Slette opdatering ? ? ?
Fra : Erling Hansen

Dato : 03-06-04 09:43

Er der nogen 'fortryde'-knap m.h.t. opdateringer ? ?
Ligesom Lone har jeg et h....... bøvl efter den sidste, 10.3.4
Først opdagede jeg, at min bluetooth-mus ikke virkede - det gør den ikke
endnu, selv om jeg har prøvet at installere softwaren igen. Den vil slet
ikke kendes ved bluetooth.
Mit air-port plejede stille og roligt at finde min wireless når jeg
åbnede, både fra pause og sleep. Det kan den heller ikke mere, jeg skal
ind og indstille under netværk.
Æv. Nu var jeg lige så glad for min iBook!
Gode råd modtages med
mvh
Erling

Fra : Jonas Voss

Dato : 03-06-04 10:03

In dk.edb.mac, email@domain.com wrote:

> Er der nogen 'fortryde'-knap m.h.t. opdateringer ? ?

Prøv at installere 10.3.4 i ComboUpdate-versionen, det hjælper nogle
gange på problemer der kan forekomme efter en opdatering.

Den er tilgængelige fra Apples supportsider.

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: Cow-tippers tipped a cow onto the server.

Fra : Erling Hansen

Dato : 03-06-04 14:10

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Prøv at installere 10.3.4 i ComboUpdate-versionen, det hjælper nogle
> gange på problemer der kan forekomme efter en opdatering.
>
> Den er tilgængelige fra Apples supportsider.

Hej Jonas.
I loggen for opdateringen står der netop 10.3.4 Combo som
installeret.
Har du nogen anelse om, hvorvidt min iBook vender tilbage til
tilstanden før opdateringen, hvis jeg går ind og sletter den? Eller
river den en masse med sig i faldet?
mvh
Erling

Fra : Jonas Voss

Dato : 03-06-04 16:21

In dk.edb.mac, email@domain.com wrote:

> I loggen for opdateringen står der netop 10.3.4 Combo som
> installeret.

Ok.

> Har du nogen anelse om, hvorvidt min iBook vender tilbage til
> tilstanden før opdateringen, hvis jeg går ind og sletter den? Eller
> river den en masse med sig i faldet?

Du kan ikke slette installationen. Får at nedgradere OS X skal du knalde
en Panther installations CD i, og vælge 'Archive And Install'. Så får du
installeret en frisk panther, og får bibeholdt din brugers
indstillinger.

Alternativt kan du prøve at oprette en ny bruger, og se om problemerne
også eksisterer når du er logget ind som denne. Hvis de ikke eksisterer
der, er det højst sandsynligt dine indstillinger for din oprindelige
bruger det er galt med, og så skal der luges ud i .plist-filer i
~/Library/Preferences.

Hvis de stadig findes under den nye bruger tyder det på at der er noget
mere seriøst i vejen, og så skal der nok klones, og reinstalleres.

Det ville i hvert fald være min behandlingsplan (:

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: kernel panic: write-only-memory (/dev/wom0) capacity exceeded.

Fra : Erling Hansen

Dato : 03-06-04 17:29

> [...]

> mere seriøst i vejen, og så skal der nok klones, og reinstalleres.
>
> Det ville i hvert fald være min behandlingsplan (:

Tak for de gode råd.
Jeg må jo prøve mig frem. Først vil jeg se, om apples 90-dages support
er noget værd.
mvh
Erling