"Human beat box" tracks
Fra : Carsten Witt

Dato : 01-06-04 21:37

Jeg skal bruge nogle tracks med human beat box, men uden sang.

Det skal bruges helt privat til at lave lidt fis og ballade med en fødselar.

Er der nogen, der ved hvor jeg kan få fat i tracks baseret på nogle gængse
rap-hits eller lign. (privat tracks eller udgivne Cd'ere osv.). Husk det
skal "acapella" - uden sang - kun beatet !

hilsen
Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-04 21:53

Carsten Witt wrote:

> [...]
> rap-hits eller lign. (privat tracks eller udgivne Cd'ere osv.). Husk det
> skal "acapella" - uden sang - kun beatet !

Først skal du have styr på begreberne:

Human beat box: En person laver lyde med sin mund, der lyder som
trommer, scratch osv.

A capella: Kun vokal (sang), ingen musik.

Beat: Kun musik, ikke vokal.

Hvad er det så du skal bruge?

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-04 21:59

Carsten Witt wrote:

> [...]

Human beat box: En person laver lyde med sin mund, der lyder som
trommer, scratch osv.

A capella: Kun vokal (sang), ingen musik.

Instrumental: Kun musik, ikke vokal.

Hvad er det så du skal bruge?

Fra : Jacob E.

Dato : 01-06-04 22:32

Karsten Strandgaard Jørgensen wrote:
> [...]
>
> Human beat box: En person laver lyde med sin mund, der lyder som
> trommer, scratch osv.
>
> A capella: Kun vokal (sang), ingen musik.

For mig er det da ret klart, hvad han mener... gør ikke folk dummere, end de
er, Karsten.

Mvh Jacob

Fra : Carsten Witt

Dato : 01-06-04 22:52

Tak for det, Jacob E., som sædvanlig er en tråd ved at køre af sporet straks
fra starten.

Jeg mener at have styr på begreberne, og mener også at have hørt rap/sang
med "human beat box" som underlægning. Derfor understregede jeg, at jeg kun
er ude efter selve "drum-beatet".

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-04 23:00

Carsten Witt wrote:

> Tak for det, Jacob E., som sædvanlig er en tråd ved at køre af sporet straks
> fra starten.

Nej, opklarende spørgsmål fører ikke tråde på afveje.

> Jeg mener at have styr på begreberne, og mener også at have hørt rap/sang
> med "human beat box" som underlægning. Derfor understregede jeg, at jeg kun
> er ude efter selve "drum-beatet".

Okay, så du leder efter "ren" human beat box uden rap. Er det helt
ligegyldigt hvilken sang det er fra? Skal det fx være avancerede
mundtricks eller lige ud af landevejen 1-2-3-4-agtigt?

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-04 23:19

> Okay, så du leder efter "ren" human beat box uden rap. Er det helt
> ligegyldigt hvilken sang det er fra?

For at få en idé om hvad der findes kan du fx lytte til noget forskellig
beat boxing hér:
http://thebox2.free.fr/beatbox.html

Fra : Carsten Witt

Dato : 02-06-04 19:03

Hej Karsten

I princippet er det ligegyldigt, blot det er noget genkendeligt (et hit !).

Meget gerne 1-2-3-4 agtigt.....og meget gerne noget der kendes af "alle og
enhver" og ikke kun af folk inden for "hip hop" (eller hvad det nu er "human
beat box" falder ind under).

Jeg tænker på f.eks. numre som :
"Outlandish - Aisha"
"Jokeren - Havnen/Hvor du fra?"
"DGP - Spænd op til lir"

.....eller noget udenlandsk

Håber du har et par ideer.

Carsten

"Karsten Strandgaard Jørgensen" <karstenLOVELYSPAM@daimi.au.dk> skrev i en
meddelelse news:40BCFC7A.919B91BA@daimi.au.dk...

Fra : Morten Steen

Dato : 02-06-04 21:33

> Jeg tænker på f.eks. numre som :
> "Outlandish - Aisha"
> "Jokeren - Havnen/Hvor du fra?"
> "DGP - Spænd op til lir"

Jeg vil heller ikke være på tværs, men forstår altså heller ikke din
request?
Som jeg tolker din seneste post er du blot ude efter instrumental-udgaver af
kendte sange, så du/I selv kan rappe/synge henover, ikke sandt?
Human beat-box tror jeg ikke har noget med det hele at gøre...

Morten

Fra : Carsten Witt

Dato : 02-06-04 22:24

Korrekt, jeg er ude efter instrumentaludgaver, men i "beat-box" version.

Det var så meningen at et par personer skulle rappe til dette og mens én
person skulle simulere at være" human beat boxer" og blot mime.....alt
sammen fis og ballade til en fødsesldagsfest.

Men jeg antager der ikke sådan findes instrumentale human beat box tracks
uden selve rappen. Det havde jeg heller ikke regnet med, men håbede på at
måske der var nogle sites, der alligevel havde det liggende.

