"Lapping" af chipset på Abit NF7-S
Fra : FinnogAngela

Dato : 03-06-04 07:42

1:
Har nu endelig fået mit mb og sat en passiv Zalman på northbridge; men den
har kun kontakt i 4 små hjørnepunkter - Nb chippen er altså temmelig "hul".
Jeg er gået i gang med at slibe efter forskrifterne med afskærmning med
plast/tape og korn 600.
Men hvor meget skal jeg slibe af? Den virker nu mere plan og teksten er
naturligvis forsvundet. Vil der komme noget kobber til syne under den
matsorte, originale overflade? Og hvad er denne egentlig lavet af (Keramik,
metal, noget tredje)?

Gode råd og erfaringer modtages med tak.
(Også mht. southbridge, der bliver rigtig varm ved 1,8@2,4 med default Vcore
(1,55)

Hilsen Finn

(også postet i N.e.h.overclocking)

Fra : Villy Jensen

Dato : 03-06-04 14:42

> Men hvor meget skal jeg slibe af? Den virker nu mere plan og teksten er
> naturligvis forsvundet.

Stop, når fladen er plan (når nu man ikke ved hvad der er nedenunder)

> Vil der komme noget kobber til syne under den matsorte, originale
overflade?

Nej, sandsynligvis er det sket(!), hvis 'noget' kommer til syne

> Og hvad er denne egentlig lavet af (Keramik, metal, noget tredje)?

Jeg mener at det er noget epoxymasse med 'fyld' i

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : FinnogAngela

Dato : 03-06-04 15:44

Hej Villy, tak for svar.

> Stop, når fladen er plan (når nu man ikke ved hvad der er nedenunder)

Ok, det er også hvad jeg selv er nået frem til (efter at have sovet på det).

> Og hvad er denne egentlig lavet af (Keramik, metal, noget tredje)?
>
> Jeg mener at det er noget epoxymasse med 'fyld' i

Ok, nøjes med glæde mig over en plan "kappe". Hvis det er epoxy er det
måske ikke helt så farligt med slibestøv, som hvis det var metal (men skal
nu nok tørre ordentligt efter alligevel).

Hilsen Finn

Ps. Har haft fornøjelse af at kigge på dine støjdæmpetweaks.