USB problem?
Fra : Torben Andresen

Dato : 18-05-04 21:53

Jeg har et underligt problem med mit nye bundkort. (Albatron PX848PV/PRO)

Når jeg tilslutter min Microsoft Intellimouse 4.0 til en af USB portene og
tænder computeren, virker musen ikke. Herefter kan jeg tage stikket ud af
USB porten og sætte det i igen, hvorefter musen virker normalt.

Hvis jeg monterer musen i den medfølgende USB-PS2 adapter, er der ingen
problemer.

Jeg har også prøvet at benytte musen på en anden computer, og her virker den
også uden problemer.

Er der nogen der har en ide til hvad problemer er?

/Torben

Fra : "

Dato : 18-05-04 23:11

JA! Du skal altid - med USB2 som udgangspunkt, først tænde for computeren og
når Windås er indlæst og oppe at køre, i sætte dit USB stik, i dit tilfælde
muse stikket. Windås vil med det samme opdage at der er blevet tilsluttet en
"fremmed/ny" enhed til systemet og vil efterfølgende bede dig om at isætte
en driver cd-rom for at indstallere driveren til musen!

Har du forresten osse været inde på Microsoft website for at opdaterer
systemet? Der er jo en ny USB2 driver til Windås 2K som ikke normalt følger
med Windås som der gør med de tidligere versioner som ME, 98 og lign.!

Håber dt lykkedes for dig...

Mvh.

TM·DK

Fra : Torben Andresen

Dato : 19-05-04 06:07

> [...]
> "fremmed/ny" enhed til systemet og vil efterfølgende bede dig om at isætte
> en driver cd-rom for at indstallere driveren til musen!

Mener du at det er installationsrækkefølgen der gør, at det kommer til at
virke korrekt?

> [...]
følger
> med Windås som der gør med de tidligere versioner som ME, 98 og lign.!

Det er WinXP incl. alle opdateringer fra Windows Update. Jeg har også prøvet
at sætte bios til både USB1.1 og USB2.0, men problemet et der stadig.

/Torben

Fra : "

Dato : 19-05-04 15:41

Hey Torben...

Ja, USB er jo netop sådan indrettet at man kan i sættes komponenter alt i
mens computeren er tændt!

Hmm - nu kender jeg ikke XP da jeg har fravalgt det system fremfor det bedre
Windows 2000 hvor jeg har mere føling med hvad der sker, men den nyeste USB
version og hurtigere er version 2.0.

Fra : Kent

Dato : 20-05-04 10:44

Jeg bruger både USB-mus og -tastetur uden problemer. Det ville også
blive lidt svært at få skrevet sit kodeord ved logon. I bios på mit
Intelbundkort, men sikkert også på mange andre, er der et punkt
_Legacy USB Support_ som er Enabled. Jeg har en formodning om at det
kan have noget med sagen at gøre.

Kent

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-04 23:02

"<- TM·DK ->" <TMDK-NOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> når Windås er indlæst og oppe at køre, i sætte dit USB stik, i dit

Sludder og vrøvl...

USB porten detectes tidligt i opstarten (nogle BIOS kan endda detecte en USB
mus), så selvfølgelig skal musen ikke først connectes når Windows er startet
op... jeg har aldrig været ude for, at enheder sat til USB, ikke har været
at finde fra start i Windows XP.

Fejlen må ligge et andet sted...

> Håber dt lykkedes for dig...

Det håber jeg også...

> Mvh.
>
> TM·DK

Lars B

Fra : NH

Dato : 21-05-04 16:48

"Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse news:40ad2ac9$0$26413$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> "<- TM·DK ->" <TMDK-NOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> og
> tilfælde
>
> Sludder og vrøvl...

Ja, utroligt hvad nogle skal gøre sig kloge på
Jeg har i øvrigt haft samme problem med et ASUS
kort en gang uden at finde problemet, valgte så
at bruge PS2 stikket som altid virker.