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-04 23:02

Carsten Witt wrote:

> [...]
> person skulle simulere at være" human beat boxer" og blot mime.....alt
> sammen fis og ballade til en fødsesldagsfest.

Hvis det bare er spas og halløj - hvad så med at bruge en
instrumentalversion af et kendt rapnummer og så lade tredjemanden være
falsk DJ i stedet for falsk beatboxer? Altså så han står med et par
hovedtelefoner klemt fast mellem skulder og øre, og laver
scratch-bevægelser på et par pladespillere. Det vil flere af de øvrige
gæster sikkert også bedre forstå end beatbox-tingen.

Fra : Carsten Witt

Dato : 02-06-04 23:10

Jo, det kunne sikkert være en mere realistisk opgave at løse.

Nogen ide om hvorfra jeg får fat i instrumental-rapnumre ? Jeg ved godt du
vil sige pladebutikken, men jeg tænker på, kender du et par titler på nogle
CD'ere.....eller websites ?

Tak for hjælpen indtil videre !

meddelelse news:40BE4E4B.81C93FA2@daimi.au.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-04 23:18

Carsten Witt wrote:

> Jo, det kunne sikkert være en mere realistisk opgave at løse.
> Nogen ide om hvorfra jeg får fat i instrumental-rapnumre?

Ja, når vi nu er ovre i almindelige instrumentaler, bliver det hele
meget lettere - der er nærmest frit valg på alle hylder. Så hvad for et
nummer vil du have?

Et forslag: Jokerens "Havnen" kender de fleste gæster vel - og den har
endda været lagt ud til fri download på hans website (jokeren.com). Jeg
ved ikke om den stadig er der, ellers mail mig, så sender jeg den.
(fjern de store bogstaver i min mailadr.)

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-04 12:38

Carsten Witt wrote:

> [...]
> vil sige pladebutikken, men jeg tænker på, kender du et par titler på nogle

Returadressen på den mail, du har sendt mig, duer ikke, så jeg kan ikke
sende svar tilbage.

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-04 21:07

Carsten Witt wrote:

> [...]
> enhver" og ikke kun af folk inden for "hip hop" (eller hvad det nu er "human

Nåeh - nu tror jeg snart jeg har forstået det: Du leder efter human beat
box-udgaver af hiphop-hits, der i originalversionen ikke indeholder
human beat box(!) - Altså a la sækkepibeudgaver af Beatles-sange.

Dér er jeg desværre bange for, jeg kommer til kort. Især når det drejer
sig om hits der er kendt af Hr. og Fru Kakkelbord. Beatboxeren Rahzel
har godt nok lavet et par små-udgaver af lidt LL Cool J og Wu Tang Clan,
men deciderede hele numre, der også har været radiohits, dét kan jeg
ikke klare.

Hvis jeg død og pine skulle skaffe en human beat box udgave af "Havnen",
så tror jeg, jeg ville prøve at hyre fx en fyr som Nappion eller Thomas
Bense til at komme og opføre det live...

Men hvad skal det mere præcist bruges til? Kan almindelige
instrumental-versioner slet ikke bruges?

Fra : Rune Jensen

Dato : 02-06-04 21:51

Carsten Witt wrote:

> [...]
> enhver" og ikke kun af folk inden for "hip hop" (eller hvad det nu er "human

Ok nu er jeg også lost...
Human Beatbox med Den Gale Pose?
Det ville du jo ikke kunne høre var den sang, eftersom human beatbox
kun ville være selve beatet.
Selve nummeret "Spændt op til lir" er jo et normalt beat, tilsat
scratch, bagrunds bass beat og kor.
Hvis du fik den helt "al capella" som du skriver, ville det jo kun være
selve beatet og umuligt at hører det var den sang.
Det samme gælder de fleste andre sange.
Er du sikker på du ikke mener instumental version?
Eller en karaoke udgave?

Hvis du kun vil have et beat, vil det sikkert godt kunne lade sig, i
ihvertfald ved at loope et beat fra en sang, ellers kan det sikkert nemt
findes på nettet.

Men du kan ikke få begge dele hvis du forstår hvad jeg mener

Rune Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-04 22:52

"Jacob E." wrote:
> For mig er det da ret klart, hvad han mener... gør ikke folk dummere, end de
> er, Karsten.

Det var nu ikke for at spille kæk, jeg skrev det. Jeg var (og er)
oprigtigt ikke sikker på hvad han efterlyser, men jeg ville gladeligt
hjælpe hvis jeg forstod spørgsmålet. Jeg gætter på "A capella" var en
fejl, men er det så numre med human beat box eller almindelige
instrumentaler, han efterlyser? Det kan jeg ikke gennemskue. Og hvad
betyder "privat tracks" i den sammenhæng?