En med et hele :-)
Fra : Tonny Poulsen

Dato : 03-06-04 17:21

Og det er ikke en hotdog vi snakker, der imod et bundkort med alt onboard.
skal bruges til en lille linux/e-smith server med 24 timers drift,
Nogen gode ideer? har tidligere brugt asus vm266 se, men det er vel snart
forældet.
mvh Tonny

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-06-04 17:47

"Tonny Poulsen" <topo@adslhome.aadk> crashed Echelon writing

> [...]
> onboard. skal bruges til en lille linux/e-smith server med 24 timers
> drift, Nogen gode ideer? har tidligere brugt asus vm266 se, men det er

VIA Mini ITX EPIA eller EDEN, så sparer du strøm, har mindre støj og det
hele onboard

Måske vente til Nano-ITX kommer på gaden (5x5cm mindre) eller vente på AMD
Geode.

--
Bjarke Andersen

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 03-06-04 18:13

> VIA Mini ITX EPIA eller EDEN, så sparer du strøm, har mindre støj og det
> hele onboard

Takker, EPIA ser ud som en god mulighed, kan du anbefale et bestemt bræt
eller er de alle gode.
mvh Tonny

Fra : Svend

Dato : 03-06-04 18:52

"Tonny Poulsen" <topo@adslhome.aadk> wrote in message

> Takker, EPIA ser ud som en god mulighed, kan du anbefale et bestemt bræt
> eller er de alle gode.
> mvh Tonny

Jeg synes epia skoder for vildt, især med linux. Jeg ville løbe et asus
p4r800-vm, der får du god performance for de samme penge. Jeg har en suse
der kører på dette board.

--
Svend

Fra : anders

Dato : 05-06-04 12:11

> Jeg synes epia skoder for vildt, især med linux. Jeg ville løbe et asus
> p4r800-vm, der får du god performance for de samme penge. Jeg har en suse
> der kører på dette board.

Det forstår jeg ikke... Jeg køre Debian på et M10000N board. Der er
ingen problemer... Jeg ville helt sikkert vælge et EPIA board...

Anders

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-06-04 19:40

"Tonny Poulsen" <topo@adslhome.aadk> crashed Echelon writing

> Takker, EPIA ser ud som en god mulighed, kan du anbefale et bestemt bræt
> eller er de alle gode.

Tja alt efter hvor meget du vil gå efter vil jeg sige.

Du kan få dem med CPU'er som skal køles aktivt, disse større modeller
understøtter for det meste så også DDR Ram og har hardware MPEG2 dekoder
med på onboard gfx kortet.

De mindre modeller som bruger mindst strøm og kan køres passiv kølet
(=ingen støj) kører kun med SDR ram og har ingen MPEG2 hardware dekoder.

Selv bruger jeg den mindste af modellerne, EDEN 5000 til mail og webserver,
og kører fortrinligt under W2K.

--
Bjarke Andersen