Hvilke ram til Asus P4PE
Fra : Thomas Bowers

Dato : 01-06-04 14:17

Hej NG

Jeg har et system med en P4 2,4@3,06 ghz (FSB 533@664 mhz) på et Asus P4PE
bundkort

I øjeblikket sidder der en Samsung kreds på 512 mb pc3200 (ddr400@444 ved
SPD CAS3)

Min er plan er udvide til 1024 mb ram, men er lidt i tvivl om jeg skal nøjes
med at supplere den eksisterende kreds, ved at købe en Corsair 512 mb pc3200
CAS2½ (~750 kr hos shg.dk) eller købe et dual sæt som f.eks Adata ddr500
(~2000 kr hos prc-data.dk). Hvor jeg så satser på at de vil løbe 444 mhz ved
CAS2 !

Er det pengene værd at ofre de ekstra 750 kr (~500 brugt for Samsung'en),
eller vil jeg slet ikke kunne mærke det ekstra boost fra CAS3 til CAS2 ?

Hilsen Thomas

P.S Maskinen benyttes blandt andet til Photoshop og tunge 3D-spil (Radeon
9800pro)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-06-04 23:08

Thomas Bowers skrev:

> Samsung'en), eller vil jeg slet ikke kunne mærke det ekstra boost fra
> CAS3 til CAS2 ?

Forbedringen vil formentligt ligge under 10% og det kan du ikke mærke,
da gevindsten afhænger af for mange overskyggende faktorer. Brug
pengene til noget mere fornuftigt.

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas Bowers

Dato : 02-06-04 16:47

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message

> Forbedringen vil formentligt ligge under 10% og det kan du ikke mærke,
> da gevindsten afhænger af for mange overskyggende faktorer. Brug
> [...]

Det er hermed gjort

Tak for svaret....

Mvh. Thomas