Måske ny hundeejer - version 2
Fra : familien christianse~

Dato : 01-06-04 20:50

Kære Bolette, Charlotte, Jimmy, Ann, Leyna, Louise, Christian og Stine - og
alle andre i gruppen
Tusind tusind tak for Jeres svar, jeg er ked af, at jeg ikke har svaret før
nu, men vi har haft PC-problemer (både virus og trojan = total sort skærm),
og det har "kostet" mange timer med formatering, geninstallation osv for at
få skidtet til at køre igen.
Nå, men det er jo ikke det, denne gruppe handler om...

Jeres svar har fået os til at beslutte, at vi vil have en hund med
DKK-stamtavle.
Grunden hertil er, at vi ønsker at være så sikre som muligt på, at hundens
sind er, som racen "normalt" er. Vi kan af hensyn til børnene ikke tillade
os at risikere, at vi får en aggressiv hund. Vi er godt klar over, at der
naturligvis vil være forskel på hunde inde for den samme race, men chancerne
for "succes" virker til at være bedre, når man har en hund med stamtavle. Vi
havde også overvejet en "blandingshund" fra Dyrenes Beskyttelse - ikke fordi
at de måske er billigere - men fordi at der er hunde, der trænger til et ny
hjem. MEN - hensynet til børnene kommer i første række, og som een af Jer
skrev, så kan man ikke være sikker på hundens mentalitet, hviv det er en
blandingshund. Og det vil være synd for hunden at skulle komme til et nyt
hjem, hvor den ikke kan finde sig til rette, og måske ikke kan acceptere
børn eller andet, og så skulle flyttes tilbage igen.
TAK - nej STORT TAK til Jer alle for jeres indlæg, de har været til stor
nytte.

Dernæst vil jeg fortælle, at hele familieni har været til en pomeranian
hundeudstilling siden vort sidste indlæg, og da fandt vi ud af, at det IKKE
er en pomeranian vi vil invitere ind i familien. Jeg kan ikke sige et
direkte "hvorfor" - det føltes bare ikke "rigtigt." Hvis jeg skal sætte min
finger på "noget" så var det nok en lidt for fin og ikke så meget "kramme"
hund.
Vi er så begyndt at overveje en hund af racen "petit basset griffon
vendeen", men ifølge politikens hundebog skulle den være selvstændig og lidt
egensindig. Og det gør mig usikker på, om en hund af den type vil passe ind
i vores familie.Man skal man jo passe på at tro på alt, hvad man "hører" så
derfor vil jeg blive glad for Jeres råd.
Vi tænker også på racen Papillon, men jeg er lidt bekymret over for at den
skulle være sensibel over for bedøvelse i forbindelse med feks tandrensning
(hvilket jeg har læst her http://www.rosy-wings.dk/Papillon-Dansk.htm)

Ja det er jo lidt underligt at sidde og ønske sig en hund, når man end ikke
ved, hvad der er perfekt for familien og hunden. Input fra Jer alle vil
blive imødeset med mange tak.
Et spøgsmål på falderebet - jeg har kontaktet vort forsikringsselskab og
fået pris på forsikring af en hund i tilfælde af sygdom (Østifterne). Er der
nogen i gruppen der har erfaring med den faktiske betaling af regninger i
forbindelse med sygdom? (Grunden til at jeg spørger er, at det før er set,
at man kan tegne forsikring - men når skaden så er sket, så er der intet at
hente hos forsikringsselskabet.) Vor hund skal blot have "normal"
sygeforsikring, ingen livsforsikring - af samme grund som man ikke
livsforsikrer sine børn!
Al erfaring modtages med STOR tak.

Famiien Chr

Fra : x Vuf x

Dato : 02-06-04 00:16

Tue, 1 Jun 2004 21:49:38 +0200, familien christiansen wrote:

> [...]
>skulle være sensibel over for bedøvelse i forbindelse med feks tandrensning

Der er ikke nogen af mine papilloner, der er sensible overfor bedøvelse!
Hverken ved operation eller tandrensning.
Man skal blot ikke gå til en "kodoktor". Man skal gå til en smådyrs-dyrlæge.

