Indekat med udlængsel
Fra : Marianne Topping

Dato : 03-06-04 09:30

Hejsa

Vi har en knap 1 årig skøn hankat. Da vi bor i lejlighed i et meget
trafikalt område er han indekat. Han er kastreret.
Katten, Gizmo, er normalt en glad, legesyg og tilpas kat og vi bruger
meget tid på ham.

De seneste 3 dage er han begyndt at placere sig ved hoveddøren og hyle.
Som alle katteejere ved er en sådan hylen hverken rar at høre på men kan
også genere naboerne lidt for meget.

Vi har forsøgt at lege ham bort fra døren, men det er som om den holder
en uhyggelig tiltrækningskraft og lige meget hvad vi gør, fortsætter
han. Det er specielt slemt om aftenen og går ud over vores nattesøvn.

Vi overvejer at anskaffe en vandpistol men da Gizmo også kaldes frygtløs
er vi sikker på at han snart blot vil syntes det er sjovt.

Hvad er det der skaber denne adfærd og hvad kan vi gøre for at stoppe det?

Med venlig hilsen
Marianne Topping
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 03-06-04 13:54

> [...]
> er vi sikker på at han snart blot vil syntes det er sjovt.
>
> Hvad er det der skaber denne adfærd og hvad kan vi gøre for at stoppe det?

Skulle en af dine naboer have en missepige i løbetid? eller måske en fertil
hankat?
Selv om han er kastrat, har han jo sin lugtesans endnu Jeg vil
umiddelbart tro at der er nogle i nærheden, der truer "hans domæne"

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk