Hunde i gården...
Fra : Karina

Dato : 02-06-04 09:46

Hej NG

Jeg kunne godt tænke mig at få jeres mening om nedenstående.

Vi bor i ejerlejlighed hvor der er en stor indhegnet baggård. Der er gynger
til børnene og en stor græsplæne.
Vi går aldrig ned og leger i gården når der er andre, men går engang imellem
gennem gården for at komme ud på gaden ( så er Tyson altid i snor ).
Nu er problemet så, at der bor nogle indvandre som er bange for hunden. De
skriger op hver gang de ser ham, ligemeget om han er i snor eller ej.

Tyson og jeg var nede at lege idag uden snor, da der kommer en indvandre
dame ind i gården med sit barn i en klapvogn.
Tyson løber derhen og hun begynder at råbe og skrige. Hunden bliver jo
forskrækket og begynder at gø helt vildt og det tager mig 1 minuts tid at
fange ham....alt imens hun råber og skriger videre.

Nu er det at jeg er bange for at de vil se om de kan forbyde os at lege i
gården.

Hvad skal vi gøre?
Er det forkert af os at være der, selvom der ikke er nogen når vi går ned,
når de er bange for ham eller har vi ret til at være der?

I vedtægterne står der, at man godt må have hund hvis det ikke er til gene
for de andre beboer.
Men hvordan forholder vi os, når nu de fleste indvandre er opdraget til at
synes at hunden er et " skadedyr ".

Glæder mig til at høre jeres mening.

Venlig hilsen

Karina

Fra : Tommy

Dato : 02-06-04 13:15

Hmm

Efter min ydmyge mening skal du ikke tage dig af det.
1. De kan jo ikke smide dig ud af din ejerlejlighed
2. Der skal omfattende handlinger til for at de kan tage hunden fra dig.
2. Hvis indvandrerne ikke kan hitte ud af det med hunde så kan de bare
smutte "hjem" igen. Hunde er nu engang en del af dansk kultur......
Velkommen til Danmark.

Vi har selv problemet i vores kvarter hvor der også bor en famile. Ungerne
hyler op og flygter skrigende når de ser vores 8 mdr. Golden som alle andre
betegner som en flot og dejlig hund. De er de eneste børn der løber. Resten
vil hen og snakke med hende i stedet. Jeg synes det er så irriterende at de
løber skrigende bort.

Hilsen Tommy

Fra : Karina

Dato : 02-06-04 11:23

Hej Tommy

Hvordan reagerer din hund når børnene begynder at skrige?
Alt det skrigeri har gjort at Tyson er blevet delvis bange for børn. Det er
skide irriterende...Ja undskyld mit sprog!

>Hunde er nu engang en del af dansk kultur......

Det er jeg helt enig i. Derfor føler jeg heller ikke at det kun er mit
ansvar.

Hvor stor sansynlighed er der mon for, at han kunne finde på at gøre dem
noget. Her tænker jeg på at snappe/bide efter dem?
Han er en dejlig hund, men han er meget stærk psykisk.
Han har aldrig gjort os noget eller gjort nogle af dem vi kender noget. Han
er 7 ½ mdr og stadig meget hvalpet af sind.

Venlig hilsen

Karina

Fra : Tommy

Dato : 03-06-04 06:47

Hej Karina

> Hvordan reagerer din hund når børnene begynder at skrige?
> Alt det skrigeri har gjort at Tyson er blevet delvis bange for børn. Det
> er
> skide irriterende...Ja undskyld mit sprog!

Hun stiller sig undrende over det og når de så begynder at løbe, så går hun
efter "De vil gerne lege"
Hun er meget stærk i sindet så der skal meget til at kyse hende. Kun når jeg
skælder ud virker hun lidt ydmyg, men efter 1 minut får jeg fingeren igen.

Hilsen Tommy

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 02-06-04 22:48

Hej

Jeg vil lige sige, at jeg har oplevet lige så mange danske børn som
indvandrerbørn, der skriger, når der kommer en hund hen mod dem. Seneste
oplevet jeg to danske børn, som var SKRÆKSLAGNE for min ene hund Chip som på
daværende tidspunkt har været ca. 12 uger gammel.

Lige for at få lidt balance i debatten.

KH
Søs

Fra : Lykke

Dato : 03-06-04 06:37

Helt klar Søs, men selvfølgelig er der danske børn der er bange for hunde
og det har de som regel fordi deres forældre ikke kan lide hunde, men næsten
alle de farvede, er alle bange for hunde. En af mine tidligere bekendte som
er meget sort, kunne ikke forstå, at vi havde hunde som kæledyr da man i
Somalier betragtede dem som farlige og vilde dyr. Det er ikke vores problem
at de farvede er bange for vores hunde, de må bare lære at håndtere dem lige
så godt, som de håndtere vores sociale velfærd.
Lad venligst være med at spørge mig om hvad jeg ville vælge, hvis jeg fik
valget mellem de sorte og vore hunde, for jeg tror ikke du kan lide svaret.
Hundene skal være her og de sorte kan være her.

Med venlig hilsen
Poul Jacobsen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-06-04 20:05

On Wed, 2 Jun 2004 23:48:17 +0200, "Søs D. Jensen" <emma@email.dk>
wrote:

> [...]
>oplevet jeg to danske børn, som var SKRÆKSLAGNE for min ene hund Chip som på
>daværende tidspunkt har været ca. 12 uger gammel.

det giver bare ikke balance bare fordi du skriver det ! for det er
simpelthen ikke sandheden ! ALLE muslimske børn bliver opdraget til at
være bange for hunde, da de mener at det er urene dyr, nogle danske
børn bliver også opdraget til at være bange for hunde men det er fordi
deres forældre også er bange for dem, så hos danskerne er det ikke en
regel som det er hos muslimerne, men en undtagelse.

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Fra : Helle Jensen

Dato : 12-06-04 12:17

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> deres forældre også er bange for dem, så hos danskerne er det ikke en
> regel som det er hos muslimerne, men en undtagelse.

Det passer bare ikke. Jeg har da mødt flere muslimske børn, som rigtig gerne
ville snakke med min hunde. At skrive at alle muslimske børn er opdraget til
at være bange for hunde svarer til at skrive, at alle kristne kommer
regelmæssigt i folkekirken. At være muslim er et ligeså nuanceret begreb,
som at være kristen.

Helle

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-06-04 16:09

"Helle Jensen" <hellejensen@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at være bange for hunde svarer til at skrive, at alle kristne kommer
> regelmæssigt i folkekirken. At være muslim er et ligeså nuanceret begreb,

Hej Helle

Der findes altid en undtagelse der bekræfter reglen. Sådan er det nu
engang. Men generelt set, er vendingen ALLE helt på sin plads, for dem som
du her nævner, hører virkeligt til blandt undtagelserne.

M.V.H.....Benny..

Fra : Helle Jensen

Dato : 15-06-04 14:40

> [...]
som
> du her nævner, hører virkeligt til blandt undtagelserne.

Jeg tror I glemmer at tænke på, at mange f.eks. bosnier også er muslimer.
Mange bosnier har faktisk hunde.

