Mozilla finder afslører endnu en fejl.....
Fra : Dr.Ralph

Dato : 02-06-04 15:30

Hvad er lige fejlen her - den øverste midtermenu er i min Firefox helt ude
til venstre, mens den i min IE 6 er i midten som resten ?

http://www.babeindex.dk/

PS Jeg kunne ikke drømme om at kigge på nogle af billederne på denne side

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 02-06-04 16:45

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote:

> Hvad er lige fejlen her - den øverste midtermenu er i min Firefox
> helt ude til venstre, mens den i min IE 6 er i midten som resten ?
>
> http://www.babeindex.dk/

Det skyldes noget værre rod i sidens XHTML-kode, formentlig denne
stump:

---
cellspacing="0" bgcolor="#FFFFFF"><tr>
<center><table width="756" height="90" border="0" cellpadding="0"
cellspacing="0" bgcolor="#FFFFFF">

---

Her forsøger de at placere en tabel inde i en tabel - men et forkert
sted: indhóldet i en tabel skal placeres i celler (<td> eller <th>),
som igen skal placeres i rækker (<tr>). I ovenstående kode er den
indre tabel ej i en tabelcelle.

Jeg er ikke sikker, men det er *formentlig* ovennævnte, der er
årsagen til fejlen. Forsøg på validering med W3Cs validator er da
også et grumt syn:

<http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.babeindex.dk>

Bl.a. kludrer de vist i inkluderingen af diverse PHP-filer.

Når der er sådanne fejl i koden, kan der sådan set ske hvad som helst
i browserne - IE gætter og viser det åbenbart som det var tiltænkt,
hvorimod Firefox ignorerer den fejlbehæftede kode.

Men igen: jeg er ikke helt sikker.

Hvad der er sikkert er dog, at jeg i den grad undrer mig over,
hvordan det er lykkedes at skabe et sådant virvar af tabeller i
tabeller (til forum-oversigten er det dog forståeligt) - endsige
hvorfor pokker man har fundet det nødvendigt, når man allerede i en
vis udstrækning benytter CSS til det præsentationsmæssige ...

FUT til dk.edb.internet.webdesign.html

--
Anders Thorsen Holm | http://www.thorsenholm.dk

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.thorsenholm.dk/fona/