Dual Channel Memory?
Fra : Martin Sand.

Dato : 02-06-04 07:03

Hejsa

Jeg har overvejet at købe et Asus P4P800 bundkort. Det understøtter noget
der hedder "Dual-Channel DDR400 Memory". Vil jeg få gavn af af dette
Dual-Channel halløj, hvis jeg sætter alm. PC2700/333 DDR-RAM i? Eller findes
der specielle "Dual Channel" RAM-blokke som er beregnet til dette bundkort?
http://uk.asus.com/prog/spec.asp?m=P4P800%20SE&langs=11#

På forhånd tak.

--
MVH Martin

Ved henv. på mail, udskift "privacy.net" med "stofanet.dk"

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 02-06-04 08:51

On 2004-06-02, Martin Sand. <feedback@privacy.net> wrote:
> [...]
> der specielle "Dual Channel" RAM-blokke som er beregnet til dette bundkort?

Du kan godt køre dual channel med 2 _identiske_ ram blokke, men det går ikke
at køre dit pc2700/333 ram ved en fsb på 400 da du så overclocker rammen.
Med mindre P4P800 kan køre _asynkront_ men det ved jeg ikke ret meget om.

Thomas