Helle

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-06-04 17:09

> som

> Jeg tror I glemmer at tænke på, at mange f.eks. bosnier også er muslimer.
> Mange bosnier har faktisk hunde.
>
> Helle

Hej Helle

Jeg tror ikke de bliver glemt, men skal vi sige det på den måde, at de lige
som glider ind i flokken, og de ligner os Danskere, og undlader at skabe sig
tosset. De har i langt de fleste tilfælder, lært at tilpasse sig, og levet
som Danskere. De har forstået at holde deres tro, som værende hvad det er,
nemlig deres tro, og ikke en de absolut skal prøve at belemre andre med. De
har i det hele taget, langt bedre forstået, at gå i spænd med Danskerne. De
har på en ganske anderledes måde, været indstillet på, at få noget ud af det
ene liv de har. Det gik af H...... til hvor de kom fra, og det havde de
besluttet sig til, at når de nu havde fået en ny chance, så gjalt det om at
udnytte den, så det blev til glæde for dem selv, og ikke mindst, også til
glæde for dem som gav den denne ekstra chance. Se det er en indstilling man
kan forstå. Hvis alle de andre havde vist den samme entusiasme, så havde de
sikkert været lige så velkomne. Der er flere grunde til, hvorfor de gerne
vil glemmes, men det vil jeg ikke nævne her. Den hemmelighed skal de have
lov til at have i fred.

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 15-06-04 20:25

Tue, 15 Jun 2004 18:09:06 +0200, Benny Mortensen wrote:

KLIP...bosniere

Totalt OT eller hvad det nu hedder.

>De har forstået at holde deres tro, som værende hvad det er,
>nemlig deres tro, og ikke en de absolut skal prøve at belemre
>andre med.

Jeg mindes ikke, at NOGEN muslimer prøver at pådutte danskere
deres tro! For dem ER og BLI'R vi vantro hunde, som der til
hver en tid skal ses ned på! Og det uanset hvor meget de måske
ligner danskere eller på anden måde forstår at indynde sig!

>De har på en ganske anderledes måde, været indstillet på, at
>få noget ud af det ene liv de har.

Dette er rigtigt.

>Når de nu havde fået en ny chance, så gjaldt det om at
>udnytte den, så det blev til glæde for dem selv, og ikke mindst, også til
>glæde for dem, som gav den denne ekstra chance.

Hvor har du den idé fra? Se dér ligner de godt nok danskere...
De gør intet, hvis ikke det er til deres egen fordel!

(Jeg kender mange bosniere og andre folkeslag)

--
Mvh. Sonja P. sonpet***@pc.dk fjern salamien http://www.sonpet.dk

Dette er ikke en kontaktannonce, så hvis du mangler
en kæreste, kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-06-04 11:57

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hver en tid skal ses ned på! Og det uanset hvor meget de måske
> ligner danskere eller på anden måde forstår at indynde sig!

Det er muligt at de Bosniere du har kendt er sådan. Dem jeg kender, har nu
været ganske almindelige. Men der er jo forskel på muslimer, og efter hvad
jeg kan se, så det muslimer er mest bange for, er andre muslimer. For er de
nu nok muslimer, eller hvad er det de kalder dem, rettroende muslimer, eller
spiser de noget, som de ikke må.

> Dette er rigtigt.

> Hvor har du den idé fra? Se dér ligner de godt nok danskere...
> De gør intet, hvis ikke det er til deres egen fordel!

Tja, men forhåbentligt er de fleste Danskere så til landets fordel, og hvis
de så opfører sig lige som Danskere, så må de jo også ende med at være til
landets fordel. Men mon ikke vi er ved at være godt på vej ind i det
politiske, og da valget er overstået, så er der vist ingen grund til det.

> Dette er ikke en kontaktannonce, så hvis du mangler
> en kæreste, kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Der ville sikkert også blive et pokkers hyr med Hyænen

Forresten, hvordan går det med din boligsituation, er der kommet en løsning
på det ??

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 16-06-04 12:13

Wed, 16 Jun 2004 12:57:25 +0200, Benny Mortensen wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> skrev...

>Det er muligt at de Bosniere du har kendt er sådan. Dem jeg kender, har nu
>været ganske almindelige.

Ja udadtil. Jeg kender også mange søde, rare og venlige tyrkere.
Dybt i alle muslimer ligger den indstilling, og det uanset om de
er søde overfor dig eller ikke.

> [...]
>er det muslimer er mest bange for, andre muslimer. For er de nu
>nok muslimer, eller hvad er det de kalder dem, rettroende muslimer,

Og det kunne de være fuldstændigt ligeglade med, hvis de ikke selv
var ortodokse i troen og altså har den dybt liggende tiltro/mistro
til ikke-muslimer!

>Tja, men forhåbentligt er de fleste Danskere så til landets fordel,
>og hvis de så opfører sig lige som Danskere, så må de jo også ende
>med at være til landets fordel.

Ja se, det kan vi jo håbe på.

>Men mon ikke vi er ved at være godt på vej ind i det politiske,
>og da valget er overstået, så er der vist ingen grund til det.

Øhhh...Jeg kan ikke se det politiske, og valget handlede vel ikke om muslimer?

>Der ville sikkert også blive et pokkers hyr med Hyænen

<Fniiis>

--
Mvh Sonja sonpet@***pc.dk fjern de 3 * http://www.sonpet.dk

Uden humor er livet som en bil uden affjedring;
enhver ujævnhed føles smertelig.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-06-04 12:32

> Ja udadtil. Jeg kender også mange søde, rare og venlige tyrkere.
> Dybt i alle muslimer ligger den indstilling, og det uanset om de
> er søde overfor dig eller ikke.

Tja, men det er vel også svært at smide, hvad man er flasket op med, gennem
hele livet. De anser hunden for uren, det er måske derfor, den somme tider
skal udføre deres beskidte arbejde , den skal ikke vaskes bagefter. Vi
kan da vælge den største forskel, og vel egentligt det, som får en næsten
hvilken som helst Dansk mand, til at se ned på mandlige muslimer. Deres
ufattelige trang til at molestrere deres kvinder, eller dræbe samme, og så
endda stå og kalde det at redde familiens ære. Jeg ville kalde det, at gøre
familien æreløs.

> Og det kunne de være fuldstændigt ligeglade med, hvis de ikke selv
> var ortodokse i troen og altså har den dybt liggende tiltro/mistro
> til ikke-muslimer!

Tja, det er de sikkert også, men det er Hizbut Tahr'ir ikke, eller hvad det
nu er det hedder. Det har vi jo lige hørt, er et stort problem på Sjælland.

> Øhhh...Jeg kan ikke se det politiske, og valget handlede vel ikke om
muslimer?

Nej men jeg kunne jo blive headhuntet af DF, og det vil jeg sgu ikke
risikere ))

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 16-06-04 12:50

Wed, 16 Jun 2004 13:32:10 +0200, Benny Mortensen wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> skrev...

>Tja, men det er vel også svært at smide, hvad man er flasket
>op med, gennem hele livet.

Ja, det ville også været svært for os. Men danskerne SKAL ha'
det i baghovedet hele tiden.

>De anser hunden for uren, det er måske derfor, den somme tider
>skal udføre deres beskidte arbejde ,

Næ, der kan man så ikke forstå, at de <de fleste tyrkere f.eks.> kom herop
for at gøre det beskidte og usunde arbejde, som danskerne ikke ville lave.

> [...]
>endda stå og kalde det at redde familiens ære. Jeg ville kalde det, at gøre

Hold da helt ferie, hvor er vi enige!

>Tja, det er de sikkert også, men det er Hizbut Tahr'ir ikke, eller hvad det
>nu er det hedder. Det har vi jo lige hørt, er et stort problem på Sjælland.

Den forening sku' forbydes her i landet! Ligeså Johnny's forening!

>Nej men jeg kunne jo blive headhuntet af DF, og det vil jeg sgu ikke
>risikere ))

AAAAAAAAAAAARRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHH...
Sådan noget må du aldrig sige mere...Du skræmte mig fra vid og sans... *G*

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-06-04 12:57

Sjælland.

> Den forening sku' forbydes her i landet! Ligeså Johnny's forening!

Enig, for mig at se har det intet med overbevisning at gøre, men bare et
påskud for vold.

> AAAAAAAAAAAARRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHH...
> Sådan noget må du aldrig sige mere...Du skræmte mig fra vid og sans... *G*

Ohhh, jahhh, undskyld......Jeg havde jo helt glemt du er sart ))))

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 16-06-04 13:50

Wed, 16 Jun 2004 13:57:05 +0200, Benny Mortensen wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> skrev...

>Enig, for mig at se har det intet med overbevisning at gøre, men
>bare et påskud for vold.

Enig igen!

>Ohhh, jahhh, undskyld......Jeg havde jo helt glemt du er sart ))))

Hvem var det, der påstod, at du ikke ku' skræmme nogen?
Nu ved du hvordan... ;-D

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 16-06-04 19:39

On Wed, 16 Jun 2004 13:32:10 +0200, "Benny Mortensen"
<kristiturntine@iamit.com> wrote:

> [...]
>endda stå og kalde det at redde familiens ære. Jeg ville kalde det, at gøre

,,,,,jeg har også kendt bosniere og ja de er langt mere kultiverede
end andre muslimer, men de er stadig muslimer, og hvis vi herhjemme
havde tænkt os om så havde vi valgt flygtninge fra chile eller nogle
af de andre ikkemuslimskelande den gang vi manglede arbejdskraft så
havde vi ikke haft de store problemer som vi har i dag. langt de
fleste af de muslimer der er i Danmark i dag er ca 200år tilbage i
udviklingen i forhold til danskere og andre civiliserede lande, og
derfor passer de bare ikke ind her, og derfor er der så mange
problemer med dem her.

og ja når de behandler deres kvinder som de gør så beviser det bare
endnu engang at de er 200år tilbage i udviklingen og det med kvinderne
er jo bare et enkelt eksempel på det ! sørgeligt ! og lige så
sørgeligt når danske kvinder sidder og ynker og ævler om at de har da
også ret til at være her og blabla de ødelægger det som kvinder har
kæmpet for i mange hundrede år, ved at sige at muslimerne skal have
ret til at undertrykke deres kvinder i vores land, man burde mene at
hvis nogen herhjemme kunne se at den muslimske tankegang ikke passer
ind her, så burde det sku være de danske kvinder hmm

Fra : x Vuf x

Dato : 16-06-04 22:13

Wed, 16 Jun 2004 06:38:45 -1200, Punish the deed, not the breed wrote:

> [...]

>endnu engang at de er 200år tilbage i udviklingen og det med kvinderne
>er jo bare et enkelt eksempel på det! sørgeligt!

Hertil er vi enige!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-06-04 03:40

> [...]

> af de andre ikkemuslimskelande den gang vi manglede arbejdskraft så
> havde vi ikke haft de store problemer som vi har i dag.

Æh, nu importerede vi altså ikke flygtninge, da vi hentede arbejdskraft i
udlandet. Dengang var det altså Jugoslaver, som vi inviterede til at komme
herop, fordi vi kunne beskæftige dem, og det var i 1969 - 1971 så hvis du
kan huske det, så er du da noget ældre end jeg havde antaget dig for at
være.

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 17-06-04 10:30

Thu, 17 Jun 2004 04:40:22 +0200, Benny Mortensen wrote:
> [...]

>herop, fordi vi kunne beskæftige dem, og det var i 1969 - 1971 så hvis du
>kan huske det, så er du da noget ældre end jeg havde antaget dig for at

Det kan være han tænker lige så langt tilbage, som jeg. Nemlig til
dengang vi hentede tyrkere til at arbejde i støberierne!

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-06-04 16:29

On Thu, 17 Jun 2004 04:40:22 +0200, "Benny Mortensen"
> [...]

>herop, fordi vi kunne beskæftige dem, og det var i 1969 - 1971 så hvis du
>kan huske det, så er du da noget ældre end jeg havde antaget dig for at

nej jeg kan nu ikke huske det, jeg er fra 70 men jeg tror nu at
jeg har ret aligevel, og efter hvad jeg ved så var det mest tyrkere
der blev hentet i starten, og især de fattige fra landet som er ekstra
underudviklede. de flygtninge jeg har kendt kom efter krigen i
juguslavien i starten af 90erne

Fra : x Vuf x

Dato : 16-06-04 12:20

Wed, 16 Jun 2004 12:57:25 +0200, Benny Mortensen wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> skrev...

>Forresten, hvordan går det med din boligsituation,
>er der kommet en løsning på det ??

Nej. Jeg føler mig, som en lus mellem to negle.
Hundene har en pragtfuld have her, og naboerne er søde.
Altså vi la'r dem i fred, og de sørger for, at deres
unger ikke smider noget ind til hundene...
Med andre ord, jeg ville gerne bli' boende, men af 2 grunde
kan det ikke la' sig gøre.
Huset er så fuldt af svamp og råd, så en af hundene og jeg
er på astmamedicin, og jeg kan kun bebo den ene ende af et
i forvejen lille hus.
Og så den der kommuneplan. I byzone må jeg kun ha' 4 hunde.
Jeg tror, jeg går over til hesteavl...Så må jeg ha' 5 heste!
Eller hønseri...Så må jeg ha' 30 høns!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-06-04 12:46

> [...]
> Og så den der kommuneplan. I byzone må jeg kun ha' 4 hunde.
> Jeg tror, jeg går over til hesteavl...Så må jeg ha' 5 heste!

Hej igen Sonja

Det er en lidt underlig situation at stå i. Det er jo nok ikke lige særligt
nemt at finde noget, hvor det ville være muligt for dig at bo. Det skal jo
helst være et sted, hvor du ikke isoleres, da din egen aktionsradius jo ikke
ligefrem er overvældende. Men der er vel ikke andet at gøre, end at krydse
både fingre og tæ'r. Kan du ikke låne nogle af hundene ud, og så låne 5
heste og 30 høns, og så fortælle dine naboer, at nu da du ikke rigtigt kan
dyrke din store lidenskab mere, så har du tænkt dig at kaste dig over en ny
hobby......Biavl..... Se så kan det jo være naboerne rækker en hjælpende
hånd, og presser kommunen til at give dig dispensation.

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 16-06-04 13:57

Wed, 16 Jun 2004 13:45:40 +0200, Benny Mortensen wrote:
> [...]

>dig at bo. Det skal jo helst være et sted, hvor du ikke isoleres,
>da din egen aktionsradius jo ikke ligefrem er overvældende.

Ja, det skal der også tages højde for. Men det må jeg se bort fra,
hvis jeg vil ha' de 9 hunde, som man må ha' i landzone, så isoleret
vil jeg da blive...Især om vinteren.

>Men der er vel ikke andet at gøre, end at krydse både fingre og tæ'r.
>Kan du ikke låne nogle af hundene ud, og så låne 5 heste og 30 høns,

Hov hov...Det var 5 heste ELLER 30 høns ELLER 4 hunde.

