syg kat
Fra : hjalte

Dato : 03-06-04 07:49

hej alle...

vores ene kat, mille, har nogle problemer men sin hud/pels. det viser at hun abenbart er allergisk over for et ell. andet.

det starter med at hun far nogle knopper eller bylder i hovedet. dem klor hun hul pa, sa kommer der sar, og det ender med at vi tager hende til doktoren.
han giver hende sa en sprojte,som far hendes hud til at slappe af, og sarene frsvinder.

men nu er det kommet igen.
dyrel?gen siger at det eneste man kan gore er at give hende en pille hver dag, resten af hendes liv.

mit sporgsmal er sa, om nogle af jer andre har provet noget lign. og evt. har en ide til hvad det kunne v?re hun ikke kan tale... l?gen ved der nemlig ikke

mvh.
hjalte

Fra : Denise

Dato : 03-06-04 08:15

"hjalte" <hjalte@reloaded.dk> wrote in message
> [...]
har en ide til hvad det kunne v?re hun ikke kan tale... l?gen ved der nemlig

Hej
En af vores katte har også allergi, som vi aldrig har fundet ud af hvorfor
og vi har prøvet alle mulige ting i flere år. Vi har fundet ud af kun at
give ham foder med proteinet LAM, så han får nu kun IAMS med Lam og Hills
med Lam. IAMS får han både i våd og tørmad. Han har det fint nu men vi
holder os også rimeligt stramt mht mad, ikke nogle godbidder og det har han
lært at leve med. Dog skal siges, at han nu af og til spiser noget af de
andres vådmad der hedder W/D og det har der ikke sket noget ved endnu.
Det er meget svært at finde ud af grunden til allergi, men hvis det ikke er
allergi overfor lopper, er det jo nok madallergi. Prednison piller er noget
skidt med masser af bivirkninger (jeg går ud fra det er det, den får). Prøv
madskift og vær meget konsekvens, ikke noget med godbidder for kattens
skyld. Husk ved madskift at gøre det langsomt ved at blande det nye i det
gamle lidt ad gangen, da katten ellers kan få tyndmave af pludseligt
madskift.
Held og lykke med projektet.

--
Hilsen Denise

Fra : Jytte

Dato : 03-06-04 08:59

Har I nogensinde overvejet at droppe tørfoderet og gå over til frisk mad.
Mange hunde er sluppet af med deres allergi ved at skifte fra tørfoder til
friskt, råt foder. Det kunne jo være det samme ville ske for katte.
Se evt. www.raw4dogs.dk og www.barf.dk

Hilsen
Jytte

Fra : Denise

Dato : 03-06-04 09:59

"Jytte" <vingekatten@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Mange hunde er sluppet af med deres allergi ved at skifte fra tørfoder til
> friskt, råt foder. Det kunne jo være det samme ville ske for katte.

Hej Jytte
Nej, jeg har ikke i hvert tilfælde. Både af hensyn til tiden og af hensyn
til det komplicerede i at kunne sammensætte det rigtigt, det ville jeg ikke
turde binde an med.

--
Hilsen Denise

Fra : Helle Madsen

Dato : 03-06-04 10:09

Hejsa

Jeg vil også sige foderet. Prøv at gå over på hyperallergent foder et stykke
tid (fås ved dyrlægen) og se om det ikke hjælper. Når katten så stopper med
at få knopper kan i sluse noget nyt foder ind, og selvfølgeslig stoppe med
det hvis det gir knopper. PÅ den måde kani finde frem til noget foder katten
kan tåle.

Har selv lige været igennem en omgang, godt nok ikke så slem. Begyndte på
noget nyt foder, og mens alle andre tog på, tabbe Rolex sig og smed alle
hårene på ørerne. Nu er vi tilbage på rc, og Rolex tager igen på og er ved
at få hår på ørerne igen. Hverken jg eller dyrlægen er i tvivl om at der var
noget i det nye foder han ikke kunne tåle, specielt fordi vægttabet var ret
stort.

/Venlig Hilsen Helle

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-06-04 13:24

On 2004-06-03 08:48:40 +0200, hjalte <hjalte@reloaded.dk> said:

> mit sporgsmal er sa, om nogle af jer andre har provet noget lign. og
> evt. har en ide til hvad det kunne v?re hun ikke kan tale... l?gen ved
> der nemlig ikke

Jeg har en kat der ikke kan tåle tilsætningsstoffer - farve og
konservering. Hun trives på Iams dåsemad og Royal Canin tørkost.
Men det kan være svært at finde frem til hvad det kommer af
Hvis det er rigtig slemt kunne du prøve Prescription diet fra dyrlægen
- de har en fodervariant, hvor proteinerne er nedbrudt på en måde, så
de ikke skulle kunne give allergi. Når du så - forhåbentlig - har fået
allergien i ro, kan du prøve med en ny ting af gangen for at se, om der
kommer reaktion. Desværre er foderallergi vist noget, der kan gå i
udbrud "forsinket" - altså flere dage efter katten har spist det, der
var skyld i allergien. Det gør det ikke spor nemmere.. ;-(
Held og lykke med detektiv-opgaven

--
Knus fra Ann R

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 13-06-04 19:01

hjalte wrote:
> hej alle...
>
> vores ene kat, mille, har nogle problemer men sin hud/pels. det viser
> at hun abenbart er allergisk over for et ell. andet.

Får hun p-piller? Min venindes kat var nemlig også allergisk over for foder.
Hun fik så Hills alllergimad (altså katten - ikke veninden ) Det
fungerede hun fint på, bortset fra når hun liige havde fået tiltusket sig et
eller andet. Så blev hun sterilliseret og stoppede så selvfølgelig med
p-pillerne, og nu kan hun altså godt tåle alm. mad. Bare lige en tanke..

Mvh.
Danielle