komme med hjælp?

/Bjarne W

Fra : Martin Schultz

Dato : 03-06-04 13:51

"Dyl" <dyl@city.dk> writes:

> [...]
> betydning. Roteren er i hvert fald almindelig standard fra CC uden "særlige"

Tester du ude fra eller med en maskine på dit LAN? Hvis du gør det
sidste så prøv at læse her:

http://www.adsltips.dk/zyxel.php

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : peter

Dato : 04-06-04 08:25

SÅ lykkedes det

Jeg satte NAT'en op til at mappe port 5810 til den lokal maskine. I
server settings valgte jeg display 10. På klienten skrev jeg
ipadressen:10 (xxx.xxx.xxx.xxx:10) og så virkede skidtet.

Mange tak for alle de gode forslag (Mortens forslag ledte mig på sporet).

Tak,
Peter