Liste med browsere til statistik
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 03-06-04 20:17

Jeg har sat mig for at lave et ny statistik-modul til mit site. I den
forbindelse vil jeg tjekke hvilken browser den besøgende benytter. Problemet
er jo bare at man ikke kan hive browsernavnet direkte ud af
Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT").

Derfor er jeg på jagt efter en liste der beskriver hvilket output
Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT") giver, alt efter hvilken browser
der benyttes.

Nogen der kan hjælpe?

Kasper Katzmann
http://www.katzmann.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 03-06-04 21:38

"Kasper Katzmann" <kasper@bmwkatzmann.dk> posting:

>Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT") giver, alt efter hvilken browser

Opera:
http://www.my.opera.com/community/dev/idopera/

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Jan Vinten

Dato : 03-06-04 22:41

Hej Kasper,

Kig her:
http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=281

/ Jan

Fra : Torben Brandt

Dato : 04-06-04 02:42

Kasper Katzmann wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> Derfor er jeg på jagt efter en liste der beskriver hvilket output
> Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT") giver, alt efter hvilken browser

Måske, jeg har aldrig prøvet det selv...

Der er tilsyneladende noget i ASP, der kan klare det for dig:
<URL:http://www.w3schools.com/asp/asp_browser.asp>

Der skal du så sørge for at serveren er fodret med den nyeste browscap.ini-fil.
Der kommer jo løbende nye browsere til.
Den kan evt hentes her:
<URL:http://www.garykeith.com/browsers/downloads.asp>

Hvis du ikke har skriverettigheder til den placering på serveren hvor den skal
ligge (pga webhotel eller andet), så kan du måske skrive noget kode selv, der
kan slå op i ini-filen. Det burde umiddelbart ikke være så svært(..?)

mvh Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne