RAM hastighed
Fra : Kim

Dato : 29-05-04 20:15

Har lige købt ny computer med ASrock p4S55FX+ bundkort.

Der sidder 512 mb pc3200 DDR 400 ram i, men når den er indstillet til AUTO,
kører den kun 166 mhz på rammen, hvor den skulle køre 200 mhz.

Jeg kan ved at stille den manuelt i bios få den til at køre 200 mhz.

Hvad er der galt???

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-04 21:24

Kim wrote:
> [...]
> kører den kun 166 mhz på rammen, hvor den skulle køre 200 mhz.
> Jeg kan ved at stille den manuelt i bios få den til at køre 200 mhz.

Intet.
Du har blot købt et billigt bundkort, som du ikke kan forvente af, at
det automatisk indstiller RAM'en til den rigtige frekvens.

Fra : Kim

Dato : 29-05-04 21:46

Selvfølgelig kan man forvente at bundkortet kan finde ud af det, når det har
en AUTO indstilling....

Fra : MVP

Dato : 29-05-04 22:16

"Kim" <Hallo@kmi.dk> skrev i en meddelelse
> Selvfølgelig kan man forvente at bundkortet kan finde ud af det, når det
har
> en AUTO indstilling....

Jeg forstår ikke at du overhovedet spørger her i gruppen, hvis du alligevel
er så skråsikker på din egen viden..

Mads

Fra : Kim

Dato : 29-05-04 22:24

Det har ikke overhovedet ikke noget med at være skråsikker at gøre.

Fra : MVP

Dato : 29-05-04 22:32

> Det har ikke overhovedet ikke noget med at være skråsikker at gøre.

*lol*

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-04 07:02

Kim wrote:
> Selvfølgelig kan man forvente at bundkortet kan finde ud af det, når det har
> en AUTO indstilling.

Jeg forventer absolut intet af Asrock-bundkort.

Er der nyeste Bios ombord?
Hvis du opdaterer den, så husk at bruge CLEAR_CMOS-jumperen bagefter.

Hvis det så stadig ikke virker med AUTO, så er vi tilbage ved mit
første svar.

Fra : Peter Pan

Dato : 30-05-04 11:08

> [...]
> kører den kun 166 mhz på rammen, hvor den skulle køre 200 mhz.
>
> Jeg kan ved at stille den manuelt i bios få den til at køre 200 mhz.

Det kunne være fordi at du har 2x256 MB klodser, og når du har 2 klodser i,
kan du ikke køre dem ved 200 MHz stabilt, og derfor kører auto ned på 166
MHz.

Hvis du har 1x512, skal jeg ikke kunne sige hvorfor det sker. Men sæt den
til manuel, og problemet er løst.

Mvh
Anders

Fra : Kim

Dato : 30-05-04 22:52

Tak for et seriøst svar, jeg har kun en blok og har sat den manuelt,

Kim