Hunde i gården....Hvor svært kan det være!~
Fra : Peter Andersen

Dato : 03-06-04 11:18

Hej NG
Denne tråd er en forlængelse af:
news:40bdbfc6$0$3051$14726298@news.sunsite.dk...

At man i ovenstående tråd overhovedet inbringer nydansker, er mig en meget
stor gåde. Det handler om respekt for andre mensker. Kommer hunden ikke når
du kalder den tilbage har du ikke styr på den og en hund skal ikke kontakte
folk som ikke selv har bedt om, det er ganske simpel. ( skal dermed ikke
sige at det ikke er sket for mig, men så er det ned på knæ og undskylde).
Nu er det sådan jeg ikke selv har børn endnu, men jeg har nevøer og niecer,
hvor en enkelt af dem er bange for hunde, og lad mig straks slå at fast, at
hvis jeg på en tur med min niece skulle komme en hund og snuse (lige gyldig
hvor flink den så er) ville jeg blive godt gal. Og kunne jeg se at det var
en hundeejer som ikke var bevist om andre menesker, så skulle jeg nok lære
den hund at det på ingen måde nogen siden ville være sjovt at kontakte
fremmede menesker, og er ikke sikker på at det ville gøres jeres hund til en
bedre hund, nok nærmere skræmt, man kan i ikke tage ansvar, så gør jeg det
gerne for jer.
Har altid hundsnor med, men sjældent på, da den er ganske udmærket at lære
andre hunde hvordan reglerne er.
SÅ LÆR DOG AT HOLDE STYR PÅ JERES RACISTISKE HOLDNINGE OG JERES HUNDE
Vi er faktisk nogen som har styr på vores hunde og som er ved at være
rimelig træt af fordomme om hundeejere kun kan tænke på dem selv og deres
egen hund.
Hvad nu hvis jeg havde boet i samme gård og havde lukkede mine 4 2 meter
lange kvælerslanger ud havde det så være ok???
NEJ

Så så svært er det ikke, tænk jer om

Peter

Ovenstående er sat på spidsen, men er ved at være godt gal

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 03-06-04 11:34

Bravo

VH Pernille

Fra : x Vuf x

Dato : 03-06-04 22:12

Thu, 3 Jun 2004 12:33:46 +0200, Pernille Lauridsen wrote:

>Bravo

Til hvad? At han går løs med sin egen hund
og kun bruger remmen til at slå andres med?

--
Mvh. Sonja P. sonpet***@pc.dk fjern salamien http://www.sonpet.dk

Dette er ikke en kontaktannonce, så hvis du mangler
en kæreste, kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Fra : Peter Andersen

Dato : 03-06-04 22:18

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> wrote in message

> Til hvad? At han går løs med sin egen hund
> og kun bruger remmen til at slå andres med?

Når du og dine hunde møder mig ja så sidder min hund ved fod få sekunder
bagefter.

Møder du mig uden hund ja så kommer den ikke på kort afstand af dig og hvis
vi passer hianden på stien ja så går han ved fod ind til vi har passeret.

Kan jeg se eller snakket med dig og kan se du har en god hund ja så kan de
lege men ikke før.

Tro egentlig heller ikke du er særlig intressert i at min 40 kg hund kommer
brage ind i dine mindre hunde selv om han kun vil lege har jeg ret ??

Peter

Fra : Leyna

Dato : 05-06-04 07:05

On Thu, 3 Jun 2004 23:18:21 +0200, "Peter Andersen" <nospam@nospam.dk>
wrote:

>Tro egentlig heller ikke du er særlig intressert i at min 40 kg hund kommer
>brage ind i dine mindre hunde selv om han kun vil lege har jeg ret ??

Nu var dette jo ikke rettet til mig, men jeg kan da fortælle dig at
jeg selv har haft en lille hund (på størrelse med DS-gårdhund) og
hendes bedste legekammerat var en (temmelig) stor og bred Rottweiler.
Omtalte Rottweiler var altid løsgående, og jeg vil så give dig ret så
langt som at sådan en hund der kommer galoperende imod dig godt kan
indgyde en vis respekt, selv i undertegnede, som ellers bestemt ikke
er bange for hunde.