> [...]
>hobby...Biavl... Se så kan det jo være naboerne rækker en hjælpende
>hånd, og presser kommunen til at give dig dispensation.

Hehe...Med biavl er der andre ganske strikse regler.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-06-04 03:44

> [...]
> vil jeg da blive...Især om vinteren.

> Hov hov...Det var 5 heste ELLER 30 høns ELLER 4 hunde.

> Hehe...Med biavl er der andre ganske strikse regler.

Jamen det er da tilladt med nogle små misforståelser, så sender du bare
hestene tilbage, jagter hønsene rundt i hele kvarteret, og slutter af med at
fjerne bistaderne, medens bierne ikke er hjemme....
Så skal du nok blive populær i nabo området )....
Nå men noget helt andet, jeg så jo i repræsentations tråden, at der var
flere fra Fyn, så det kan være nogle af dem kender til et godt lille sted.
Hvor du kan leje et lille hus, samt et værelse på den anden side af gaden.

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 17-06-04 10:34

Thu, 17 Jun 2004 04:43:57 +0200, Benny Mortensen wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> skrev...

I øvrigt er jeg nu på 9 hunde. Ja altså + den lille, der er i karantæne
hos mig, da hun er solgt til Sverige.

>og slutter af med at fjerne bistaderne, medens bierne ikke er hjemme....

Hihihi...Du er godt udspekuleret!

>Så skal du nok blive populær i nabo området )

Ja DET tror jeg på! ;-D

> [...]
>Hvor du kan leje et lille hus, samt et værelse på den anden side af gaden.

Hvorfor et værelse på den anden side af gaden?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-06-04 11:56

> [...]
>
> Hihihi...Du er godt udspekuleret!

> Ja DET tror jeg på! ;-D

> Hvorfor et værelse på den anden side af gaden?

Ja det er jo også en adresse, så er der plads til lidt slinger i valsen. Så
kan du jo have op til 18 hunde

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 17-06-04 12:35

Thu, 17 Jun 2004 12:56:11 +0200, Benny Mortensen wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> skrev...

>Ja det er jo også en adresse, så er der plads til lidt slinger i valsen.
>Så kan du jo have op til 18 hunde

Orrrv hvor smart!

Så er der kun lige spørgsmålet om huslejen...

Fra : Helle Jensen

Dato : 15-06-04 22:03

"Benny Mortensen" <adx250bzpb@pluno.com> skrev i en meddelelse

> [...]
er,
> nemlig deres tro, og ikke en de absolut skal prøve at belemre andre med.

Jamen, det kan du da såvidt have ret i. Men det er jo også netop min pointe.
Det at være muslim er lige så nuanceret, som det at være kristen. I nogle
stater i USA vil du jo også kunne finde meget ekstreme kristne - nøjagtig på
samme måde, som nogle muslimer er ekstreme.

Og fordi bosnier er bedre til at "blande" sig med danskere, rokker det jo
ikke ved, at de rent faktisk er muslimer.

Helle

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-06-04 07:52

"Helle Jensen" <hellejensen@newmail.dk> wrote in message

> [...]
> stater i USA vil du jo også kunne finde meget ekstreme kristne - nøjagtig

> samme måde, som nogle muslimer er ekstreme.

Det behøver man ikke tage til USA for, vi har da vores egne Indre Mission og
Jehovas Vidner.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-06-04 12:05

"Helle Jensen" <hellejensen@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <adx250bzpb@pluno.com> skrev i en meddelelse

Hej Helle

Man kan jo så sige, at det er heldigt, at der er så stor forskel, for så kan
alle jo få ret, uanset hvad man siger.
Men at være muslim, ja det kan være temmeligt svært at forstå, og
umiddelbart, så er det ikke en religion jeg kan anbefale til nogen.
Sådan som jeg ser på det, så alle de steder, hvor der er muslimer og ikke
muslimer, er der mode i at de skal bekrige hinanden. De steder, hvor der så
kun er muslimer, deler de sig op i sunni eller shi'it muslimer, og så slås
de indbyrdes. Så indtil videre, har muslimer kun bevist deres evner til at
komme op at toppes med deres omgivelser, og jeg ved ikke, om det kan kaldes
rosværdigt. Om vi andre så kan gøre krav på at være bedre, det kan der jo
så sættes et stort spørgsmålstegn ved.

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 16-06-04 12:41

Wed, 16 Jun 2004 13:05:16 +0200, Benny Mortensen wrote:

> [...]
>rosværdigt. Om vi andre så kan gøre krav på at være bedre, det kan der jo

Og i ortodokse og ikke ortodokse. Jo, de kan sagtens finde på noget at
skændes om. Næ, vi andre er ikke en prut bedre!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-06-04 13:23

"Søs D. Jensen" <emma@email.dk> wrote in message
> [...]
> oplevet jeg to danske børn, som var SKRÆKSLAGNE for min ene hund Chip som

> daværende tidspunkt har været ca. 12 uger gammel.

Vi bor i et område hvor der er mange børn, både danske og udenlandske børn.
De danske børn er enten interesserede i at snakke med vores hund eller
ligeglade med hende.
De udenlandske børn er alle bange for hende ( og andre hunde).

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-06-04 20:02

On Wed, 2 Jun 2004 14:14:37 +0200, "Tommy" <no@replyatall.com> wrote:

> [...]
>2. Hvis indvandrerne ikke kan hitte ud af det med hunde så kan de bare
>smutte "hjem" igen. Hunde er nu engang en del af dansk kultur......

,,sådan !! at akseptere hunde er en del af deres integration !

jeg oplever det også tidt når de ser en med ens hund, og det er
faktisk ligemeget hvilken race man har, så går de i panik som om de
ville dø hvis de rørte den, hvad fanden laver de så her ?? vi andre
ville vel heller ikke sejle jorden rundt hvis vi var bange for vand,
eller bo i junglen hvis vi var bange for kryb hmm ja det er let at
kalde os der sætter spørgsmålstegn ved muslimernes levemåde, for
racister, det er jo også nemmere end at modargumentere. Så ja jeg vil
også sige velkommen til Danmark og hvis man ikke kan lide lugten i
bageriet så må man jo forsvinde igen, sådan er det alle andre steder i
verden og især i de muslimske lande ! så hvad skulle gøre os
anderledes, er danskerne virkelig sådanne bløddyr der bare aksepterer
alt ? hmm nogle er vist, men ikke alle heldigvis.

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 02-06-04 14:37

Hej Karina.
Det er nok indvandrene der har det største problem, men jeg kan godt følge
dig i hvad du mener.
Hvad med at købe en flex line, så har Tyson jo altid snor på og du har altid
kontrol over at han ikke render over til dem og så har han 5-8m at gøre godt
med.
Så længe du altid har snor på ham, så står du bedst stillet i tilfælde af
klager.
Held og Lykke med det.
MVH.
Susanne.

Fra : MGA

Dato : 02-06-04 21:36

Hej Karina!

Jeg og flere andre jeg kender er bange for hunde som løber hen til os
uopfordret. Det har intet med vores kulturelle baggrund at gøre.
Det kan ikke være rigtigt at vi ikke kan opholde os på gader, strande og i
parker i sikker forvisning om at hunde er i snor.
Hunde skal være i snor, på arealer hvor der er/kan være andre mennesker - så
enkelt er det.
Og jeg vil IKKE være den som laver min opførsel om, jeg er i min gode ret
til at blive forskrækket og råbe af hunden når den kommer løbende imod mig.
Du derimod har pligt til, som hundeejer, at respektere:

[...]

Fuldt herredømme vil sige at DU sørger for at den ikke løber hen til
fremmede

Så enkelt er det!

Mette

Fra : Karina

Dato : 03-06-04 05:06

> [...]
almindelig
>færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge >med en person, som

Jamen det her er privat område.
Gården blev i sin tid hegnet ind for at hundene kunne lege dernede.

Jeg har ham heller aldrig løs på offentlige steder, parker osv. hvis det
ikke er desideret hundeparker.
Hundeparken ligger bare et godt stykke herfra og jeg har ikke mulighed for
bare at tage derud, da jeg ikke har bilen til daglig.
Derfor er gården det eneste sted vi bare kan gå ned og lege når vi har lyst.

Jeg ved også godt at der er danskere der er bange for hunde, men de
ubehagelige episoder vi har haft er _altid_ med indvandre.
Det var derfor jeg skrev som jeg skrev. For det er dem som for os er det
reelle problem lige nu.
Det var skam ikke for at støde nogen eller for at lyde racistisk.

Venlig hilsen

Karina

Fra : Martin

Dato : 03-06-04 09:50

Hej.
Inden i køre det hele for langt.. Er der kommet en klage endnu??

H.

Fra : Karina

Dato : 03-06-04 07:00

>Hej.
>Inden i køre det hele for langt.. Er der kommet en klage >endnu??

Hej

Nej ikke endnu, men det er det jeg er så bange for.
Vi købte netop lejligheden fordi den var så god til at have hund i.
Derfor vil jeg gerne vide hvor jeg står.
Jeg ønsker jo heller ikke at de familier som er bange for ham ikke kan komme
i gården, men mener at der skal være plads til alle.

Er bare ikke sikker på at de deler mit synspunkt...

Venlig hilsen

Karina

Fra : Leyna

Dato : 03-06-04 15:38

On Thu, 3 Jun 2004 08:00:15 +0200, "Karina" <ingen@email.her> wrote:

>Jeg ønsker jo heller ikke at de familier som er bange for ham ikke kan komme
>i gården, men mener at der skal være plads til alle.

Har I forsøgt at snakke med disse familier? Muligvis få dem til at
hilse på hunden? Måske forklare dem at hunden kan forsvare jer
alle...?
Samtale kan løse mange problemer!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Karina

Dato : 03-06-04 12:33

>Har I forsøgt at snakke med disse familier? Muligvis få >dem til at
>hilse på hunden? Måske forklare dem at hunden kan >forsvare jer
>alle...?
>Samtale kan løse mange problemer!

Hejsa

Ja det har vi prøvet, men synes ikke rigtig at de forstår hvad vi mener.

Venlig hilsen

Karina

Fra : Heidi Jensen

Dato : 04-06-04 05:56

> Hejsa
>
> Ja det har vi prøvet, men synes ikke rigtig at de forstår hvad vi mener.

Ta' kontakt til boliforeningen og forklar situationen, spør dem til råds om
hvad du skal! Hvis du er heldig vil de kunne forstå dig, og ikke tage de
evt. kommende klager så alvorligt, for de ved hvad det hele drejer sig om!
Kunne de evt. ikke opdele den går, hvor folk skal i gennem, sådan så du kan
gå i en gård for sig selv og lege med din hund- og de andre kan komme til
deres bolig uden mulighed for nærmere kontakt med din hund!

På vores venners vej er der også indvandrerer, de er også skræmt for hunde!
Vores venners hund løber altid løs ude i deres have (den er ikke hegnet
ind), når de pokkers til unger så komme gående forbi, begynder de at skrige-
og den stakkels hund har jo så nu gjort det til en sport at jagte disse små
børn.... dog forlader hun ikke haven, men følger med dem rundt, og er meget
ophidset pga. af dem! Dette har også resulteret i, at hver gang hunden ser
en indvandrer viser den alle sine fine bisser frem! Men altså man, ligger
som man har redt!

Heidi

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-06-04 20:26

On Thu, 3 Jun 2004 13:33:21 +0200, "Karina" <ingen@email.her> wrote:

>Hejsa
>
>Ja det har vi prøvet, men synes ikke rigtig at de forstår hvad vi mener.
>
>Venlig hilsen
>
>Karina

du skal da bare tage et kursus i arabisk du kan da ikke kræve at
de forstår hvad vi siger, det er jo næsten racistisk nej hvis du
begynder til arabisk på aftenskole og måske konveterer til islam, så
er alle problemerne løst

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-06-04 10:13

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> har fuldt herredømme over dem.
>
> Fuldt herredømme vil sige at DU sørger for at den ikke løber hen til

Hej Mette

Præcist samme svar til dig, som til en fremmed. Så ingen skal sige jeg gør
forskel ... At du er i besiddelse af en frygt, giver ikke dig nogle
fortrin. At du er bange for alle de hunde, hvor det er aldeles grundløst at
være bange, gør dig til et oplagt emne for en psykolog, eller hvad der nu
skal bruges, for at fjerne denne angst.

Det kan ikke komme bag på nogen, at panikreaktioner meget meget sjældent er
de rigtige reaktioner.
Så altså, når du står og skider en snemand, så kan det altså ikke hjælpe du
prøver på at give hverken hund eller hundeejer skylden, for skylden er din,
helt og alene. Du har længe vidst, at når du møder en hund, så ville du
blive bange, du valgte selv, at undlade at gøre noget ved det. Når du så
møder det du er bange for, så kan det altså ikke hjælpe at du står og hyler,
og siger, det er også de pokkers hunde, og deres dumme ejere ... For det
er altså dig der er den dumme, og også temmeligt sikkert et øjeblik senere
vil bære sig utroligt dumt ad.

Det er lidt den samme historie, som den om kvindelige bilister, som holder
sig for øjnene, medens de træder bremsepedalen ud gennem bunden af bilen.

Førhen, hvor jeg kørte som chauffør, havde jeg en frygt, lige som alle andre
som arbejder i trafikken. Man er rigtigt bange for alle de andre bilister.
Selvom de kan se der arbejdes der, så er det meget få, der viser hensyn, og
sikrer sig, at den som arbejder, kan gøre det på betryggende vis, og at der
er plads til bare en lille smule slinger i valsen. Prøv de næste dage, at
se hvor tit du selv tilsidesætter de ønsker som andre måtte have, så kan det
godt være, at den løse hund, pludseligt ligger under bagatel grænsen.

Lad os så blive fri for alle disse citater fra hundeloven. De viser bare,
at der er nogle der konstant føler sig så generet, at de mener sig fuldt
berettiget, til at genere alle andre.

M.V.H.....Benny..

Fra : MGA

Dato : 03-06-04 13:58

[Så altså, når du står og skider en snemand, så kan det altså ikke hjælpe du
prøver på at give hverken hund eller hundeejer skylden, for skylden er din,
helt og alene.]

Det har du fuldstændig ret i, men jeg har retten på min side - hundeejeren
_skal_ have styr på sin hund - det er ikke så svært at forstå. Den skal
_ikke_ rende hen til fremmede. Punktum. Slut. Færdig. Finito.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-06-04 16:35

> [...]
> _skal_ have styr på sin hund - det er ikke så svært at forstå. Den skal
> _ikke_ rende hen til fremmede. Punktum. Slut. Færdig. Finito.

Hej MGA

Hvad er det så lige du har ret i, og helt ærligt, hvad hjalp det dig, at
have ret. Blev du mindre bange af at have ret ???...
Men OK, sådan kan man jo altid afslutte en diskussion

M.V.H....Benny..

Fra : MGA

Dato : 03-06-04 20:23

> Hvad er det så lige du har ret i, og helt ærligt, hvad hjalp det dig, at
> have ret. Blev du mindre bange af at have ret ???...
> Men OK, sådan kan man jo altid afslutte en diskussion
>
> M.V.H....Benny..

Retten - ikke ret. Ret er noget subjektivt - og det har vi sgu alle i vores
egne øjne. Jeg har retten på min side, både juridisk og, vil jeg mene,
praktisk - kommer det til en en klage så må hunden ikke gå løs.
Jeg møder tit folk på stranden som ikke har deres hunde i snor og de hunde
skal hen og hilse. Det er ikke ok. Det er fint at de går med dem uden snor,
men ser de andre mennesker, så må de omgående give deres hund snor på. Hvis
jeg havde en stor edderkop ville jeg heller ikke tillade den at "løbe hen
til fremmede for at hilse" - for der er nogen mennesker der ikke kan lide
edderkopper og det må jeg som ejer respektere. Det samme gælder for alle
andre dyr.

Nej, det hjælper mig ikke at have ret, men det gør mig vred i stedet for
bange og det giver mig styrke til at give ejerne en ordentlig opsang i
situationen.

Jeg ved ikke hvor du har fra at diskussionen er slut - det skriver jeg ikke
noget om....

Mette

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-06-04 04:12

> [...]
> situationen.
>
> Jeg ved ikke hvor du har fra at diskussionen er slut - det skriver jeg

Hej Mette

Ja så må du meget undskylde, men det plejer " Punktum. Slut. Færdig. Finito.
" at betyde, der hvor jeg kommer fra. Men sig dog endelig til, hvis der er
noget jeg har misforstået.

Hvis og hvis, og min røv er spids... hvis du havde en slange, eller hvis du
havde en edderkop... Tja helt ærligt, så ville jeg da hellere møde din
slange, eller din edderkop, for dem ville jeg da i det mindste kunne forstå.
De siger intet, og fortæller alligevel så meget, og det de fortæller, kan
man tage til troende. Der sådan set ikke noget nævneværdigt problem med
nogen af dem.
Det eneste de begge lider under, er at folk skider en snemand når de ser
dem. Men det må henføres under Fobi'er, og Fobi'er kan og bør behandles.

Jamen du har da helt sikkert ret, hvis vi nu fulgtes ad en hel dag, så
kunne jeg med garanti, finde adskillige steder, hvor du på ingen måder havde
ret, men alligevel var så vant til at gøre det, så du end ikke selv er klar
over, at du gør det. Hvad endnu værre er, alle andre ved, at du gør det, og
laver plads til, at du kan gøre det. Som jeg før sagde, prøv i et par dage,
at se hvor tit du selv tilsidesætter loven, eller andres ønsker, eller
ligefrem det, som de er bange for, så tror jeg, den løse hund igen ender
under bagatel grænsen. Men du opdager det ikke, for dig, er det jo bare "
Gammel vane ". Men Verden har vist, at den er fleksibel over for dine fejl.
Kan den så tillade sig at forvente, at også du udviser konduite.

M.V.H.....Benny..

Fra : MGA

Dato : 04-06-04 07:04

> Det eneste de begge lider under, er at folk skider en snemand når de ser
> dem. Men det må henføres under Fobi'er, og Fobi'er kan og bør behandles.

Har du fobifobi? Jeg synes du taler rigeligt meget om _andres_ "fobier".
Du lægger mig ord i munden når du taler om at jeg har en fobi - det er helt
naturligt når man ikke er vokset op med hunde at blive forskrækket når en
stor hund kommer løbende hen til en. Det har intet med fobier, neuroser
eller OCD at gøre.

At sætte en etiket på andre med en diagnose er også en måde at støtte sig
selv til at have ret i modsætning til at lytte til det folk siger....så kan
man nemlig diskutere det i stedet - de oprindelige argumenter bliver glemt
og du slipper for at tage andre argumenter end dine egne ind til
overvejelse.

Og hvis jeg nu siger: "Så stop med at sætte etiketter på og lad os diskutere
det oprindelige emne i stedet for at dreje samtalen over på noget andet" -
hvad så? Kan du det?

Mette

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-06-04 11:29

behandles.

Skrækken for edderkopper, slanger, hunde, mus & rotter, mørke, eller hvad nu
en generel skræk er for, kaldes Fobi'er, og det er altså ikke min skyld.

> Har du fobifobi? Jeg synes du taler rigeligt meget om _andres_ "fobier".

Det kan man vel på en måde godt sige at jeg har. Så ja, det vil jeg ikke
have en Fobi imod at bekræfte. Men se nu er det jo så spændende, hvad du
vil lægge i de ord.

> [...]
> naturligt når man ikke er vokset op med hunde at blive forskrækket når en
> stor hund kommer løbende hen til en. Det har intet med fobier, neuroser

At blive forskrækket over noget, er ikke en Fobi, jeg ved ikke, hvor du har
fået den opfattelse. Det mener jeg nu heller ikke vi har omtalt før, så det
emne er helt nyt for mig.

> [...]
> man nemlig diskutere det i stedet - de oprindelige argumenter bliver glemt
> og du slipper for at tage andre argumenter end dine egne ind til

Tja, nu var det jo fra starten først og fremmest, sat som et næsten generelt
træk ved indvandrere. Når der så kommer nogle, og lægger deres egne næser
imellem, så må de sgu finde sig i det, hvis de også bliver lidt klemt. Er
du også generelt bange for hunde, bør du også lade dig behandle. Der gør
jeg stadig ingen forskel. Så kan du give mig ret i, om det er Fobi eller
ej, det er sådan set uden betydning.

> Og hvis jeg nu siger: "Så stop med at sætte etiketter på og lad os
diskutere
> det oprindelige emne i stedet for at dreje samtalen over på noget andet" -
> hvad så? Kan du det?

Det vil jeg ikke have nogle problemer med, men hvor var det lige jeg for
vildt ??... Nu har jeg været hele tråden igennem, og kan altså ikke finde
det. Men at du selv pludseligt tillægger dine ord en anden betydning, kan
jeg altså ikke gøre for.

Citat start.

[...]

Citat slut.

Jeg ved ikke lige hvad det er vi skal kalde det. Her siger du da klart og
tydeligt, at du er bange. Du vil også gøre krav på at have ret til at blive
forskrækket. Ja det er da gode fornuftige fritidssysler. De er da billige.
Men var jeg bange for det, ville jeg da helt sikkert prøve at gøre mig dus
med situationen.
Hvis du ser anderledes på det, så er der vel ikke meget, som jeg kan gøre
ved det. Men loven er en underlig skabning. Den er ikke skrevet, for at
være retfærdig, men for at kunne placere ansvar og skyld. Hvad nogle syntes
at misforstå, er at når loven giver nogen forkørselsret, også automatisk
giver dem påkørselsret, så bliver de hastigt klogere. Så dermed sagt, at
fordi hunden ikke er i snor, giver ikke nødvendigvis dig ret. hunde ejeren
er ganske vist ansvarlig for sine handlinger, men glem ikke, at du også er
ansvarlig for dine.

