strække bg billede
Fra : Martin

Dato : 02-05-01 22:49

Hvordan er det nu lige man strækker et baggrundsbillede ?

Altså et billede på 1 X 1 pixel skal strækkes til HELE siden

Det kan man da godt ikk'

Gerne i CSS

--
Bye for now Martin
http://www.lsv18.f2s.com

Fra : Mickey

Dato : 02-05-01 23:51

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://www.susie.dk - mickey(at)susie.dk

Fra : Mickey

Dato : 02-05-01 23:52

"Mickey" <news002@susie.dk> skrev i en meddelelse
> "Martin" <martini@mailme.dk> skrev i en meddelelse

ups nej...
- det der gentager det jo bare ud over siden istedet fot at strække det...

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-05-01 08:42

Mickey <news002@susie.dk> skrev

> ups nej...
> - det der gentager det jo bare ud over siden istedet fot at strække
det...

Hvad er forskellen?

1x1 pixels kan kun indeholde én farve, og så er det da underordnet om
billedet er strukket eller gentaget

Her ville jeg bare bruge <body style="background:#ffffdd"> eller den farve
din gif nu har.

--
Allan

Fra : Mickey

Dato : 03-05-01 12:28

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> skrev i en meddelelse
> Mickey <news002@susie.dk> skrev

> det...
>
> Hvad er forskellen?
>
> 1x1 pixels kan kun indeholde én farve, og så er det da underordnet om
> billedet er strukket eller gentaget

jeps - men i tilfælde af at nogen skulle bruge det til et andet bilede der
er lidt større!

> Her ville jeg bare bruge <body style="background:#ffffdd"> eller den farve
> din gif nu har.

jeps - en meget bedre løsning!

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-05-01 01:26

Mickey <news002@susie.dk> skrev

> jeps - men i tilfælde af at nogen skulle bruge det
> til et andet bilede der er lidt større!

Det er ikke klogt at strække et billede - resultatet bliver sjældent kønt.

--
Allan

Fra : Hense

Dato : 15-05-01 21:11

hvad nu hvis det er et gif med et motiv??!! *doh*

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-05-01 00:12

Hense <henseman@hotmail.com> skrev

> hvad nu hvis det er et gif med et motiv??!! *doh*

Det bliver det vel ikke kønnere af.

Et billede har den størrelse som et billede skal have, i den størrelse - og
det må ikke reduceres i størrelse med heigt og width.

Man kan gøre det med held hvis billedet kun indeholder én farve, afhængig af
hvad det skal bruges til, men her kan man lige så godt anvende css til
formålet.

--
Allan

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-05-01 01:09

On Wed, 16 May 2001 01:12:08 +0200, "Allan Vebel" <allan@vebel.dk>
wrote:

>Et billede har den størrelse som et billede skal have, i den størrelse - og
>det må ikke reduceres i størrelse med heigt og width.

En side, der laver lidt sjov med dette:
http://x42.com/koolefant/

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-05-01 01:25

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> skrev

> En side, der laver lidt sjov med dette:
> http://x42.com/koolefant/

Hvor ligger det sjove - eller er det mig der er for træt på denne sene
nattetime?

--
Allan

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-05-01 01:29

On Wed, 16 May 2001 02:24:53 +0200, "Allan Vebel" <allan@vebel.dk>
wrote:

>Hvor ligger det sjove - eller er det mig der er for træt på denne sene
>nattetime?

Har du læst, hvad der står på siden - og set den med hhv. MSIE og
Netscape?

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-05-01 20:39

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> skrev
> på denne sene nattetime?
>
> Har du læst, hvad der står på siden - og set den med
> hhv. MSIE og Netscape?

Aha! Nu er jeg mere frisk og kan se at der er manipuleret med selve
billedet, der i virkeligheden indholder 2 billeder og er dobbelt så bredt
som angivet i koden.

--
Allan

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-05-01 01:32

wrote:

>Hvor ligger det sjove - eller er det mig der er for træt på denne sene
>nattetime?

.... og en uddybning: Det, jeg finder interessant er, at MSIE, til
trods for at have alle mulige vilde maleprogram-agtige filtre
indbygget, at dens skalering af billeder stadigvæk er
"pixel-pr-pixel"-baseret, i stedet for en passende
antialiasing/blending af farver.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-05-01 03:10

Wed, 02 May 2001 23:48:35 +0200, skrev Martin <martini@mailme.dk>:

>Det kan man da godt ikk'

Nej.

>Gerne i CSS

Ej heller.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Martin

Dato : 03-05-01 12:56

On Wed, 02 May 2001 23:48:35 +0200, Martin <martini@mailme.dk> wrote:

>Hvordan er det nu lige man strækker et baggrundsbillede ?
>
>Altså et billede på 1 X 1 pixel skal strækkes til HELE siden
>
>Det kan man da godt ikk'
>
>Gerne i CSS

Jeg har brugt background="pixel.gif" bgproperties="fixed"

Og det virker...

Jeg kan ikke bruge color metoden da det er en af de farver som ikke er
en af 256 safe-webcolors...!

--
Bye for now Martin
http://www.lsv18.f2s.com

Fra : Mickey

Dato : 03-05-01 14:54

> Jeg kan ikke bruge color metoden da det er en af de farver som ikke er
> en af 256 safe-webcolors...!

..o0(hjælper det så noget at lave det med et billede ?)

Fra : Andreas Paasch

Dato : 03-05-01 15:57

Der er lige en enkelt misforståelse der skal rettes, der er ikke tale om 256
browser safe colors, kun 216 ....

Mvh.
Andreas Paasch

[snip]

Fra : Per Christoffersen

Dato : 04-05-01 08:29

"Martin" <martini@mailme.dk> wrote in message

> Jeg kan ikke bruge color metoden da det er en af de farver som ikke er
> en af 256 safe-webcolors...!

Det bliver ikke bedre af, at du bruger en gif istedet. Den farve vil heller
ikke bblkive vist korrekt på en 8-bit skærm.
Men nu er der efterhånden kun ganske få med 8-bit-skærm (<5% formodentlig),
så problemet er måske i det hele taget til at overse?

/Per

Fra : Ninzen

Dato : 05-05-01 22:37

"Per Christoffersen" <pc@comonto.dk> skrev

> Det bliver ikke bedre af, at du bruger en gif istedet. Den
farve vil heller
> ikke bblkive vist korrekt på en 8-bit skærm.

Nææ, men jeg synes også at nogle f.eks. orange farver
ihvertfald
ikke vises ens hvis de kommer fra et
billedbehandlingsprogram
og skal blande sig i en html-defineret web-sikker
baggrundsfarve,
og så kan det hjælpe at bruge en baggrundsgif på den måde:

--
Venlig hilsen Ninzen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 07-05-01 09:00

"Ninzen" <Ninzen@ofir.dk> wrote in message news:9d1rr3$l1q$1@sunsite.dk...

> og så kan det hjælpe at bruge en baggrundsgif på den måde:

Nej

/Per