Dog har det også været min erfaring at NORMALE hunde sagtens kan
aflæse hinandens signaler og respektere dem. Min store lab-dreng er da
i hvert fald blevet skræmt af en bette blandignshund, som absolut ikke
kunne lide ham, og det forstod han da udemærket. Faktisk blev han
bange for den lille arrig-trold. *G*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : MGA

Dato : 03-06-04 13:55

Hørt

Fra : Leyna

Dato : 03-06-04 15:34

On Thu, 3 Jun 2004 12:18:25 +0200, "Peter Andersen" <nospam@nospam.dk>
wrote:

>SÅ LÆR DOG AT HOLDE STYR PÅ JERES RACISTISKE HOLDNINGE OG JERES HUNDE

Hvis du har fulgt med i tråden vil du se, at hunden også har været
ført i snor men med samme hysteriske reaktion... og så er jeg iøvrigt
ligelgad om den hysteriske person er gul, blå eller noget helt andet.
Folk skal da også lære at styre deres hysteri!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : lilholm

Dato : 03-06-04 19:11

Leyna <leyna@leyna.dk> wrote in message news:<tidub01k8pq6hbror8iuosfbmmpfmudk56@4ax.com>...

> [...]
> ligelgad om den hysteriske person er gul, blå eller noget helt andet.
> Folk skal da også lære at styre deres hysteri!

Leyna nu ved jeg ikke om du lider af nogen fobier. Araknofobi måske ??
Hvis ikke du gør så er du heldig. Højdeskræk ??
Et eller andet du bare er sindsygt bange for.
Prøv så næste gang du bliver udsat for den ting du er sindsygt bange
for, at lade som ingenting. Prøv at kontrollere dit hysteri hvis dit
sind er 100 % sikker på at der vil ske dig noget forfærdeligt !!!
Prøv at sæt dig op i en flyver og lad din frygt for flyvere og din
højdeskræk glide i baggrunden og sæt dig ned og nyd en kop kaffe. !!!!
Det kan folk altså bare ikke hvis de er bange....
Det er lidt ligesom de folk der siger til afhængige mennesker hvad
enten de er narkomaner alkoholikere eller bare rygere... Hold op !
Totalt uvidenhed.....

Lilholm

Fra : Leyna

Dato : 03-06-04 20:55

On 3 Jun 2004 11:10:58 -0700, lilholm@hund.dk (lilholm) wrote:

>Leyna nu ved jeg ikke om du lider af nogen fobier. Araknofobi måske ??

Jeg er vanvittig bange for både edderkopper og slanger, men jeg kammer
da ikke fuldstændig over fordi nogen holder dem som kæledyr. Dog ser
jeg gerne at de er indespærret/under kontrollerede forhold mens jeg
opholder mig i nærheden, og en hund i snor må da siges at være
kontrollerede forhold.

Det jeg opponerer imod er at nogen straks skriger om racisme, fordi
det er indvandrere der har problemet lige i denne sammenhæng.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Peter Andersen

Dato : 03-06-04 21:41

> [...]
>
> Det jeg opponerer imod er at nogen straks skriger om racisme, fordi
> det er indvandrere der har problemet lige i denne sammenhæng.

Jeg er i bund og grund ikke så stor råbehorn om racisme som jeg fik skrevet
med store bogstaver. det er tændte mig af var bare den her holdning med at
de bare skal tilpasse sig nu når de selv har valgt at komme her.

Og jeg mener ikke at den her problem stilling hevender sig specielt i mod
nydansker.
Du hæftede dig meget ved at det også galt når den var i snor, men det var
altså det der var skrevet med småt, den pågældene situation var hunden
fri( og det gør da blot de hele mere åndsvagt hvis hun viste at de var bange
for den når den var i snor..

Peter

Fra : Verner

Dato : 03-06-04 21:51

On Thu, 3 Jun 2004 22:41:07 +0200, "Peter Andersen" <nospam@nospam.dk>
wrote:

>det er tændte mig af var bare den her holdning med at
>de bare skal tilpasse sig nu når de selv har valgt at komme her.

Det er vel meget naturligt, hvad er alternativet ?

Jeg tror ikke du får meget forståelse for dine danske vaner i et
muslimsk land !

Verner

Fra : Peter Andersen

Dato : 03-06-04 22:02

"Verner" <Verner@post.dk> wrote in message

> Det er vel meget naturligt, hvad er alternativet ?

Klart skal de følge de danske lov, men i denne situation var det altså hunde
ejer som havde handlet forkert i mine øjne, og det har derfor ingen relevans
at indrage etnisk herkomst

> Jeg tror ikke du får meget forståelse for dine danske vaner i et
> muslimsk land !

Ja det argument forstår jeg ikke......

Nu er det jo altså sådan at den vestlige verden er blevet multietnisk, det
kan man jo så prøve at forholde sig til eller lade være!!