Om det så er et stort problem i parkerne og på strandene, det ved jeg ikke.
Det er flere år siden jeg har været i en park. Når jeg er på stranden, er
det som regel ikke på et af de populære badesteder, så der er som regel god
plads til alle, så selv du kunne få så meget plads, så du kunne risikere,
ikke at kunne finde bilen igen.

M.V.H.....Benny..

M.V.H.....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-06-04 20:35

On Thu, 3 Jun 2004 14:57:58 +0200, "MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk>
wrote:

> [...]
>_skal_ have styr på sin hund - det er ikke så svært at forstå. Den skal
>_ikke_ rende hen til fremmede. Punktum. Slut. Færdig. Finito.

nej men den skal rende lige så lidt hen til fremmede som den skal
rende hen til danskere, der skal tages lige meget hensyn !ingen
særbehandling af folk der er opdragede til at være panisk bange for
hunde ! slut prut finale

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-06-04 20:33

> [...]
>er altså dig der er den dumme, og også temmeligt sikkert et øjeblik senere

,,,,,,hva faen det var jo kloge ord fra dig

> [...]
>godt være, at den løse hund, pludseligt ligger under bagatel grænsen.

,,,,,,,ja det kunne vi jo alle lære noget af især i trafikken ! hvis
man skulle bedømme os danskere på vores måde at køre i trafikken på
ville vi få betegenlsen dumme egoistiske svin

>Lad os så blive fri for alle disse citater fra hundeloven. De viser bare,
>at der er nogle der konstant føler sig så generet, at de mener sig fuldt
>berettiget, til at genere alle andre.

hmm den fatter jeg sku ikke men det er også ved at være sent og nu har
jeg læst hele tråden igennemhmm?

Fra : Karina og Christian

Dato : 04-06-04 09:23

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> wrote in message
[klip]
> Hunde skal være i snor, på arealer hvor der er/kan være andre mennesker -

> enkelt er det.

Hunde skal være i snor på områder, der er åbne for almindelig færdsel.
Falder en indhegnet baggård mon ind under det? Det var jo på det sted,
episoden fandt sted.

> Og jeg vil IKKE være den som laver min opførsel om, jeg er i min gode ret
> til at blive forskrækket og råbe af hunden når den kommer løbende imod
mig.

Det at være rethaverisk fører sjældent noget godt med sig, men jeg kan godt
forstå, hvad du mener. Jeg bryder mig heller ikke om at møde en stor løs
hund, der kommer rendende hen til mig - særligt når ejeren ikke er i
nærheden og specielt ikke, når jeg har min egen hund med. Han er nemlig ikke
udpræget begejstret for andre hanhunde, og synes slet ikke, det er spændende
at møde en, når han selv er i snor, mens den anden er fri.

Men som sagt fandt episoden sted i en privat baggård, og der kan situationen
for mig at se måske godt være en anden, end den ville have været, såfremt
scanariet havde udspillet sig på offentlig gade.

Her i Århus er det dog heldigvis forholdsvist sjældent, vi møder løse hunde
på gaden.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-06-04 20:21

On Wed, 2 Jun 2004 22:36:08 +0200, "MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk>
wrote:

> [...]
>parker i sikker forvisning om at hunde er i snor.
>Hunde skal være i snor, på arealer hvor der er/kan være andre mennesker - så

,,,ja men det er også så enkelt at man ikke skal tage mere hensyn til
muslimerne end til danskerne, ellers er jeg enig i at man skal holde
styr over sin hund !

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-06-04 21:36

"Karina" <ingen@email.her> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Jeg kunne godt tænke mig at få jeres mening om nedenstående.

Det er desværre ikke noget nyt, at de ryster af skræk, når de ser en hund.
hvis de virkeligt mener vores verden er så farlig, så skulle de være blevet
hjemme. Kan de indordne sig efter vore forhold, så må de for min skyld
gerne være her. Men når de ligefrem vil til at sætte reglerne, så er det på
tide de tager hjem.
Desværre er det, det eneste folk er gode til nu om dage, at brokke sig, og
klage over alle andre. Til trods for dette, kalder de stadig mennesket for
en intelligent skabning ..

M.V.H.....Benny..

Fra : Louise

Dato : 03-06-04 11:16

Jeg vil nu også mene at der skal lidt balance i det. Egentligt er det
jo ligegyldigt om det er indvandrere eller danskere der skriger og
bliver bange, det ændrer jo intet på problemet, så hvorfor ikke
undlade det. Medmindre man da virkelig har behov for at spy galde mod
indvandrere, men så findes der vel andre fora end et hundefora til
det?

Jeg ville enten kun lufte ham dernede hvis der ingen er eller tage ham
til et andet sted. Desuden ville jeg tage en snak med ungerne (og evt
deres forældre) og forklare dem sagen stille og roligt og evt spørge
om de er interesseret i at snakke med ham. Bagefter kan du så sidde
med ham et stykke fra dem og lade ham observere dem mens de leger og
hans igangværende uro overfor børn vil sikkert forsvinde. Men tag lige
kontakt til dem uden hund først, ikke?

Fra : Karina

Dato : 03-06-04 08:20

> [...]
>med ham et stykke fra dem og lade ham observere dem >mens de leger og
>hans igangværende uro overfor børn vil sikkert >forsvinde. Men tag lige

Hej Louise

Vi er aldrig i gården hvis der er andre. Men det er svært at forudse om der
kommer nogle gannem gården.
Vi leger kun dernede 1 gang om dagen i en lille halv time, så det er ikke
fordi vi er der hele tiden.

Vi har prøvet på at få dem til at snakke med ham, både for deres og hans
skyld, så de kunne lære hinanden at kende, men det er de ikke interesseret
i.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg ellers kan gøre, for jeg vil jo gerne have det
løst så vi alle kan være der.

Man i hvert fald tak for dit svar.

Venlig hilsen

Karina

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-06-04 20:18

On 3 Jun 2004 03:15:32 -0700, egdal@sporty.dk (Louise) wrote:

> [...]
>jo ligegyldigt om det er indvandrere eller danskere der skriger og
>bliver bange, det ændrer jo intet på problemet, så hvorfor ikke

,fordi der er forskel på Danskere og gæster !

Medmindre man da virkelig har behov for at spy galde mod
>indvandrere, men så findes der vel andre fora end et hundefora til
>det?

,,,,hvis de spyr galde imod vores hunde, så er dette vel det rette
forum at brokke sig over det i er det ikke ? eller skal vi nu til at
indordne os under muslimerne for ikke at lave balade ? skal vi forbyde
hunde, lukke pølsevognene osv ? det har sku ikke noget at gøre med at
spy galde, det har noget at gøre med at forsvare sin ret som dansker,
og det er sku dejligt at der er flere herinde der tør det ! tiderne
hvor man ikke turde sige noget om de fremmede er ovre nu ! det er
vores land så vi har altså ret til at sige vores mening, og folk
bliver ikke skræmte længere ved tanken om at nogen kalder dem racister
! man er ikke racist fordi man beskytter sine rettigheder

>Jeg ville enten kun lufte ham dernede hvis der ingen er eller tage ham
>til et andet sted. Desuden ville jeg tage en snak med ungerne (og evt
>deres forældre)

,,,,,ja eventuelt hvis de altså har gidet at lære sproget !

og forklare dem sagen stille og roligt og evt spørge
>om de er interesseret i at snakke med ham.

,,,,tror du selv på den ?

