Micro ATX PC
Fra : Jorgen [2400]

Dato : 20-05-04 09:24

Hej,

jeg overvejer at bygge en lille Micro ATX PC. Jeg overvejer lidt for første
gang at bygge en intel pc, da jeg så kan nøjes med en mindre PSU (hvor
lille?), har altid haft AMD - men de kræver en del mere strøm.

Anyways, jeg er åben for ideer omkring gode micro atx bundkort, som min skal
have Lyd, Lan, USB og Grafik indbygget.

Forslag/Ideer og tanker ?

Takker,
jørgen

Fra : JK

Dato : 20-05-04 09:59

On Thu, 20 May 2004 10:24:05 +0200, "Jorgen [2400]"
<popdreng_væk@popfyr.dk_> wrote:

> [...]
>gang at bygge en intel pc, da jeg så kan nøjes med en mindre PSU (hvor
>lille?), har altid haft AMD - men de kræver en del mere strøm.

den holder ikke, P4 bruger ligeså meget.

>Anyways, jeg er åben for ideer omkring gode micro atx bundkort, som min skal
>have Lyd, Lan, USB og Grafik indbygget.
>
>Forslag/Ideer og tanker ?

Asus P4R800 med ATI 9000 IGP. Det er det bedste onboard grafik til P4.

Et godt micro atx kabinet er dyrt. F.eks. Antec Minuet til 600. Det
har en god køler løsning. Jeg har bygget sådan een med en 2 GHz amd
Tbred.

mvh

John

Fra : Jorgen [2400]

Dato : 20-05-04 10:13

Interessant bundkort.. Et eller andet sted er prisen jo okay, man sparer jo
bla. netkort/lydkort/grafik kort. Er personlig glad for ASUS bundkort.

Jeg vil bruge den som stue mp3+video og download maskine.

Hvor lille en PSU kan man nøjes med ? (skal også trække en HD + CD).

- jorgen

Fra : Jorgen [2400]

Dato : 20-05-04 10:16

dog, ville jeg gerne have bundkort med TV-OUT !

Fra : Peter Jespersen

Dato : 20-05-04 13:37

On Thu, 20 May 2004 10:24:05 +0200, Jorgen [2400] wrote:

> [...]
>gang at bygge en intel pc, da jeg så kan nøjes med en mindre PSU (hvor
>lille?), har altid haft AMD - men de kræver en del mere strøm.

Det passer kun med Pentium M - Intel har haft store problemer med
strømforbruget med NetBurst - mens AMD har rimelig styr på det (Med de nye
90nm SOI Opterons vil forbruget dykke helt ned på det nuværende
mobile-niveau).

Men der findes microITX bundkort til Pentium M og glem ikke VIA C3/Eden,
der bruger 7W ved 1Ghz (Senere på året kommer en 90nm SOI udgave der
bruger 3.5W ved 1Ghz).

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
To err is human. To moo, bovine.

Fra : Jorgen [2400]

Dato : 20-05-04 11:46

så hvor kraftig PSU for en P¤, HD + CD ? er 250/300 watt nok ?

- jorgen

Fra : Esben

Dato : 22-05-04 00:22

"Jorgen [2400]" <popdreng_væk@popfyr.dk_> skrev i en meddelelse
> så hvor kraftig PSU for en P¤, HD + CD ? er 250/300 watt nok ?

180-200 watt er nok.

--
Esben