Codec til xvid.avi
Fra : Michael Petersen

Dato : 25-05-04 17:12

Jeg har et afsnit af 24 timer jeg ikke har fået set - det er en fil der
slutter på xvid.avi og når jeg afspiller den får jeg kun lyd og så nogle
roterende firkanter op i toppen af billedet. Jeg har installeret de
forskellige codec divx og 3ivx, men resultatet er det samme. Jeg plejer
at kunne se avi-film, men jeg har ikke før prøvet sådan en xvid-ting. Er
det derfor det driller og hvad gør jeg. Skal den igennem en eller anden
decoder eller skal jeg bruge et bestemt codec. (jeg har sidste nye QT og
pro)(og 10.3.3).

mvh, Michael

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 25-05-04 19:30

micFJERN@reflector.dk (Michael Petersen) writes:

> [...]
> det derfor det driller og hvad gør jeg. Skal den igennem en eller anden
> decoder eller skal jeg bruge et bestemt codec. (jeg har sidste nye QT og

Prøv med MPlayer eller VLC i stedet. QuickTime er lidt noget
skrammel, hvad den slags AVI-ting angår.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Morten

Dato : 25-05-04 23:35

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> Prøv med MPlayer eller VLC i stedet. QuickTime er lidt noget
> skrammel, hvad den slags AVI-ting angår.

out-of-the box: ja, men med disse to codecs samt divx og 3ivx er QT
faktisk en ret god til at vise AVI, billedkvaliteten er i al fald
bedre end såvel VLC og Mplayer - mht at /kunne/ afspille er jeg endnu
ikke stødt på noget QT ikke kan klare (ud over MPG2 som kræve apples
købe plugin):

<http://www.insaneness.com/xvid.html>

<http://www.insaneness.com/ac3.html>

begge plugins er desværre ret oversete...

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Lasse Hassing

Dato : 26-05-04 11:21

Morten wrote:
> mht at /kunne/ afspille er jeg endnu
> ikke stødt på noget QT ikke kan klare (ud over MPG2 som kræve apples
> købe plugin):

Hvad med Indeo v4.1 og v5.0. Du skulle vel ikke kende et codecs der kan
få QT til at spille dem under OS X?

--
Lasse Hassing, www.sinf.org

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 26-05-04 08:28

Morten<spam@reippuert.dk> writes:

> [...]
> bedre end såvel VLC og Mplayer - mht at /kunne/ afspille er jeg endnu
> ikke stødt på noget QT ikke kan klare (ud over MPG2 som kræve apples

Cool. Tak for tippet. Hvis nu bare lige Apple gad tage sig sammen, og
lave en løsning der kunne ligge på QuickTime update.

Det er da for tåbeligt at man på verdens mest brugervenlige platform
selv skal bakse med den slags ting, når nu Apple har hele
infrastrukturen på plads, til at lave det automatisk. </surt opstød>

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Morten

Dato : 25-05-04 23:32

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> [...]
> det derfor det driller og hvad gør jeg. Skal den igennem en eller anden
> decoder eller skal jeg bruge et bestemt codec. (jeg har sidste nye QT og

såfremt filmen er kodet med ac3 lyd hvad jeg antager skal du have
denne plugin

<http://www.insaneness.com/ac3.html>

selve filmen bør kunne vises af enten divx eller 3ivx codene, men for
at opnå den optimale gengivelse skal du have denne plugin:

<http://www.insaneness.com/xvid.html>

btw er du sikker på at det er en komplet film du har hentet, eller den
ikke er skod indkodet?

Fra : Michael Petersen

Dato : 26-05-04 08:23

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
>
> <http://www.insaneness.com/xvid.html>
>
> btw er du sikker på at det er en komplet film du har hentet, eller den

Hmm - det virker faktisk ikke i QT selv med alle de nævnte plugins
installeret og selvom alle andre avi-filer jeg har går fint igennem. TIl
gengæld har jeg hentet noget der hedder ffmpegX (en GUI-ting) og når jeg
samtidig hentede nogle plugins: mencoder, mpeg2enc og mplayer så kan jeg
inde i denne hersens ffmpegX både afspille filen og konvertere den til
alt muligt andet. Der er nok mindst 500 indstillingsmuligheder til både
audio og video - jeg kom dog ikke længere end til at afspille
xvid-filen, og hvilken glæde! Hvad gør man ikke for Jack og Chase og
præsidenten...

