Adressebog virker ikke
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 21-05-04 13:18

Hej alle

jeg gider ikke rigtigt vente (længere) på Apple Support: I Adressbook
åbnes altid kortet for personen med første A-efternavn i "Alle" for
resten af de med a-efternavn. Først ved b fungerer det normalt. Har
prøvet rigtigt meget uden held (også rep af disktill., udsmidning af
filer fra diverse mapper - i mange kombinationer, men ak. Basen er for
et par generationer siden importeret fra Jaguar til Panther. Adressebog
fungerer fint med Jaguar, men ukorrekt under Panther.

Flere forslag?

på forhånd tak

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 22-05-04 00:39

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
> et par generationer siden importeret fra Jaguar til Panther. Adressebog
> fungerer fint med Jaguar, men ukorrekt under Panther.

Jeg har samme problem og er forundret over det ikke er rettet endnu. Har
du tjekket om det er et sprog problem? Der har tidligeret i andre
sammenhænge været problemer med at bruge dansk... Blot et skud i tågen.
Jeg ser frem til at der kommer en løsning...

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 23-05-04 20:03

Nicolai Brandt <spam@robra.dk> wrote:

> [...]
> sammenhænge været problemer med at bruge dansk... Blot et skud i tågen.
> Jeg ser frem til at der kommer en løsning...

Jeg har ikke kunnet få den til at lade være, selv efter kassage af alle
adresse samt pref-fil. Det er alle navne med a - også med å stavet som
aa - der vises som det første kort med a.

Dette gør Adressebog uanvendelig for mig, hvorfor jeg stadig bruger PD.
Adressebog virker ellers som et ret lækkert program, og det spiller jo
sammen med Mail.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 23-05-04 20:11

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:
> Dette gør Adressebog uanvendelig for mig, hvorfor jeg stadig bruger PD.
Aaaaah - prøv lige at gå i indstillinger og sortér efter fornavn i
stedet for efternavn; det løste problemet for mig, tror jeg

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 23-05-04 21:26

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Aaaaah - prøv lige at gå i indstillinger og sortér efter fornavn i
> stedet for efternavn; det løste problemet for mig, tror jeg

Sørme så... Nu kan man vælge alle navnene...

Men jeg gad stadig godt vide hvorfor det var et problem til at starte
med...

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 24-05-04 06:02

> Sørme så... Nu kan man vælge alle navnene...

Jep - men når man stiller tilbage til efternavn er problemet der igen

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Tom Søgaard-Jensen

Dato : 25-05-04 12:05

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Jep - men når man stiller tilbage til efternavn er problemet der igen

hos mig virker det hverken sorteret efter for- eller efternavn, så jeg
er holdt op med at bruge programmet.

Tom

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 25-05-04 19:00

Tom Søgaard-Jensen <tomsoegaardNOSPAM@get2net.dk> wrote:

> hos mig virker det hverken sorteret efter for- eller efternavn, så jeg er
> holdt op med at bruge programmet

Gad vide om de gider gøre noget ved det??

venlig hilsen

Martin

-- MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra
mailadresse

-- and don't forget to boogie

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 25-05-04 21:44

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Gad vide om de gider gøre noget ved det??
Det tyder det ikke på - det var været der et stykke tid.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 25-05-04 21:44

Tom Søgaard-Jensen <tomsoegaardNOSPAM@get2net.dk> wrote:

> hos mig virker det hverken sorteret efter for- eller efternavn, så jeg
> er holdt op med at bruge programmet.
Mystisk - jeg var hos en i dag, hvor problemet hverken var der ved
sortering efter for- eller efternavn.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 25-05-04 21:44

Øv - nu blev symmestien i tråden ødelagt:
(første 6 indlæg: MA-NB-JR-JR-NB-MA)
<:-}

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 27-05-04 13:20

> [...]

> et par generationer siden importeret fra Jaguar til Panther. Adressebog
> fungerer fint med Jaguar, men ukorrekt under Panther.

Har i nogle kort liggende med dobbelt-a?
Jeg rettede mit til å og nu virker det!

--
Venlig hilsen
Henrik Rasmussen

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 27-05-04 23:23

Henrik Rasmussen <henrikrfjernes@mail.dk> wrote:

> Har i nogle kort liggende med dobbelt-a?
> Jeg rettede mit til å og nu virker det!

Ja, navnet på min a-kasse - AAK.

Så er der min boligforening - AAB... Arbejdernes Andels Boligforening...
Så det er ikke helt nemt bare at ændre navnene men man skulle måske
prøve...

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 28-05-04 05:12

Henrik Rasmussen <henrikrfjernes@mail.dk> wrote:

> Har i nogle kort liggende med dobbelt-a?
> Jeg rettede mit til å og nu virker det!

Jep - sørme også her. Dejligt med dette "hack" til løsning: For jeg ved
min kollega bliver stram hvis han ser sit navn stavet med Å - og mna
kunne da godt forvente Apple kunne løse dette?

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie