Hvilket bundkort skal man vælge til en P4 ~
Fra : BS

Dato : 17-05-04 15:16

Hvilket bundkort skal man vælge til en P4 3000 - 1MB Cache?

Jeg vil gerne ha' mulighed for sætte 5 IDE enheder til (kan evt. nøjes med
4)

Dessuden bør den ha' seriel ATA, Com og LPT port og GIGABIT Lan og 5.1 lyd

Hvad findes der af gode bundkort?

mvh MIC

---

Fra : Henrik, Aalborg

Dato : 17-05-04 15:36

"BS" <Nospammer@mail.fi> skrev i en meddelelse
> [...]
> 4)
>
> Dessuden bør den ha' seriel ATA, Com og LPT port og GIGABIT Lan og 5.1

Hej.

Jeg har et EPoX 4PCA3+ til min Prescott 3.2GHz - det kører fint.

Henrik, Aalborg

Fra : "

Dato : 17-05-04 17:03

Jamn - så er der vel kun eet fornuftigt forslag:

ABIT IC7-G Max III.

Det kommer med et Gigabit Netkort, 5.1 lydkort, 8x AGP - og kan tilmed OC's
hvis det skulle blive aktuelt og vil kører klippestabilt! S/LPT portene er
(desværre) fjernet fra dette board da man fra ABIT's side er erfaret at
flere og flere bruger USB som et godt alternativ til f.eks. nyere printere
o.lign. Man kunne dog i en overgang bruge nogle S el. LPT porte/kort.

ABIT er jo verdens kendt/berømt for at lave klippe stabile mobo når det
kommer til OC'ing af sit mobo hvilket man kun meget dårligt kan sige at
f.eks. ASUS kan. Jeg har forsøgt mig med ASUS men måtte erfarer at de ikke
når op til sokkeholderne af hvad ABIT kan præstere.

Jeg har nu hele 4 ABIT mobo kørende (BD7, IS7-E, IC7-G Max II og IC7-G-Max
III) og har kun haft yderst dårlige erfaringer med ASUS, så det skal du
bestemt ikke vælge - hvis du spør' mig!

Good Luck...

TM·DK

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 18:41

BS wrote:
> Hvilket bundkort skal man vælge til en P4 3000 - 1MB Cache?

Ikke noget, for der er ingen grund til ikke at vælge en 3.0C Northwood
istedet, da den er hurtigere end en Prescott 3.0