Bagefter kan du så sidde
>med ham et stykke fra dem og lade ham observere dem mens de leger og
>hans igangværende uro overfor børn vil sikkert forsvinde. Men tag lige
>kontakt til dem uden hund først, ikke?

ja i en drømmeverden ! børnene er jo hjernevaskede til at tro at hunde
er urene, det ændrer man ikke bare lige ved, det er jo næsten det
samme som hvis du skulle lære danske børn at de godt måtte stikke
fingrene i en stikkontakt

Fra : lilholm

Dato : 03-06-04 19:04

"Benny Mortensen" <adx250bzpb@pluno.com> wrote in message news:<40be3a57$0$284$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> klage over alle andre. Til trods for dette, kalder de stadig mennesket for

For mange år siden var dr en Ugandabokser i Stald Palle.
Proffesionelle boksere. Bokseren hed Kalule og var verdensmester
indtil han mødte Sugar Ray Leonard.
En historie som Mogen Palle har fortalt - Mogens Palle er promotor og
altså chef for Kalule - om Kalule og Mogens´ lille gravhud. Og den
skulle vist nok være sand.
En eftermiddag var Kalule inviteret hjem til Mogens privat til noget
mad. Mogens står i køkkenet og er optaget af gøremål der, medens
Kalule venter inde i stuen. Pludselig lyder der et højt skrig fra
hunden, hvorefter Mogens til sin skræk ser hunden komme flyvende
igennem luften ude i gangen for at ramme ednevæggen og falde ned på
gulvet, dog uden alvorlige skrammer. Kalules forklaring var, at i
Uganda er hunde et dyr der er "beskidt". At vi i den vestlige verden
giver vores hunde navne, lader dem være inde, lader dem sove i vores
senge og i det hele taget røre ved dem, svarer til - set fra vores syn
- at de i Uganda gør det samme med Rotter eller Svin. Så for Kalule
var det en naturlig reaktion at gi kræet et los i r... da den stakkels
hund ville hilse på ham.

Mht. hunden i gården. Lad det være helt klart at uanset hudfarve og
fobier, så har menneskerne der bor i ejendommen 100% retten på deres
side hvis de insisterer på at din hund skal være i snor.

Lilholm

Fra : Leyna

Dato : 03-06-04 21:03

On 3 Jun 2004 11:03:56 -0700, lilholm@hund.dk (lilholm) wrote:

>Så for Kalule
>var det en naturlig reaktion at gi kræet et los i r... da den stakkels
>hund ville hilse på ham.

Hvilket så må bevise at han overhovedet ikke har sat sig ind i den
kultur han er rejst til. Det finder jeg dybt forkasteligt. Skik følge
eller land fly!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-06-04 05:10

"lilholm" <lilholm@hund.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fobier, så har menneskerne der bor i ejendommen 100% retten på deres
> side hvis de insisterer på at din hund skal være i snor.

Hej Lilholm

Nu kan jeg ikke udtale mig om, hvordan man ser på hunde i Uganda. Men
Mogens Palle bor i Danmark. Det er korrekt at Ayub Kalule kom fra Uganda,
det er også korrekt, at han var Verdensmester i boksning, lige til han mødte
Sugar Ray Leonard, og hvis jeg ikke husker helt galt, klarede han den vist
frem til 10'ende omgang. Hvilket må siges at være ret imponerende. Men at
han ville tabe, var jeg ikke i tvivl om, for Kalule var desideret
forsvarsbokser, og når han intet Knock Out stød havde, var han på intet
tidspunkt nogen trussel for Sugar Ray. Sugar Ray var denne verdens mest
helstøbte bokser, som kunne alt. Han var den ene part i Verdens bedste
boksekamp. Thomas " The Hit Man " Hearns var den anden. Begge helt
forrygende boksere. Men som sagt, hvordan man betragter hunde i Uganda,
kommer lige som ikke rigtigt os ved. De er vores kæledyr, og efter som dem
fra Uganda, er vores gæster, så må de følge vore skikke, eller blive hjemme
i Uganda. Det kan da godt være, at nogen vil kalde mig gammeldags, men er
jeg racist, fordi jeg forventer, at gæsterne respekterer værten, ja så må
jeg leve med, at jeg nok alligevel er racist. Jeg blev aldeles ond i sulet,
når man så unge indvandrere juble over angrebet på WTC, og da det gik op for
mig, at de var bosiddende her i DK, så var jeg villig til at reagere lige så
spontant, og sende dem, og deres familier hjem, aldeles omgående, for så
måtte der være nogle grumme fejl i de oplysninger, som de har opgivet, for
at få lov til at være her. Men er det sådan de opførte sig hjemme, så kan
det da ikke undre nogen, at de måtte flygte hjemmefra.

M.V.H....Benny..

Fra : trinity

Dato : 04-06-04 13:54

Hej

Ja de har jo en lidt anden kultur baggrund.
Men nu bor de jo altså her i Danmark og hvis jeg var dig så ville jeg
ikke tage mig af det du har mere ret til at være der end de har.
De kan jo bare gå et andet sted hen med deres unger hvis de er så
bange for hunden. som en anden skrev du skal værer de kan være
her...

mvh
trinity

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-06-04 19:53

On Wed, 2 Jun 2004 10:46:26 +0200, "Karina" <ingen@email.her> wrote:

> [...]
>Nu er problemet så, at der bor nogle indvandre som er bange for hunden. De
>skriger op hver gang de ser ham, ligemeget om han er i snor eller ej.

,ja sådan er de jo, hunden er jo et urent dyr ifølge koranen ! men så
kunne man jo finde så mange ting i deres levemåde som man kunne kalde
for urent hvis man gad at gå op i det, de har absolut ingen ret til at
komme til vores land os se ned på vores måde at leve på"holde hund/æde
pølser/drikke øl osv osv, det kan de se ned på hjemme i arabien men
ikke i Danmark.

> [...]
>fange ham....alt imens hun råber og skriger videre.
>
>Nu er det at jeg er bange for at de vil se om de kan forbyde os at lege i

,,,det er for faen vel ikke indvandrene der har magten i jeres
ejerforening vel ? det er da bare et uheld at du ikke når at få fat i
ham, det kan ske for alle, selv om det er uheldigt

>Er det forkert af os at være der, selvom der ikke er nogen når vi går ned,
>når de er bange for ham eller har vi ret til at være der?

,,,,,,,du ejer jo en del af stedet så selvfølgelig må du være der, og
de vil aldrig kunne jage dig væk når du er ejer

> [...]
>for de andre beboer.
>Men hvordan forholder vi os, når nu de fleste indvandre er opdraget til at

,,,,,folk går så meget op i integration , men det skal vel ikke kun
være os danskere der indordner sig under de fremmede vel ? efter min
mening må de indordne sig, når de kommer til et land hvor folket har
hunde som kæledyr, så må de bare finde sig i det !!! hvis du tog til
araberland så ville du jo også være nød til at gå med tørklæde og
følge deres skikke ! det er meget rimmeligt at man indordner sig under
det samfund man lever i , det er sku da ikke samfundet der skal
indordne sig efter dem der kommer som gæster !

og jaja jeg ved det dem som ikke gidder at tænke længere end deres
egen næsetip og godt vil have nogen at sse ned på, de kan bare kalde
mig racist hvis de får det bedre med det, men jeg har ret, og det ser
vi jo når der er valg igen, mange tænker som mig, det er dem der skal
indrette sig og ikke os !!

så selvfølgelig skal du da bare lege med din hund hvor du vil, du skal
selvfølgelig tage hensyn til andre, men ikke tage mere hensyn til