(og det værste er - nu er kæresten og jeg kommet til at snyde og se
afsnit 19, 20 og 21 også og 22, 23 ligger snart klar til i aften...
og fy for.. det er spændende

mvh, Michael

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 26-05-04 10:43

> [...]

> (og det værste er - nu er kæresten og jeg kommet til at snyde og se
> afsnit 19, 20 og 21 også og 22, 23 ligger snart klar til i aften...

Ikke fordi jeg også vil snyde, men hvor henter I dem fra

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Michael Petersen

Dato : 26-05-04 13:32

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Ikke fordi jeg også vil snyde, men hvor henter I dem fra

http://www.france-aatraders.com/list_torrents/28.html

Det er torrentfiler så du skal bruge BitTorrent eller Tomato Torrent til
at downloade med. Højreklik på linket og 'arkiver sammenkædet arkiv'

nåh, nej - du ville jo ikke snyde...

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 26-05-04 13:47

> [...]

> Det er torrentfiler så du skal bruge BitTorrent eller Tomato Torrent til
> at downloade med. Højreklik på linket og 'arkiver sammenkædet arkiv'

Næ nej... men tak

Fra : Thomas Heinesen

Dato : 31-05-04 22:50

> http://www.france-aatraders.com/list_torrents/28.html
>
> Det er torrentfiler så du skal bruge BitTorrent eller Tomato Torrent til
> at downloade med. Højreklik på linket og 'arkiver sammenkædet arkiv'

Kan du komme med nogle flere tips til dette site. Har prøvet både med
BitTorrent og Tomato Torrent og synes godt nok at begge går helt vildt
langsomt, noget med et par k - og derfor tager selv et tv-afsnit ca 24
timer (deraf måske navnet , har du nogle tricks der kan hjælpe?
Thomas

Fra : Michael Petersen

Dato : 02-06-04 18:35

Thomas Heinesen <thohei@yahoo.com> wrote:

> [...]
> langsomt, noget med et par k - og derfor tager selv et tv-afsnit ca 24
> timer (deraf måske navnet , har du nogle tricks der kan hjælpe?

Ja. Tålmodighed

Du kan se hvor mange 'hosts' der er og hvor mange der downloader. Gå
efter dem hvor forholdet er bedst. Derudover har jeg oplevet at de
fleste speeder en del op når du har downloadet et par timer, men det
svinger meget. Nogle afsnit har jeg hentet på 5K og nogler ryger op på
70-80 stykker efter lidt tid. Jeg har bare haft dem til at køre ned om
natten så de var klar til den efterfølgende dag. (Jeg har desværre lige
slettet mine ellers kunne du have fået dem men jeg kan da fortælle
dig hvad det ender med hvis du har lyst...

mvh, Michael

Fra : Thomas Heinesen

Dato : 04-06-04 00:25

> [...]
> slettet mine ellers kunne du have fået dem men jeg kan da fortælle
> dig hvad det ender med hvis du har lyst...

Tak, rart at vide at det bare er en lille grusbelagt landevej hvor
tingene ikke går så hurtigt. Udvalget er imponerende, men jo altså noget
langsommere end limewire og de andre.
Skidt med slutningen, Jack Bauer klarer sig jo altid til sidst...
Thomas

Fra : Thomas Heinesen

Dato : 04-06-04 00:27

> [...]
> slettet mine ellers kunne du have fået dem men jeg kan da fortælle
> dig hvad det ender med hvis du har lyst...

Åh jo, og glemte at det også er utroligt at den både kan være så langsom
og stadig spærre (nærmest) for al andet net-aktivitet mens den snegler
sig afsted.
Der er basis for forbedringer.

Fra : Jesper

Dato : 26-05-04 21:00

> [...]

> det derfor det driller og hvad gør jeg. Skal den igennem en eller anden
> decoder eller skal jeg bruge et bestemt codec. (jeg har sidste nye QT og

Hvis du har installeret DivX 5.1.1, 3ivx 4.5 og AC3 pluginen så skulle
klaveret spille.
--
Love never dies, although it may smell like it from time to time.
- Archibald Q. Stanton

Fra : Michael Petersen

Dato : 28-05-04 09:00

Jesper <foobar@devnull.invalid> wrote:

> Hvis du har installeret DivX 5.1.1, 3ivx 4.5 og AC3 pluginen så skulle
> klaveret spille.

Jamen det gør det ikke med den pågældende fil (jf. mit andet indlæg).
Jeg skal have den igennem den hersens ffmpegX-ting.

mvh, Michael