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-06-04 20:59

On Thu, 3 Jun 2004 23:02:18 +0200, "Peter Andersen" <nospam@nospam.dk>
>Nu er det jo altså sådan at den vestlige verden er blevet
multietnisk, det
>kan man jo så prøve at forholde sig til eller lade være!!

eller man kan forholde sig til at den vestlige verden ikke aksepterer
at være multietnisk, eller lade være !

jeg har ikke hørt nogen bede om at Danmark skulle være multietnisk !?
Kommer man til Danmark må man integrere sig og indordne sig i vores
samfund, det har vi lov til at kræve, og det har INTET med racisme at
gøre ! vi lever IKKE i et multietnisk samfund, men vi lever i Danmark.

hvis jeg rejste til iran eller et andet muslimsk land ville jeg også
indordne mig der få langt skæg og hvad man nu har dernede, lære
sproget osv stoppe med at spise pølser osv , desuden ville jeg sikkert
få hugget hånden af hvis jeg ikke gjorde. men jeg ville indordne mig
hvis jeg kom derned, ligesom jeg indordner mig når jeg kommer på besøg
hos venner eller familie der vil have at jeg tager skoene af inden jeg
går ind, eller ikke ryger i stuen osv det er høffelighed, og på den
måde kan man blive venner med dem der bor der, hvis jeg sked på
reglerne hos andre under besøg ville de jo ikke kunne lide mig ! hvor
svært kan det være at fatte, at man skal indordne sig ? hmm

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Fra : x Vuf x

Dato : 05-06-04 00:23

Fri, 04 Jun 2004 07:58:52 -1200, Punish the deed, not the breed wrote:

> [...]

>reglerne hos andre under besøg ville de jo ikke kunne lide mig ! hvor
>svært kan det være at fatte, at man skal indordne sig ? hmm

HØRT!

Fra : Leyna

Dato : 05-06-04 06:41

wrote:

>"Verner" <Verner@post.dk> wrote in message

>Ja det argument forstår jeg ikke......

Tror du muslimerne ville gå over til at servere flæskesteg, blot fordi
det er en af de danske nationalretter?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Peter Andersen

Dato : 05-06-04 09:18

> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Jo jeg fortår da udemærket hvad der mens med det, men jeg mener bare det er
irrelevant i denne sammenhæng. Nej jeg mener ikke at tvangs ægteskaber, og
diverser æreskodekser høre hjemme i Danmark, da det er imod dansk lov.
Men nu er det altså en gang ikke tilladt at have sin hun fri uden den er
under fuld kontrol i Danmark.
Så når en hund løber hen til en person som er angst overfor hunde på en
plads/lokalitet hvor det ikke er tilladt at have fri hund, ja så er det
altså hundeejeren der ikke har handlet korrekt.

Peter

Fra : Karina og Christian

Dato : 05-06-04 11:05

"Peter Andersen" <nospam@nospam.dk> wrote in message
[klip]> Så når en hund løber hen til en person som er angst overfor hunde på
en
> plads/lokalitet hvor det ikke er tilladt at have fri hund, ja så er det
> altså hundeejeren der ikke har handlet korrekt.

Er alle enige om, at hundelovens § 3 finder anvendelse i den givne
situation?

Selv er jeg i tvivl.

Karina

Fra : MGA

Dato : 05-06-04 12:58

> Er alle enige om, at hundelovens § 3 finder anvendelse i den givne
> situation?
>
> Selv er jeg i tvivl.
>
> Karina

Vi er vidst ikke enige!

Så jeg vil da anbefale dig at ringe til en jurist, som kender hundeloven
(find eventuelt en gennem DKK eller Dyrenes Beskyttelse) og få afgjort
spørgsmålet, så du trygt kan have din hund med i gården fremover :)

Mette

Fra : Karina og Christian

Dato : 05-06-04 13:11

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> wrote in message
[klip]
> Så jeg vil da anbefale dig at ringe til en jurist, som kender hundeloven
> (find eventuelt en gennem DKK eller Dyrenes Beskyttelse) og få afgjort
> spørgsmålet, så du trygt kan have din hund med i gården fremover :)

Jeg tvivler på, at spørgsmålet er ganske entydigt, men nu har jeg heller
ikke læst hverken forarbejder eller Karnov-noten til bestemmelsen endnu. Jeg
synes blot folk udtaler sig meget skråsikkert om, at den finder anvendelse i
det konkrete, og det er det, jeg selv er i tvivl om.

I øvrigt har jeg ikke set overbevisende argumenter for, at den burde finde
anvendelse, ligesom jeg heller ikke har set så meget som en kildehenvisning,
der understøtter, at bestemmelsen skulle finde anvendelse.

Men som nævnt. Jeg er i tvivl.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Leyna

Dato : 05-06-04 06:39

wrote:

> [...]

>med store bogstaver. det er tændte mig af var bare den her holdning med at
>de bare skal tilpasse sig nu når de selv har valgt at komme her.

Det er vel ikke helt urimeligt at forlange en vis tilpasning...?
Jeg tror ikke at jeg ville slippe afsted med at opføre mig som
dansker, hvis jeg flyttede til et land med en helt anderledes kultur,
og det ville da heller ikke være rimeligt.
Selvfølgelig kan man bevare nogle kulturelle "særheder", men noget er
man altså nødt til at opgive fordi det strider mod landets egen
kulturarv.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Karina og Christian

Dato : 03-06-04 19:41

"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message
[klip]
> Hvis du har fulgt med i tråden vil du se, at hunden også har været
> ført i snor men med samme hysteriske reaktion...

Lige præcis.

> og så er jeg iøvrigt
> ligelgad om den hysteriske person er gul, blå eller noget helt andet.
> Folk skal da også lære at styre deres hysteri!

Helt enig.

I øvrigt kan visse former for hysteri til forveksling ligne selvgodhed.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Leyna

Dato : 03-06-04 20:59

On Thu, 3 Jun 2004 20:41:16 +0200, "Karina og Christian"
<vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message
>[klip]

>Helt enig.

Og man kan lære at styre det. Vi har et postbud her (landpost) som er
frygtelig bange for hunde, og hun har underrettet mig om, at hvis der
er løsgående hunde på ejendommen, så får vi altså ingen post. Fair
nok.
Men hundene har da tit og ofte stået lige på den anden side ad døren,
eller har hængt i vindueskarmen og gøet som gale, men derfor får vi
altså post alligevel.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Peter Andersen

Dato : 03-06-04 21:44

> [...]
> Men hundene har da tit og ofte stået lige på den anden side ad døren,
> eller har hængt i vindueskarmen og gøet som gale, men derfor får vi

Men hvis jeg viste du var nede i gården ville det så ikke være forkert af
mig at have min slanger fri, lige som det med hunde i flg. loven.
Ikke fordi det er loven der skal ind her men jeg ville da respektere at du
var bange for slager og holde dem på behøring afstand af dig.

Og så er jeg forresten heller ikke selv så vild med dit slanger, men kan da
godt rør ved en snog når jeg finder en

Peter

Fra : Leyna

Dato : 05-06-04 06:45

On Thu, 3 Jun 2004 22:44:17 +0200, "Peter Andersen" <nospam@nospam.dk>
wrote:

>Men hvis jeg viste du var nede i gården ville det så ikke være forkert af
>mig at have min slanger fri, lige som det med hunde i flg. loven.

Joeh måske, men hvis ikke du vidste det på forhånd, så var du da
lovligt undskyldt, og jeg ville nok bare fortrække fra gården mens du
"luftede" din slange. (hmmm... den sætning ervist lige på kanten til
noget helt andet. *LOL*)

>Ikke fordi det er loven der skal ind her men jeg ville da respektere at du
>var bange for slager og holde dem på behøring afstand af dig.

Og jeg kunne så respektere at du ville give dit dyr mulighed for at
opleve lidt (kontrolleret) frihed, og fortrække mens I kuftede jer.
Hvor svært ka' det være?

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-06-04 21:00

On Thu, 03 Jun 2004 21:58:54 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

> [...]
>Men hundene har da tit og ofte stået lige på den anden side ad døren,
>eller har hængt i vindueskarmen og gøet som gale, men derfor får vi

hehe det var da et uheldigt job han så har valgt skulle man mene

Fra : Leyna

Dato : 05-06-04 06:47

On Fri, 04 Jun 2004 07:59:42 -1200, "Punish the deed, not the breed"
<nobody@home.com> wrote:

>hehe det var da et uheldigt job han så har valgt skulle man mene

Nu er det en dame, men jeg tror ikke problemet er så stort her. Enten
er hundene inde i huset, eller i hundegårde eller indhegnede baghaver.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : JBH

Dato : 03-06-04 19:24

> [...]
> Hvad nu hvis jeg havde boet i samme gård og havde lukkede mine 4 2 meter
> lange kvælerslanger ud havde det så være ok???

Hmm.

Tænke sig om....

> [...]
> en hundeejer som ikke var bevist om andre menesker, så skulle jeg nok lære
> den hund at det på ingen måde nogen siden ville være sjovt at kontakte

Tjaa, Jeg håber virkelig jeg misforstår dig, for jeg skulle nok lære dig et
eller andet hvis du slog løs på min hund fordi den ville hilse/snuse, og
ellers opførte sig ordentligt.

Mht: racisme, som åbenbart er en af dine kæpheste.
Jeg har selv oplevet en "nydanskers" reaktion, da han som avisbud ville
aflevere en avis, og min hund nysgerrigt kom hen for at hilse/snuse.
"Nydanskeren" hylede som en stukket gris. Sjovt nok kan samme "nydansker" og
nogle af hans "nydanske "venner godt stå på den anden side af hegnet og
drille hunden.
Havde det været en "gammeldansker "havde jeg haft en chance for at lade
børnene (som mange danske børn på vejen allerede har gjort) snakke og lege
med hunden, så de kan se at den er ganske harmløs. Det lader sig desværre
ikke gøre med muslimer pga. deres religion.

