Feber
Fra : Karina Nielsen

Dato : 02-06-04 11:01

Hej gruppe,

jeg sad og læste på en hjemmeside vedr. hvis katten havde feber....

Så var det jeg kom til at tænke på - hvordan finder man ud af det?

Eller er det ligesom med hunde og snuder?

Karina

Fra : Jane

Dato : 02-06-04 11:15

Karina Nielsen skrev i <news:40bda56d$0$188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Så var det jeg kom til at tænke på - hvordan finder man ud af det?

Et termometer op i enden. Præcis hvordan er der nok en anden
der må rådgive om da jeg heldigvis ikke har været nødt til at
prøve det på min kat selv endnu (men har da set det hos dyrlægen
til den årlige vaccination og sundhedseftersyn).

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 02-06-04 11:24

On Wed, 2 Jun 2004 12:01:24 +0200, "Karina Nielsen"
<Karina78@nielsen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Så var det jeg kom til at tænke på - hvordan finder man ud af det?
>
>Eller er det ligesom med hunde og snuder?

Hej Karina!
Du tager kattens temperatur med et ganske almindelig
mennesketermometer. Kattens normale temperatur er 38,5 - 39,2..

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger til salg!

Fra : Karina Nielsen

Dato : 02-06-04 12:32

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Du tager kattens temperatur med et ganske almindelig
> mennesketermometer. Kattens normale temperatur er 38,5 - 39,2..

Hej Louise,

altid rart at vide, hvis nu...... Men håber aldrig jeg kommer til det på
Perle;)

Karina

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 02-06-04 13:01

On 2004-06-02 12:24:19 +0200, Louise Viborg <nospam@shunozahra.dk> said:

> Hej Karina!
> Du tager kattens temperatur med et ganske almindelig
> mennesketermometer. Kattens normale temperatur er 38,5 - 39,2..

Jeg har købt et digitalt børne-termometer med bøjelig spids på
apoteket. Det er ikke sikkert katten forholder sig i ro (mine spræller
så én må holde og én måle! *suk* ) Når termometeret kan bøje behøver
man i det mindste ikke være bange for at skade katten også.. kampen er
rigeligt *pyha*
--
Knus fra Ann R

Fra : CC

Dato : 02-06-04 20:21

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjerndettesiamis.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> så én må holde og én måle! *suk* ) Når termometeret kan bøje behøver
> man i det mindste ikke være bange for at skade katten også.. kampen er

Ja, er det ikke underligt - når vi selv skal undersøge kattene for skader
eller tage temperatur, er det en kamp uden lige og man skal mindst være 2 om
holde dem. Men når de så kommer over til dyredoktoren, så er de fromme som
lam og hun må gøre lige nøjagtigt hvad hun vil med dem!!!!

hilsen
Claus

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 02-06-04 21:20

On 2004-06-02 21:21:29 +0200, "CC" <cc_sep@NOSPAMyahoo.dk> said:

> [...]
> holde dem. Men når de så kommer over til dyredoktoren, så er de fromme som
> lam og hun må gøre lige nøjagtigt hvad hun vil med dem!!!!

En dyrlæge sagde engang til mig, at kattene jo er trykkede og bange i
klinikken og det "benytter de sig lidt af", som hun sagde.
Rigtigt er det i hvertfald, at den ene gang jeg har haft en dyrlæge
hjemme i stedet, gik det absolut ikke nær så stille af
--
Knus fra Ann R

Fra : Karina Nielsen

Dato : 02-06-04 22:00

"CC" <cc_sep@NOSPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> holde dem. Men når de så kommer over til dyredoktoren, så er de fromme som
> lam og hun må gøre lige nøjagtigt hvad hun vil med dem!!!!

Ja, sådan er det ikke med min perle - hun bider dyrlægen*gg* En dag jeg kom
for at hente hende hos dyrlægen bed hun hende, da hun skulle ind i sin
transportkasse. Jeg gik hen til hende og aede hende - man kunne bare se på
hende "åh mor, godt du kom" og så var hun blid som et lam igen.....
Da vi endelige nåede hjem og jeg åbnede kassen - jeg har aldrig nogensinde
set en mere bedøvet kat, hun vaklede hen til mig i stolen og ville op - jeg
tog hende op og hun lå der indtil min kæreste kom hjem! Sådan:)

Nu skal det lige siges, at hun er en rigtig mors mis....*gg*

Karina

Fra : Lene Hansen

Dato : 02-06-04 11:19

Nej, og det med hunde og snuder, det er heller ikke korrekt. Den sikre måde
er at måle temperaturen i endetarmen på katten (og hunden), hvis du har
mistanke om feber hos katten.

Med venlig hilsen

Lene Hansen