Skærme
Fijala 3554
Bedste "billige" 20" TFT?
Fra : Peter Tiedemann

Dato : 03-06-04 17:47

Hejsa,

Jeg er ude efter at købe en 20" TFT skærm med 1600x1200 opløsning.
Den primære brug vil være programmering, men jeg spiller tit strategi spil,
og enkelte gange også action spil, hvilket har fået mig til at tro at jeg
hellere må købe en 16ms skærm. Jeg vil naturligvis have en med DVI
interface da mit kort(et Creative GF 4600) har en DVI udgang.

Mine kandidater lige nu er:
Philips 200P4SS ~ 8100kr
ViewSonic VP201 ~ 8300 - 8900 afhængig af farve
HP L2035 ~ 8600kr
Dell UltraSharp 2001FP ~ 8725kr

Både Dell'en og ViewSonic'en har udemærkede anmeldelser, mens Phillips'en er
blevet svinet til af Toms hardware som jeg dog ikke har den store fidus
til. Desuden så har jeg flere steder set nævnt at
Phillips'en/ViewSonic/Dell'en bruger samme panel.(bla. her i gruppen under
"GamePC totalt vilde med Viewsonic Vp201 MKII"), hvilket gør det lidt
forvirrende at den ene skulle være total skod, mens de andre er
fantastiske.

Dell'en virker umiddelbart som det bedste køb, da køb hos Dell har 30 dages
returret(=god tid til at afsløre evt. pixelfejl som jeg har nul tolerance
overfor) og desuden har dell skærmen usb-porte og pivot mulighed ligesom
ViewSonic'en. På den anden side har jeg læst at Phillips har en zero stuck
pixels politik(selvom de vist nok ikke mener at helt døde sorte pixels er
stuck).

Hvis der er nogen der har nogle ideer til hvad der ville være det bedste
køb, hører jeg dem meget gerne. Hvad er feks HP's politik mht. d
døde pixels? Er der andre skærme jeg burde overveje(i samme prisklasse)?

Peter

Fra : Peter Tiedemann

Dato : 03-06-04 18:01

> På den anden side har jeg læst at Phillips har en zero
> stuck pixels politik(selvom de vist nok ikke mener at helt døde sorte
> pixels er stuck).

Det passer åbenbart ikke alligevel. Ikke ifølge
http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/downloads/pixelpolicy_en.pdf
ihvertfald. Det er begrænset til enkelte modeller... Pyt phillips skærmen
er også røv grim ;)

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 04-06-04 17:05

Jeg har ingen forstand på 20" TFT-skærme, men...

> Dell'en virker umiddelbart som det bedste køb, da køb hos Dell har 30
> dages returret(=god tid til at afsløre evt. pixelfejl som jeg har nul
> tolerance overfor)

Køb skærmen på nettet efter du evt. har set den i en butik. På nettet
har du nemlig 14 dages returret.

- Lene
http://piv.nu/

Fra : Peter Tiedemann

Dato : 06-06-04 16:21

Jeg har opdaget at Dell desværre kun giver 30 dage på ting de sælger men
ikke selv har lavet, deres egne ting har kun 14 dage(lidt underligt)
Men du har ret, det er altid en god ide at bestille over nettet.
Jeg kender desværre ikke andre steder en Dells online salg der sælger
skærmen, men det ville være fedt at se den i virkeligheden først.

Peter

Fra : Lasse Nygaard

Dato : 07-06-04 02:53

"Lene Skov Mikkelsen" <pivnu@loveletters.dk> wrote in message
> Jeg har ingen forstand på 20" TFT-skærme, men...

> Køb skærmen på nettet efter du evt. har set den i en butik. På nettet
> har du nemlig 14 dages returret.

Er det ikke kun i ubrudt emballage?

Kan man tage skærmen i brug.. bruge den i f.eks. 10 dage, sende den retur og
få alle pengene tilbage?

Hilsen
Lasse

Fra : N_B_DK

Dato : 07-06-04 04:21

Lasse Nygaard wrote:
> Er det ikke kun i ubrudt emballage?

Nej på fjernkøb har man 14 dages fuld returret, såfremt at varen ikke har
lidt overlast

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 09-06-04 19:20

> Er det ikke kun i ubrudt emballage?

Nej.

> Kan man tage skærmen i brug.. bruge den i f.eks. 10 dage, sende den retur
> og få alle pengene tilbage?

Ja, du må prøve varen, men den skal være i så god stand, at den kan
sælges til en ny kunde.

- Lene
http://piv.nu/

Fra : Selcuk Kömürcü

Dato : 11-06-04 10:29

D.v.s. at så får en anden kunde den faktisk. Så kan vedkommende sende den
tilbage og sådan kan det køre i ring igen og igen.
Så burde den slet ikke kunne blive solgt som en ny-vare.

/Selcuk