En lidt kraftigt bygget papillon vil være god til børn, da en papillon
aldrig bider, men kun markerer VOLDSOMT.

--
Mvh Sonja sonpet@***pc.dk http://www.sonpet.dk/

Min HP virker...især gæstebogen.
Opdateret 02.05.2004

Fra : Leyna

Dato : 02-06-04 05:10

On Tue, 1 Jun 2004 21:49:38 +0200, "familien christiansen"
<familienchristiansen@mail-nospam.dk> wrote:

> [...]
>i vores familie.Man skal man jo passe på at tro på alt, hvad man "hører" så
>derfor vil jeg blive glad for Jeres råd.

Med risiko for at få en del af gruppen på nakken, så mener jeg (og det
er min helt personlige mening, ikke noget videnskabelit bevist) at
hunde i de fleste tilfælde er hvad man gør dem til. Jeg mener sagtens
at man kan gøre en hund, der ellers som race har ry for at være stille
og rolig, aggresiv, og omvendt kan hunde med mindre godt ry være noget
af det mest kælne og hengivne, såeh...

>Vi tænker også på racen Papillon, men jeg er lidt bekymret over for at den
>skulle være sensibel over for bedøvelse i forbindelse med feks tandrensning

Jeg tror ikke at der er nogen dyr overhovedet, der har særlig godt af
at blive bedøvet, men jeg kan fortælle dig, at min tidligere hund (en
gammel gravhund) måtte bedøves jævnligt, og han havde dårligt hjerte!
Han var dybt fornærmet på os hver gang han havde været hos dyrlægen,
men ellers var der intet at mærke på ham, og han blev da alligevel 13
år.

>Ja det er jo lidt underligt at sidde og ønske sig en hund, når man end ikke
>ved, hvad der er perfekt for familien og hunden. Input fra Jer alle vil
>blive imødeset med mange tak.

Jeg tror at det kommer lige så snart man har fundet hunden. Jeg har
f.eks. to hunde som slet ikke passer til mig. *G* Det er to jagthunde
(lab-blandinger), og de har ærlig talt lidt for meget krudt bagi til
at være den perfekte hund for mig. Men vi har da fundet ud af det
alligevel, og jeg ville ikke undvære nogen af dem.

Skal det være små/mellemstr. hunde så ville jeg selv kigge på
Dansk-svensk gårdhund, foxterrier eller chihuahua. Dette er begrundet
med, at jeg helst vil have korthårsracer, ellers ville jeg desuden
kigge på cocker spaniel og Papillion. (Og det er sikkert forkert
stavet, men regner med at folk ved hvilken race jeg mener, ellers kan
de bare spørge Vuf.)

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 02-06-04 06:47

Hej!
Jeg synes at i griber det fint an, med at "se og røre", og tale med
hundefolk, om mulige racer..
det er nemlig svært at finde sin race... og selvfølgelig har hver race deres
"egenskaber og særheder" som man skal have i baghovedet.

Men fortsæt med at besøge udstillinger, hvor i kan vurdere jeres muligheder.
der er vist en i Roskilde i næste weekend....

vi venter på vores 3. boxer i rækken, så det må siges at være "vores race",
og desuden har vi en Cairn Terrier, som er noget af det mest robuste, sunde,
børneelskene, sjove, snu, altid glade hund. den har trimmepels, dvs. at man
trimmer de døde hår væk, så du har en ikke fældene pels. Noget jeg sætter
pris på!. Men ulemperne ved racen er, at de som andre, kan have en tendens
til at være noget egenrådige, men på en charmerende måde... Men en
gennemgående pålidelig god børnehund!.