Kan du knække den...

JBH

Ovenstående er IKKE sat på spidsen, Jeg mener det sgu. Vi skal alle kunne
være her, men man banker sgu ikke løs på andres børn, koner, hunde, biler
osv..

Fra : Peter Andersen

Dato : 03-06-04 21:34

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message
> [...]

et
> eller andet hvis du slog løs på min hund fordi den ville hilse/snuse, og

Det ville nok være sin plads at jeg uddybede dette. Inden jeg fremstiller
mig selv som komplekt utilregnelig, skal det siges at jeg kun en gang de
sidste 2 år har følt mig nødsaget til at handle over for en anden hund. Jeg
har en hund som jeg har brugt meget tid og kærlighed på, og et af mine mål
med min træning er at jeg er istand til at have min hund med mig altid, og
den derfor skal kunne respektere at alle folk ikke vil snakke/hilse på den.
Problemt med min hund er den er meget vigende, ( men uden aggresivitet), og
stoler derfor på at jeg løser de fleste konflikter for den. Problemet med
denne adfærd er at der i bund og grund ikke er så lang til at en hund bliver
angst og derfor som følge af det også udvikler aggresivitet. Derfor ønsker
jeg ikke at andre hunde skal komme løbende hen til min hund unden at jeg har
haft øjen kontakt med ejeren og set at det er ok ( Bare ved at sende signal
har man jo allerrede indikeret at man har styr over situation).
Den eneste gang jeg har handlet er da en hund løber hen til min hund (som er
uden snor, men sidder ved fod) og stiller sig oven på den og laver lyde, og
ejeren intet gør andet end at komme gående imod os. Ja så handler jeg, jeg
vil ikke tillade at de ting som er vigtige for mig ikke respekteres af andre
folk.
Så er der nogen der vil sige at jeg bare kunne råbe op istedet og det måske
ville afværge situation, men det ser jeg ingen grund til da min hund intet
har gjort galt andet end at ligge sig ned, og hvis jeg begynder at råbe vil
den tro at den har gjort noget forkert hvilken den jo ikke har, så er min
nylon snor rimelig fin til at få den anden hund væk med.

I forhold til børn ja så er situation lidt den samme, jeg går med et barn,
du går med din hund løs, du kalder din hund til dig og sikkre dig et tegn
fra mig om det er ok at hunden nærmere sig os. Hvis dette ikke er løsningen
ja så står vi med et dilemma hvor enten din hund bliver bange eller gør mit
barn, Og så er det jeg forbeholder mig retten til at beskytte mit barn. Jeg
skal nok selv bestemme rammerne hvordan mit barn skal komme sig over en
angst for hunden, det er da helt sikkert ikke en fremmede hund som jeg intet
kender til som kommer ud af den blå luft der løser det problem

> Mht: racisme, som åbenbart er en af dine kæpheste.

Nej det er egentlig ikke min kæphest, men men det bekræfter desværre lidt en
formodning jeg har haft efter jeg kom ind i hundeverden at mange hundeejere
er meget indskrænket og kun tænker på dem og deres hund, og når jeg så læser
i den anden tråd at disse folk kan blive enige om at de fremmede bare skal
tilpasse sig så synnes jeg det er noget vrøvl, nydansker har i bund og grund
ingen ting med dette og gøre

> [...]
> med hunden, så de kan se at den er ganske harmløs. Det lader sig desværre
> ikke gøre med muslimer pga. deres religion.

Kender ikke ret meget til religioner og hunde. så det vil jeg ikke udtale
mig om.

Men det lydder ikke som om du kendermeget til forbier eller angst, for når
dit avis bud "hyler som en stykket gris" ( som du så pænt beskriver det), ja
så er det angst, og kender du ikke til angst ud over det normale ja så får
du svært ved at forstå det.

At drengen bagefter g driller hunden er ikke rimelig og det skal på ingen
måde undskyldes. Men hvis jeg kigger tilbage til min egen barndom som
reklame bud, ja så kunne jeg nok godt havde fundet på at gjort det samme, da
han jo sikkert gerne vil gi den igen for det den har påført ham.

> [...]
> være her, men man banker sgu ikke løs på andres børn, koner, hunde, biler

Ja lige netop vi skal alle være her, men der skal også respekt over for
andre menesker( også selv om de er irationelle), dit barn/kon vil jeg da
aldrig slå men hvis de ikke var istand til at udvise respekt over for andre
mensker, ja så skulle jeg nok komme efter dem verbalt.

MVH

Peter

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-06-04 21:09

> [...]
>den tro at den har gjort noget forkert hvilken den jo ikke har, så er min
>nylon snor rimelig fin til at få den anden hund væk med.

,,og hvordan gør du så lige det ? men nu hvor du uddyber lidt vil jeg
da give dig ret i at folk ikke bare skal lade deres hunde løbe hen og
hilse uden at spørge først det bliver jeg også ireteret over, dog slår
jeg ikke nogen hunde der kommer hen, for hvis de ikke er søde tæver
der vil lege, så klarer min hund selv situationen her, han kan klare
sig selv, men helt sikkert er det at folk skal spørge først før de
lader deres hunde hilse

> [...]
>tilpasse sig så synnes jeg det er noget vrøvl, nydansker har i bund og grund

,,,,,de skal da bare indpasse sig ligesom vi skulle hvis vi tog derned
! længere er den da ikke, og det har intet med racisme at gøre, det er
for billigt at kalde folk for racister bare fordi de godt vil beholde
lidt af deres danskhed.

Fra : Lise-Lotte Gerding

Dato : 03-06-04 21:45

"Peter Andersen" <nospam@nospam.dk> wrote in message
> Hej NG
> Denne tråd er en forlængelse af:

> SÅ LÆR DOG AT HOLDE STYR PÅ JERES RACISTISKE HOLDNINGE OG JERES HUNDE

Til Peter

Der skal åbenbart ikke meget til, før det flyver igennem luften, at folk er
racistiske.

Jeg bor selv i et "blandet" kvarter, og kan nikke genkendende til mangt og
mange af de oplevelser, som andre her har skrevet om. Også jeg var
magtesløs, for havde altid min hund (flatcoated retriever) i snor. Alligevel
hylede, løb og skreg ungerne op straks vi viste os udenfor lejligheden, og
vi snakker ikke kun mindre børn, men også teenagere. Frustrationen blev ikke
bedre af, at straks man havde ryggen til selv samme unger, så råbte de efter
os, spyttede og gjorde udfald mod os samtidig med de grinte højlydt. Mod
nytårstide smed de engang også et heksehyl ind mellem forbenene på
hunden, -til stor morskab for dem. Min hund havde heldigvis en psyke så
stærk, som jeg aldrig har oplevet tidligere, men helt ærligt..
Min hund reagerede iøvrigt til sidst med at gøre udfald i snoren, når nogle
af disse unger begyndte at skrige op. Kan man fortænke ham i andet, men ikke
sjovt for mig, der gerne havde ønsket, at han havde kunne ignorere det.

Alt det jeg og min nu døde hund oplevede oplevede vi kun med børn/unge af
anden etnisk oprindelse end dansk, og så kan du kalde mig racist eller
hvad du vil. Ikke mit problem. Fakta er, at jeg aldrig i mine mange år med
hunde, har oplevet noget der bare lignede samme "adfærd" hos danske børn.

Tre børn i en bestemt familie var SÅ hysteriske, når de så os, at det
grænsede til... ja, har ikke ord for det, men er det forældrede der indpoder
denne skræk i ungerne, så vil jeg gå så vidt, at kalde det for vanrøgt!
Ingen ved sine fulde fem har lov at give deres børn en sådan skræk i livet,
at de dårligt tør træde udenfor egen dør pga. risikoen for at møde en hund!

Mvh.
Lise-Lotte Gerding

Fra : Peter Andersen

Dato : 03-06-04 22:11

"Lise-Lotte Gerding" <lise-lotte@gerding.dk> wrote in message

> [...]
>
> Til Peter
>
> Der skal åbenbart ikke meget til, før det flyver igennem luften, at folk

Nej det beklager jeg egentlig at det endte med stort da det måske ikke var
helt rimelig. Gidder egentlig ikke være et råbe horn om racisme. Men
udgangspunktet var at hunden var fri og ikke som i din situation i snor, og
det er måske egentlig det der gør hele forskelen om det er interesannt at
bringe det etniske ind i det.
Havde det været nedestående indlæg havde det ikke fået mig op af stolen, da
jo ligesom har gjort det der var muligt.

Peter

Fra : Karina og Christian

Dato : 04-06-04 00:12

"Peter Andersen" <nospam@nospam.dk> wrote in message
[klip]
> Men udgangspunktet var at hunden var fri og ikke som i din situation i
snor, og
> det er måske egentlig det der gør hele forskelen om det er interesannt at
> bringe det etniske ind i det.

Javel så, men den oprindelige indlæsskriver skriver faktisk følgende (mine
fremhævelser)

"Nu er problemet så, at der bor nogle indvandre som er bange for hunden. De
skriger op hver gang de ser ham, *ligemeget om han er i snor eller ej*."

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Peter Andersen

Dato : 04-06-04 00:30

Fra : Peter Andersen

Dato : 04-06-04 00:33

> [...]
De
> skriger op hver gang de ser ham, *ligemeget om han er i snor eller ej*."

Hej Karine ja det er fint nok, men der står også:
Citat:
<start>
Tyson og jeg var nede at lege idag uden snor, da der kommer en indvandre
dame ind i gården med sit barn i en klapvogn.
Tyson løber derhen og hun begynder at råbe og skrige. Hunden bliver jo
forskrækket og begynder at gø helt vildt og det tager mig 1 minuts tid at
fange ham....alt imens hun råber og skriger videre.
<slut>
Her fanger to ting mig:
1: 1 min det er ikke fuld kontol i min verden
2: fanger ham: det er heller ikke fuld kontrol i min verden

Peter

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-06-04 05:15

> Her fanger to ting mig:
> 1: 1 min det er ikke fuld kontol i min verden
> 2: fanger ham: det er heller ikke fuld kontrol i min verden
>
> Peter

Hej Peter

Hvad er så fuld kontrol i din verden ??.... Hvad skal der til, for at din
hund flipper ud, og laver en ifølge din standard, " Fejl "

M.V.H.....Benny..

Fra : Peter Andersen

Dato : 04-06-04 10:39

"Benny Mortensen" <adx250bzpb@pluno.com> wrote in message

> [...]
>
> Hvad er så fuld kontrol i din verden ??.... Hvad skal der til, for at din
> hund flipper ud, og laver en ifølge din standard, " Fejl "

At den løber hen til fremmende på en lokalitet hvor man iflg. loven ikke
skal forvente at hunden kommer helt hen til dem. Jeg har på intet tidspunkt
sagt at jeg ufejlbar, og når det er sket og det er det en del gange som
hvalp, ja så er så er det for det første med at løbe efter sin hund så man
får fat i den igen og så se at få sagt undskyld til de folk den så har
forudlempet. Det hjælper ikke at såt og råbe og skrige 10 gange på sin først
hund, enten kommer ellrs gør den ikke og så er det bare at finde et sted
hvor man kan træne det.
Så i praktisk er har jeg de sidste par år ikke været specielt nærværende
hvis jeg har gået tur sammen med min hund og sammen med venner. Jeg holder
hele tiden øje med hvad der er af vildt, menesker, og hunde., og sørger for
at være på forkant i forhold til at få min kaldt hjem inden at hunden
stikker af.

Peter

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-06-04 07:10

> [...]
for
> at være på forkant i forhold til at få min kaldt hjem inden at hunden

Hej igen Peter

Nu er jeg ikke tilhænger af at råbe efter hverken hunde, eller mennesker.
Hunden, som jo ifølge os mennesker, er et primitivt væsen, med en primitiv
hjerne, kunne jo finde på at reagere primitivt på det. Mennesket derimod,
er et uhyre intelligent væsen, med en højt udviklet hjerne. Der selv som
voksne, kan finde ud af, at påkalde sig retten til at opføre sig som et
barn.
Men alligevel være udviklede nok, til at forlange, at en hund skal opføre
sig, som et intelligent tænkende væsen.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 05-06-04 18:49

> [...]
> Men alligevel være udviklede nok, til at forlange, at en hund skal
> opføre sig, som et intelligent tænkende væsen.

Kloge ord fra dig Benny, godt skrevet

/Jens

Fra : MGA

Dato : 04-06-04 06:57

> Her fanger to ting mig:
> 1: 1 min det er ikke fuld kontol i min verden
> 2: fanger ham: det er heller ikke fuld kontrol i min verden
>
> Peter

Nej, fuld kontrol er at kunne kalde hunden til sig omstændighederne
underordnet. Om det er praktisk ladsiggørligt i den virkelige verden er jeg
ikke klar over.

Peter tak for din idé med snoren - fremover vil jeg sige til de hundejere
jeg møder med løse hunde at jeg vil jage deres hund væk med den såfremt de
ikke har _fuld_ kontrol over den.

Mette

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-06-04 21:14

> [...]
>jeg møder med løse hunde at jeg vil jage deres hund væk med den såfremt de

haha mener du det eller er det ironisk ?? hehe du skal huske en
smily når du er ironisk ellers ved man jo ikke om du mener det

Fra : MGA

Dato : 05-06-04 13:04

> haha mener du det eller er det ironisk ?? hehe du skal huske en
> smily når du er ironisk ellers ved man jo ikke om du mener det

Ok - jeg glemmer ellers aldrig mine smileys - jeg kunne aldrig få mig selv
til at slå hverken børn, dyr eller voksne. Hvor frustrerende det end er at
folk ikke har styr på deres køtere, så vil jeg ikke gribe til fysiske
midler - men jeg råber meget højt allerede når det sker - af ejeren, ikke af
hunden - den ved jo ikke bedre.

For nylig var der en del af familien som afskaffede deres hund på 6 mdr. med
den helt selvfølgelige begrundelse af den bed i alting og de ikke kunne få
den til at holde op med at hoppe op af folk. Da de med sørgmodig mine
fortalte dette som om de havde fået en defekt hund, sagde jeg til dem, at
med mindre hunden erklæres for sindssyg så er det ejernes skyld hvis hunden
ikke opfører sig ordentligt. De blev noget fortørnet over at jeg sådan gav
dem skylden, men enten så træner man sin hund behørigt eller også skal man
ikke have en (i den størrelse - det var en bokser)

Mette

Fra : Kimmi

Dato : 04-06-04 12:33

Hej Peter.
Jeg må her tilslutte mig dit indlæg, bortset fra!

> Her fanger to ting mig:
> 1: 1 min det er ikke fuld kontol i min verden

Kontrol = 0

> 2: fanger ham: det er heller ikke fuld kontrol i min verden

Kontrol =0

mvh/kimmi

Fra : Peter Andersen

Dato : 04-06-04 16:14

"Kimmi" <Denaus@bigpond.com> wrote in message

> Hej Peter.
> Jeg må her tilslutte mig dit indlæg, bortset fra!

> Kontrol = 0

> Kontrol =0
>
> mvh/kimmi

Tro egentlig vi vi mener detr samme, har bare ikke gået ud med 13 i dansk

Peter

Fra : Leyna

Dato : 05-06-04 06:55

On Thu, 3 Jun 2004 23:10:37 +0200, "Peter Andersen" <nospam@nospam.dk>
wrote:

>Havde det været nedestående indlæg havde det ikke fået mig op af stolen, da
>jo ligesom har gjort det der var muligt.

Og så må jeg da konstatere at ..."Hvis moral er godt, må dobbeltmoral
være dobbelt så godt".

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Tommy

Dato : 03-06-04 12:14

> [...]
> en
> bedre hund, nok nærmere skræmt, man kan i ikke tage ansvar, så gør jeg det

Hmm....... så er du da sikker på at den bider næste gang den møder et ANDET
fremmed menneske.

> [...]
> Vi er faktisk nogen som har styr på vores hunde og som er ved at være
> rimelig træt af fordomme om hundeejere kun kan tænke på dem selv og deres

Jeg har også fint styr på min hund men som med så meget andet hvorfor skal
nogle mennesker så overreagere over den mindste ting der pisser dem af? Og
hvad mener du med racistiske holdninger? Hvis folk rejser hertil med
forudsætninger om at det hvad der er normalt her i landet er noget skidt så
skal de bare ikke være her. Hvis jeg var tvunget til at flygte til deres
lande så ville jeg aldrig nogensinde tillade mig at sætte spørgsmåltegn ved
deres kultur.

> Hvad nu hvis jeg havde boet i samme gård og havde lukkede mine 4 2 meter
> lange kvælerslanger ud havde det så være ok???

Fint for mig

Efter min mening MÅ det "intelligente" dyr, Mennesket, være her på Jorden,
mens alle andre dyr skal være her.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-06-04 20:49

>At man i ovenstående tråd overhovedet inbringer nydansker, er mig en meget
>stor gåde

,,,,skal jeg prøve at løse gåden for dig, muslimer ser hunde som urene
dyr og er opdraget til at være panisk bange for dem, derfor bliver det
sikkert taget ind i tråden, håber du sætter pris på at jeg løste din
lille gåde.

> [...]

>gerne for jer.
>Har altid hundsnor med, men sjældent på, da den er ganske udmærket at lære

,,,,,,,,,,haha det er vist mest i dine drømme, og hvis du så en dag
gjorde alvor af at lære andre menneskers hunde om dine regler, tror du
så ikke at disse hundes ejere kunne finde på at lære dig om nogle
regler for hvad der sker med folk der slår andres hunde med en snor ?
du er da for plat, alle kan miste kontrollen over deres hund , og hvis
den så løber hen til dig, så mener du at du har ret til at slå den med
din snor ?? men hvis du en dag slå den forkerte hundeejers hund med
din snor, så vil du måske opdage at dine regler ikke kan betale sig
for dit helbred.

>SÅ LÆR DOG AT HOLDE STYR PÅ JERES RACISTISKE HOLDNINGE OG JERES HUNDE

,,,,lær du lige at finde ud af hvad en hundesnor skal bruges til, før
du prøver at belære andre om noget som helst !

>Ovenstående er sat på spidsen, men er ved at være godt gal

du får bare ikke mere respekt af at være gal vel