OT: Guf til surroundnørder!
Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 02-06-04 19:16

Sveriges Radio har kørt en række forsøg med, at udsende digital radio i
surround. Os forsømte danskere kan downloade flere af disse udsendelser
ganske gratis i DTS 5-6.1 i 1.5MB/s (det er bedre kvalitet end vi får på de
fleste DVDer). Man downloader dem i .wav-format, brænder dem derefter som en
normal audio-cd og flaf, din DVD-afspiller spiser dem som en "DVD/CD" i DTS
surround! Har selv prøvet og resultatet er ganske glimrende:

http://www.sr.se/multikanal/english/e_index.stm

Hvis man har et lydkort med digitaludgang skulle man også kunne afspille det
gennem denne på surround-anlægget, men det har jeg ikke prøvet.
Instruktioner findes her:

http://www.sr.se/multikanal/english/e_steg.stm

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Koeffe

Dato : 02-06-04 21:02

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spamikl@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Har selv prøvet og resultatet er ganske glimrende

Jeg har prøvet:

Intro
The history of sound
"en jeg ikke kan huske hvad hedder"
The car chase

Specielt "intro" er rigtig god.
Hvorfor nogen har du prøvet? Hvilke er specielt gode?

--
Koeffe

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 03-06-04 06:59

"Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> wrote in message
> [...]
> The car chase
>

> Specielt "intro" er rigtig god.
> Hvorfor nogen har du prøvet? Hvilke er specielt gode?

Jeg har hentet Prix Europa Opening Concert og Saga. Begge ret gode synes
jeg. Den sidste er dog mere for sjov end den første.

Mikkel Selsøe Sørensen