Alien 4: Christies død? (lille bitte spoil~
Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 03-06-04 22:34

Hejsa

Har lige genset Alien 4, og forstår stadig ikke hvorfor så mange ikke kan
lide denne film, jeg synes det er en herlig og morsom action film, med den
mest interessante Ripley i de fire film, men det er nu ikke den debat jeg
vil starte igen

Men jeg undrer mig altid over hvorfor den mørke fyr Christie dør. Han
kravler op af en stie med krøblingen på ryggen, så får han lidt syre i
ansigtet, og er lige ved at blive snuppet af et af aliens, men det lykkedes
af få ram på bæstet. Da det så er overstået er han helt færdig, og vælger så
altså at lade sig falde i vandet?????? men han er ikke død, og så vidt vi
ved er der ikke flere monstre i vandet, men han er altså ikke mere med i
filmen???? Nogen der har en forklaring på det, er der klippet scener ud?

Mvh. Brian

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-06-04 21:42

Hej!

"Brian, Rikke & Kristian" wrote:

> [...]
> mest interessante Ripley i de fire film, men det er nu ikke den debat jeg

Well, det er da dybt tåbeligt, at der er opfundet et nyt monster til denne
Alien-film. Endda et grimt B-films monster som SLET ikke kan leve op til det
originale design af HR Giger. Og så er "fedtsugningsscenen" da også for tåbelig
:(

Men bortset fra dette er den da ok, men lever langt fra op til standarden fra
Alien 1+2.

PS: Hvorfor Christie dør er også mig en gåde. Måske har syren ætset hans
hjerneceller væk

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 03-06-04 22:46

Fra : Lampen

Dato : 04-06-04 17:24

> [...]
> originale design af HR Giger. Og så er "fedtsugningsscenen" da også for tåbelig

Det er da noget af det fedeste i filme :D

Men jeg er også splatter film fan.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 05-06-04 08:00

Lampen's utterance expressed in

> Det er da noget af det fedeste i filme :D
>
> Men jeg er også splatter film fan.

Da jeg så den 1. gang var jeg dybt skuffet over
slutningen - men for hver gang jeg har set den
synes jeg lidt bedre om den :) især dens "mjaven".

hilsner

--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Taba

Dato : 03-06-04 22:08

> [...]
> mest interessante Ripley i de fire film, men det er nu ikke den debat jeg

Synes også den er en fino film

> [...]

> ved er der ikke flere monstre i vandet, men han er altså ikke mere med i
> filmen???? Nogen der har en forklaring på det, er der klippet scener ud?

Har ikke set extra klip el. lign., men jeg kan da huske fra den allerførste
Alien film at syren fra Alien'en ætsede en masse etager ned i rumskibet. Så
mon ikke den syre han fik i fjæset ville før eller siden ætse sig videre ind
i hjernen (og netop ødelægge hans hjerneceller som der pointeres i en anden
post ;p) og medføre døden...? Og som den "humanist" han er tænker han "f*ck
det, dør jo om kort tid, might as well kill as many of 'em as I can"....?!?!

/Taba

Fra : Kim2000

Dato : 03-06-04 23:11

> [...]

> altså at lade sig falde i vandet?????? men han er ikke død, og så vidt vi

Problemet er hans vægt, krøblingen kan ikke holde dem begge, og han kan ikke
selv få fat i stien, ergo må han vælge om han vil trække krøblingen med sig
ned eller kun selv falde. Det var i hvert fald sådan jeg forstod scenen, så
vidt jeg husker.

Jeg er nu en af dem,der var særdeles utilfreds med at se en Ripley som en
blandingsting. Men på nogle punkter en fin film, men ligeså meget noget bæ.
Toeren synes jeg fortsat er den bedste - selvom jeg i en alder af 6 så Alien
1 og var ved at skide bukserne af skræk

mvh
Kim

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 04-06-04 08:45

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
sig
> ned eller kun selv falde. Det var i hvert fald sådan jeg forstod scenen,

Ja sådan forstår jeg det godt nok også, synes så bare det er mærkeligt at
ingen forsøger at få ham op af vandet, for syren i hans ansigt må jo blive
fortyndet i vandet, og derfor mindre farlig, desuden virkede han slet ikke
til at være døden nær da lod sig dumpe i vandet, blot træt. VI så jo ikke
flere monstre i vandet, så det er mig en gåde hvorfor ingen forsøger at få
ham op.

Mvh. Brian

PS: Der synes at både Christie og Elgyn (Michael Wincott) dør alt for
hurtigt i filmen.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-06-04 15:00

> Har lige genset Alien 4, og forstår stadig ikke hvorfor så mange ikke kan
> lide denne film,

efter at have fået min alien q box er jeg helt ovre i den anden lejr mht
film 3 og 4 - nu kan jeg ikke bare lide dem - jeg kan rigtigt godt lide
dem - at se alle fire film med korte mellemrum gør helhedsindtryklket så
meget bedre - jeg tror i øvrigt at christie vælger at dø for at skåne vriess
liv - vriess kan ikke længere holde fast - imho
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Silver

Dato : 04-06-04 15:22

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> skrev i en
meddelelse news:40bf8b27$0$3105$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> [...]

> ved er der ikke flere monstre i vandet, men han er altså ikke mere med i
> filmen???? Nogen der har en forklaring på det, er der klippet scener ud?

Hvis man ligger mærke til deres samtale lige før han bliver sat op på ryggen
af ham kan man se at de har et forhold med hinanden (ikke den frække slags)
altså et kammeratlig og nærmere forhold end de andre har netop fordi han
åbenbart tit skal bære ham på ryggen. Derfor vælger han at hoppe i døden for
at redde ham den anden, så de ikke begge skal dø. Sådan forstod jeg den.

Silver.

Fra : ib

Dato : 04-06-04 16:05

> [...]
> mest interessante Ripley i de fire film, men det er nu ikke den debat jeg

Kan nu ikke lige lade være, ) Jeg føler at der bliver taget pis på mig
når jeg ser den, de gør grin med det jeg holder af. Fx at kalde hoved PC'en
for "father" og ikke mother som i de andre, at åbne dørerne ved hjælp af
ånde etc. Men den har dog nogle super seje scener, fx undervandsscenen er
cool, og Ripley som "semi" alien er også ok. Monsteret til sidst er helt til
grin.

Jeg er i øvrigt en af de underlige der synes at Alien 3 er bedre end Aliens.
)

Fra : Morten Bowman

Dato : 05-06-04 14:22

On Fri, 4 Jun 2004 17:05:20 +0200, "ib" <abc@efg.hik> wrote:

> [...]
>for "father" og ikke mother som i de andre, at åbne dørerne ved hjælp af

Jeg tror det er fordi du ikke kender Jeunet. Det er netop det ironiske blik
han er kendt for. Bla. også de lange filtre på cigaretterne

> Men den har dog nogle super seje scener, fx undervandsscenen er
>cool, og Ripley som "semi" alien er også ok. Monsteret til sidst er helt til
>grin.

Endnu en tydelig Jeunet. Hans øje for smukke billeder lader sig ikke
fornægte.

>Jeg er i øvrigt en af de underlige der synes at Alien 3 er bedre end Aliens.

Er skam ikke spor underligt, hos mig ligger de meget tæt på hinanden.

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : ib

Dato : 06-06-04 14:46

PC'en

> Jeg tror det er fordi du ikke kender Jeunet. Det er netop det ironiske
blik
> han er kendt for. Bla. også de lange filtre på cigaretterne

Kender ham nu udemærket, og hans stil passer godt til hans egne film ),
men det passer dårligt til "seriøse" film som Alien(s), IMHO

Fra : Rasmus

Dato : 06-06-04 09:54

> [...]

> ved er der ikke flere monstre i vandet, men han er altså ikke mere med i
> filmen???? Nogen der har en forklaring på det, er der klippet scener ud?

Min vurdering er at hans øjne er hans værdi. De bliver ætset og han ser ikke
et liv som blind og vælger derfor, i sammenhæng med ikke at trække den anden
ned, at lade sig dumpe ned.

- Rasmus

Fra : Knallerten

Dato : 10-10-04 20:16

Hej, på et tidspunkt kommer Ripley ind i rummet(1-7) med alle
"mutanterne", og en af dem er levende. Skal han/hende forestille at være
en ripley-klon, asso lissom ripley i filmen er en klon af den rigtige
ripley ? Og er freaken på bordet spillet af sigourney weaver ?

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 10-10-04 21:19

On Sun, 10 Oct 2004 21:16:14 +0200, Knallerten <Knallert@knallert.dk>
wrote:

> [...]
>"mutanterne", og en af dem er levende. Skal han/hende forestille at være
>en ripley-klon, asso lissom ripley i filmen er en klon af den rigtige
Ja.

>Og er freaken på bordet spillet af sigourney weaver ?
Ja.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Michael