K75Sapro
Fra : Peter Hansson

Dato : 18-05-04 23:03

hej!

Mit mobo: ECS K7S5Apro afgik desværre ved døden. efterladende sig en fæl
lugt fra en chip i nærheden ad Usb-portene.

Mit spørgsmål er derfor:

Skal jeg have den eksakt samme mobo, såfremt jeg vil udskifte uden at skulle
formattere m.v. eller kan jeg sætte et andet (måske ECS) mobo i uden
problemer.

Et nyt ECS K7S5a koster ligesom kassen lige nu.

PH

Fra : Peter

Dato : 18-05-04 23:50

"Peter Hansson" <peter@ahansson.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> problemer.
>
> Et nyt ECS K7S5a koster ligesom kassen lige nu.

Det kommer vel lidt an på hvilket styresystem du bruger?

Under forventning om, at du selvfølgelig kører Win XP, gør du blot som
følger:

Smid XP skiven i drevet og boot på den.
Ved første skærmbillede vælger du install
Næste skærmbillede F8 for at acceptere betingelserne
3. skærmbillede vælger du R for reparer

Derefter følger du blot skærm beskederne.

Når Windows en geninstalleret med det nye bundkort, skal du køre Windows
Update, som det første du gør, eller har du Blaster eller Sasser virus i
maskinen øjeblikkelig.
Det mest smarte vil være, at hente de Windows update, der lukker netop de
huller, og installere dem, INDEN du går på nettet, med mindre du befinder
dig bag en router.

Har du ikke mulighed for det, går du i "start/kør" når "luk ned" vinduet
poppet op og skriver shutdown -a. Det burde give dig tid nok, til at få
installationerne hjem. Popper vinduet op igen, gentager du bare.
Til slut går på www.mcafee.dk og downloader sidst nye ver. af "stinger",
kører en scanning med den og fjerner evt. virus.

Peter B

Fra : Peter Hansson

Dato : 19-05-04 07:38

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Peter Hansson" <peter@ahansson.net> skrev i en meddelelse

> skulle

> Under forventning om, at du selvfølgelig kører Win XP, gør du blot som
> følger:

Det er XP

> Smid XP skiven i drevet og boot på den.
> Ved første skærmbillede vælger du install
> Næste skærmbillede F8 for at acceptere betingelserne
> 3. skærmbillede vælger du R for reparer
>
> Derefter følger du blot skærm beskederne.

Gælder det. ligemeget hvilket bundkort?

Jeg har været blaster/sasser rutinen igennem et par gange. men tak for
rådet.

PH

Fra : Peter

Dato : 19-05-04 10:59

> Gælder det. ligemeget hvilket bundkort?
>

> PH

Ja.

Der hvor jeg engang læste om fremgangsmåden, skrev de, at man endelig IKKE
måtte prøve at boote op med det nye bundkort, FØR reparationen var lavet, da
man så kunne risikere, at en reparation ikke kunne gennemførers.

Hvad det skulle kunne gøre ved jeg ikke, for jeg har bare rettet mig efter
fremgangsmåden, og de 5-6 gange jeg har prøvet det, har det virket uden
problemer.

Peter B

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 19-05-04 11:07

Peter skrev:
> Det mest smarte vil være, at hente de Windows update, der lukker
> netop de huller, og installere dem, INDEN du går på nettet, med
> mindre du befinder dig bag en router.

Det ville nok være endnu smartere at aktivere XP's indbyggede firewall,
inden maskinen sluttes til internettet. Det gøres under egenskaber for den
netværksforbindelse man bruger til at forbinde til nettet med (ofte local
area connection eller LAN-forbindelse hvis man har ADSL). Under egenskaber
for forbindelsen -> Avanceret kan firewall'en aktiveres. Først når den er
aktiveret sætter man maskinen på nettet. Alternativet er at have downloadet
Zonealarm Free edition og installere den før man går på nettet:
http://www.zonelabs.com/store/content/company/products/znalm/freeDownload.jsp

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-05-04 15:11

On Wed, 19 May 2004 00:50:10 +0200, "Peter" <doc_069X@hotmail.com>
wrote:

>Under forventning om, at du selvfølgelig kører Win XP, gør du blot som
>følger:

Noget lignende lader sig gøre med Windows 2000.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;824125&Product=win2000

Jeg har efterprøvet metoden og den virker fint

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen