se kunstner tegne....
Fra : Lone Schmidt

Dato : 29-05-04 20:54

Hej!

Jeg er faldet over en skærmskåner, jeg meget gerne vil have:

http://www.drawinghand.com/download.html

Har ledt alle mulige steder, men kan ikke finde tilsvarende til Mac

Hvis I kender noget (behøver ikke være skærmskåner), hvor man ser hænder
der tegner, vil jeg blive himmelhenrykt

Har lige haft min debut med Virtual PC, og er allerede rygende uvenner
med Windows 98!!

Så meget at der må en ny installering til, men kan I fortælle mig
hvorfor den VPC er SÅ langsom? fra startside (med flag) til grønt
skrivebord, går der min. 5-6 minutter??!!
Det lykkedes mig at få ovennævnte dovnload ind på skrivebord, men det
tog WMP 10 min. at komme igang, og der så den højest besynderlig ud.

Da jeg helst undgår VPC, håber jeg at tilsvarende findes til Mac
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-05-04 00:20

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Har lige haft min debut med Virtual PC, og er allerede rygende uvenner
> med Windows 98!!

Yikes! Windows 98 er altså også noget af en gammel fætter og ikke
ideel til VPC. Windows 95 eller Windows 2000 (Windows XP går an, hvis
man slår det grafiske lir fra) er at foretrække.

> [...]
> Det lykkedes mig at få ovennævnte dovnload ind på skrivebord, men det
> tog WMP 10 min. at komme igang, og der så den højest besynderlig ud.

Har du husket at give "PC'en" nok RAM? Den skal helst have minimum 128
MB og gerne 256 MB, hvis det er Windows 2000 eller nyere. Standard er
64 MB såvidt jeg husker og det er for lidt, for så skal den virtuelle
PC til at swappe og _så_ går det langsomt

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Lone Schmidt

Dato : 30-05-04 07:38

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> [...]
> 64 MB såvidt jeg husker og det er for lidt, for så skal den virtuelle
> PC til at swappe og _så_ går det langsomt

Jo , jeg har prøvet at smæke den op på 192, og osse 320 MB, men det
hjalp ikke?:-/

Når man ændrer på i "settings", skal man så genstarte før ændringerne
træder i kraft?

Den her Win 98 er jo inbygget i VPC, hvis man skal skifte til F.eks.
Windows 2000, skal man så bare købe en helt almindelig PC CD og smække
"oveni" ?
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-05-04 11:56

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Jo , jeg har prøvet at smæke den op på 192, og osse 320 MB, men det
> hjalp ikke?:-/

Det kræver selvfølgelig at RAM'en er ledig i Mac'en, men hvis du ikke
kører andet i baggrunden, så burde det ikke være problemet på din
maskine.

> Når man ændrer på i "settings", skal man så genstarte før ændringerne
> træder i kraft?

Ja, "PC'en" skal lukkes ned, men ellers ikke andet.

> Den her Win 98 er jo inbygget i VPC, hvis man skal skifte til F.eks.
> Windows 2000, skal man så bare købe en helt almindelig PC CD og smække
> "oveni" ?

Ja, man "køber" en alm. CD og installerer den. Når systemet er
installeret vil VPC selv komme op og fortælle, at dens drivere skal
installeres.

Hvilken version af VPC drejer det sig om?

Fra : Lone Schmidt

Dato : 31-05-04 01:03

> [...]

> installeret vil VPC selv komme op og fortælle, at dens drivere skal
> installeres.
>
> Hvilken version af VPC drejer det sig om?

Tak René
Det drejer sig om en oldsag, VCP 5.0

Har lige slette VPC, incl. preferencer for VPC 5.0, før var den 10
min. om at komme fra Windows flaget til det grønne skrivebord, men nu,
efter ny install. opgav jeg efter 12 minutter uden at have set skyggen
af VPC skrivebord

Heldigvis har Karl tilbudt sin hjælp, så jeg har et dejligt
sikkerhedsnet ;-D
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 31-05-04 08:30

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Det drejer sig om en oldsag, VCP 5.0

Den er tæskelangsom på OS X. 6'eren er en del bedre og 7'eren som er
lige rundt om hjørnet skulle efter MS's udsang være væsentligt
hurtigere til alt.

Godt...

Fra : Christian Bech

Dato : 30-05-04 22:16

> [...]

> ideel til VPC. Windows 95 eller Windows 2000 (Windows XP går an, hvis
> man slår det grafiske lir fra) er at foretrække.

Hvad slår du fra af grafisk lir?

--
Christian

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 31-05-04 00:07

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Hvad slår du fra af grafisk lir?

Du kan vælge at få brugerfladen til at ligne Windows 2000, slå
tekstudglatning fra, diverse transparenseffekter osv. Du finder det i
Startmenuen under Indstillinger (kan ikke lige huske det præcist, da
jeg selv bruger Windows 2000 i VPC, og gider ikke lige starte min PC