ASUS A7V266-E (bios mod?)
Fra : Jakob

Dato : 22-05-04 15:51

Hej

Måske et newbie spørgsmål. Men jeg er grundigt træt af, at nævnte mobo kun
kører med AGPx4.

Spørgsmålet er, om der findes modificerede BIOS'er, der gør det muligt at
køre AGPx8 på ASUS A7V266-E??

Jeg har hørt, at der er lavet modificerede BIOS'er (f.eks. a7v266e-1015r /
1015e.001 Denne bios skulle "opgradere" RAID funktionen til mere end bare 0
og 1).

Men jeg har ikke behov for en modificeret RAID funktion. Jeg har behov for
AGPx8 i stedet for AGPx4.

Er der nogen, der kan hjælpe mig med en bios mod/ link?

......og er det i det hele taget lovligt at lave modificerede bios'er/ flashe
mobo'er med dem? :o

På forhånd tak :)

Mvh
Jakob

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-05-04 20:25

Jakob (jakob.overgaard@mail.SPAMdk) skrev følgende:
> [...]
> funktionen til mere end bare 0 og 1).
>
> Men jeg har ikke behov for en modificeret RAID funktion. Jeg har

Hvorfor? Hvad kan dit grafikkort som resten af verdens ikke kan?

- Martin

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-04 23:25

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor? Hvad kan dit grafikkort som resten af verdens ikke kan?

Mit gæt er, at Jakob har købt sig (bestilt) et GeForce 6800 eller ATI X800,
og gerne vil fjerne den flaskehals der kan være (læg mærke til:kan!) og
derfor gerne vil have 8x på AGP porten... men det er kun et gæt, men det var
min grund til at opgradere bundkort....

> - Martin

Lars B

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 22-05-04 20:28

On 2004-05-22, Jakob <jakob.overgaard@mail.SPAMdk> wrote:
> [...]
> kører med AGPx4.
>
> Spørgsmålet er, om der findes modificerede BIOS'er, der gør det muligt at

Du kan ikke få et AGP kort til at køre x8 uanset hvilken bios du stopper i
det board. Det er chipsettet bare ikke bygget til.

Eller går spørgsmålet på om du kan få et x8 kort til at køre x4 i boardet
uden problemer?

Thomas