Natbelysning DLSK
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 03-06-04 23:12

Hej NG

Jeg har forsøgt at finde ud af hvorledes man sætter natbelysning på DLSK,
altså rødlige farver... men synes ikke at kunne finde denne finesse... nogen
der kan hjælpe!!!

Jeg er sikkert Torske blind...

Mvh
JR

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-06-04 23:39

Uheldigvis faldt Jan Rasmussen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Jeg har forsøgt at finde ud af hvorledes man sætter natbelysning på
> DLSK, altså rødlige farver... men synes ikke at kunne finde denne
> finesse... nogen der kan hjælpe!!!
>
> Jeg er sikkert Torske blind...

Det findes vel ikke

DLSK er beregnet til turplanlægning derhjemme og ikke til egentlig
navigation under sejlads, så der er vel ikke en nat
belysningsfunktion.

Claus

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 04-06-04 08:11

Man kan vel også lave turplanlægning om natten men du har nok ret i at
det ikke findes...

Iøvrigt er hverken GPS eller DLSK beregnet som egentligt navigations
grundlag... men begge subjekter er glimrende backup hjælp til den
traditionelle navigering undersejladsen, hvorfor nat belysning kunne være
ønskelig...

Fra : Carsten Holck

Dato : 04-06-04 14:23

Heldigvis faldt Jan Rasmussen <jr@XXXvejen-net.dk> over tastaturet og
skrev følgende i news:c9p7kc$gpr$1@news.orange.dk:

> [...]
> grundlag... men begge subjekter er glimrende backup hjælp til den
> traditionelle navigering undersejladsen, hvorfor nat belysning kunne
Det er et fint hjælpeværktøj, specielt da det præsenterer det samme kort som
dit papirkort, imodsætning til "rigtige" ECDIS systemer, så risikoen for
forveksling/misfortolkning ved samtidig brug af DLSK og papir er lille. Og
så er det et fint logværktøj, så man kan se hvor man var hvornår. (jeg har
logget ca 3200 sm siden 2001 i DLSK )

--
/carsten

Fra : Calle.

Dato : 04-06-04 08:50

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> følgende:

> Det findes vel ikke
>
> DLSK er beregnet til turplanlægning derhjemme og ikke til egentlig

Så kan jeg ikke se hvorfor de har GPS funktionen

--
Calle.

Fra : Carsten Holck

Dato : 04-06-04 10:27

Heldigvis faldt Calle. <Fake@Fake.Fake> over tastaturet og
skrev følgende i news:kQVvc.303$8t3.64@news.get2net.dk:

> Så kan jeg ikke se hvorfor de har GPS funktionen

Rødt lys er ikke ret godt til at se på normale danske papirkort, og det er
jo dem dlsk viser, men de fleste bærbare har en mulighed for at skrue ned
for baggrundslyset.

--
/carsten

Fra : Calle.

Dato : 05-06-04 02:53

Carsten Holck wrote:
> [...]
>
> Rødt lys er ikke ret godt til at se på normale danske papirkort, og
> det er jo dem dlsk viser, men de fleste bærbare har en mulighed for

Vi snakker online, og ikke papir udgaver! Dem kan du lave om du vil.

--
Calle.

Fra : jetp

Dato : 03-06-04 23:53

"Jan Rasmussen" <jr@XXXvejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har forsøgt at finde ud af hvorledes man sætter natbelysning på DLSK,
> altså rødlige farver... men synes ikke at kunne finde denne finesse...

Under indstillinger -> udseende -> kort på skærm - lav det mørkere.

Mvh Jens, Randers

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 04-06-04 08:12

Hej Jens

Ja, den mulighed har jeg prøvet, mens synes langt fra den er optimal...

Men tak for svaret til alle...

Fra : Olau

Dato : 04-06-04 23:48

> Hej Jens
>
> Ja, den mulighed har jeg prøvet, mens synes langt fra den er optimal...
>
> Men tak for svaret til alle...

Min gamle gps kunne heller ikke skrue langt nok ned for
baggrundsbelysningen, så jeg lavede en forsats "solbrille" af grå acryl til
skærmen, -det virker.
Hilsen Olau

Fra : Hans Olsen

Dato : 04-06-04 13:42

"jetp" <jetpFJERN@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Under indstillinger -> udseende -> kort på skærm - lav det mørkere.
Hej
Vi havde DLSK med under Fyn rundt, for at prøve det.
Ovenstående virkede fint i mørke, som det kan ses på foto
på hjemmesiden, havde jeg monteret en ekstra 15" skærm i
i stedet for nederste stiklem, alt kun som en test, men den forblev
der hele natten, da alle var glade for dette Ekstra "legetøj"
MVH
Hans
www.honet.dk
www.stik-a.dk

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 13-06-04 19:58

> [...]
>
> Jeg har forsøgt at finde ud af hvorledes man sætter natbelysning på DLSK,
> altså rødlige farver... men synes ikke at kunne finde denne finesse...

Du kan ikke lave det direkte i DLSK, men hvad med blot at lave det i
Windows?

Der er som regel en farve- og lysstyringsfunktion under skærmegenskaber,
herunder individuel RGB styring.

Skru ned for grøn og blå, så er din Windows natbelyst

Venlig hilsen
Henrik