Dødt Epox 8K9A7I
Fra : Michael F. S. Laurse~

Dato : 19-05-04 20:36

Hej i gruppen

Har en kammerat, der har købt et nyt bundkort - se subj. Han sætter en AMD
Thunderbird 1200 mhz, 256 mhz frontside bus i. Når han tænder for pc'en
kommer der en gang imellem et kort glimt på skærmen, men ellers er der ingen
reaktion. Hvad kan være galt?

Mvh. Michael

--
e-mail: michael_laursen@tele2adsl.danmark (ret danmark til dk)
Hvorfor vente med at bruge de penge, man ikke har,

Fra : LNC

Dato : 20-05-04 07:19

Har han monteret ALLE strømstik det kunne jo være der var flere på
bundkortet

Fra : Michael F. S. Laurse~

Dato : 20-05-04 08:13

"LNC" <BOoHFJERNMIG@it.dk> wrote in message

> [...]
AMD
> ingen
> >
> Har han monteret ALLE strømstik det kunne jo være der var flere på

Ja. Hans gamle bundkort stod af, idet en blæser til controlleren var død.
Dette gjorde, at sidste gang han havde liv i maskinen med det gamle bundkort
blev den slukket, uden at blive lukket rigtigt ned. Nu efter, at han har sat
et nyt bundkort i, startede han så maskinen op igen og configurerede bios
til den processor, der også sad i den gamle, men som var målt igennem og
fundet ok, og herefter startede han windows op, som så skulle checke hans
diske for consistency (er det lige sådan det staves?). Det tager jo sin tid,
så han gik lige et ærinde, og da han kom tilbage var der sort skærm, og så
fortsatte den som fortalt i den første post.

Mvh. Michael

Fra : LNC

Dato : 23-05-04 07:57

Det er nok rammene så -./

Fra : Michael F. S. Laurse~

Dato : 23-05-04 08:46

> "Michael F. S. Laursen" <bonden100@hotmail.com> skrev i en meddelelse

AMD
> ingen
> >
> Det er nok rammene så -./

Måske. Jeg tror nu personligt på, at det er CPU'en, men det vil vise sig.
Han har indleveret computeren til fejlsøgning nu, så han kan få at vide,
hvad der er galt

Mvh. Michael

Fra : Michael F. S. Laurse~

Dato : 29-05-04 10:01

"Michael F. S. Laursen" <bonden100@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Han har indleveret computeren til fejlsøgning nu, så han kan få at vide,

... Og det var så bundkortet, der var ristet !!

Mvh. Michael