CUV4X bip kode
Fra : Flemming Joensson

Dato : 22-05-04 09:52

Jeg har købt et brugt CUV4X og smidt en masse dele i det som jeg ikke er
100% sikker på virker.

Når jeg tænder computeren så kommer der først standard POST bipkoden og
derefter kommer der en masse bip med samme frekvens. og meget kort
varighed.

Jeg har tjekket at CPU køleren kører og har også prøvet at tage
grafikkortet ud af maskinen og sætte et kort i som virker i den maskine jeg
skriver fra nu.

Hvad kan "bip-bip-bip-bip-bip...." ellers betyde?

Mvh
Flemming

Fra : Leony

Dato : 22-05-04 11:13

In news:Xns94F16E83FC4Dflemmingfjerndettejo@212.242.40.196,
Flemming Joensson typed:

> Jeg har købt et brugt CUV4X og smidt en masse dele i det som jeg ikke
> er 100% sikker på virker.

Har selv sådan et. Udemærket bundkort.

Start med en minimumskonfiguration - cpu,ram,gfx.

> Når jeg tænder computeren så kommer der først standard POST bipkoden
> og derefter kommer der en masse bip med samme frekvens. og meget kort
> varighed.

Det lyder som om der mangler RAM (eller at det som sidder er defekt).
Måske er det ikke skubbet ordentligt i.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Flemming Joensson

Dato : 23-05-04 09:59

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> wrote in

> Start med en minimumskonfiguration - cpu,ram,gfx.

Det har jeg nu prøvet - det giver samme resultat.

> Det lyder som om der mangler RAM (eller at det som sidder er defekt).
> Måske er det ikke skubbet ordentligt i.

Ok, har prøvet at tage det ud og sætte RAM-stangen i en anden sokkel og
sikret mig at den var helt i - med samme resultat. Jeg købte blokken af en
kollega som mente at det virkede fint.

Kan en fungerende 512MB stang gøre at den kommer med bipkoden? CUV4
understøtter da godt nok de store blokke, gør den ikke? Jeg har ikke lige
kunnet finde info på Asus' hjemmeside - så hvis der er nogen her der kører
med 512MB blokke i et CUV4X (non-dual) vil jeg gerne vide det. Jeg har
nemlig ikke andre SD-RAM blokke jeg kan teste med.

Mvh.
Flemming