Held og lykke!
venligst Marie-Louise

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-06-04 07:38

"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message

> [...]
> at man kan gøre en hund, der ellers som race har ry for at være stille
> og rolig, aggresiv, og omvendt kan hunde med mindre godt ry være noget

Måske, men jeg nu mene at det er en meget stor opgave at gøre vores flat til
en dræberhund

> [...]
> Han var dybt fornærmet på os hver gang han havde været hos dyrlægen,
> men ellers var der intet at mærke på ham, og han blev da alligevel 13

Erfaringen hos dyrlægen betyder meget.

> [...]
> kigge på cocker spaniel og Papillion. (Og det er sikkert forkert
> stavet, men regner med at folk ved hvilken race jeg mener, ellers kan

DS gårdhunde vil så være mit valg, gode til børn, vagtsommme men aldrig
bidske.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Leyna

Dato : 02-06-04 21:17

On Wed, 2 Jun 2004 08:38:01 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message

>Måske, men jeg nu mene at det er en meget stor opgave at gøre vores flat til
>en dræberhund

Det ville sikkert kunne lade sig gøre. Jeg har dog også selv svært ved
at se mine lab-drenge som "Dræberhunde". de ville højst kunne få folk
til at dø af grin! ;oD

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 02-06-04 08:25

Wed, 02 Jun 2004 06:09:43 +0200, Leyna wrote:

> [...]
>at man kan gøre en hund, der ellers som race har ry for at være stille
>og rolig, aggresiv, og omvendt kan hunde med mindre godt ry være noget

Og det er så rigtigt, som det er skrevet!

>Skal det være små/mellemstr. hunde så ville jeg selv kigge på
>Dansk-svensk gårdhund, foxterrier eller chihuahua.

Det mener du forhåbentligt ikke alvorligt?
Det er en familie med små børn, og så er en chihuahua altså for lille!

Papillon... Lydskrift: papijong.

--
Mvh. Sonja P. sonpet***@pc.dk fjern salamien http://www.sonpet.dk

Dette er ikke en kontaktannonce, så hvis du mangler
en kæreste, kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Fra : Leyna

Dato : 02-06-04 21:19

On Wed, 02 Jun 2004 09:24:34 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospam.dk>
wrote:

>Det mener du forhåbentligt ikke alvorligt?
>Det er en familie med små børn, og så er en chihuahua altså for lille!

Æeh... nu er det måske fordi min var en chihuahua blanding, så jeg har
nok bedømt størrelsen ud fra det.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 02-06-04 22:01

Wed, 02 Jun 2004 22:18:44 +0200, Leyna wrote:

>Æeh... nu er det måske fordi min var en chihuahua blanding, så jeg har
>nok bedømt størrelsen ud fra det.

Ja. Din var på størrelse med en DSGårdhund.

Fra : MGA

Dato : 02-06-04 06:33

Cairn terrier - de skulle være rigtig dejlige familie hunde og ikke så
plejekrævende
Se hvad jeg har fundet om racen http://www.lachleen.dk/ - kig under punktet
"Om Cairn"

Ellers vil jeg bestemt anbefale at i tager ud på et par kenneler og møder
forskellige hunderacer, så i kan danne jer et indtryk.

Held og lykke - lad os høre hvad i vælger og husk at vi vil se billeder!

Mette

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-06-04 07:36

"familien christiansen" <familienchristiansen@mail-nospam.dk> wrote in
message news:40bcddd5$0$511$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> børn eller andet, og så skulle flyttes tilbage igen.
> TAK - nej STORT TAK til Jer alle for jeres indlæg, de har været til stor

Prøv og se om I kan finde opdrættere der mentaltester deres hunde.
Desuden er min holdning også at man skal leve sammen med sin hund så lang
tid, og hvis man har små børn betyder det meget, så jeg ville aldrig vælge
en hund fra DB eller et internat. Det er prisværdigt dem som gør det, og
havde vi ikke barn var sagen anderledes.

> [...]
min
> finger på "noget" så var det nok en lidt for fin og ikke så meget "kramme"

For meget "skøde" for lidt hund ?

> [...]

> hente hos forsikringsselskabet.) Vor hund skal blot have "normal"
> sygeforsikring, ingen livsforsikring - af samme grund som man ikke

Hvad er grunden til det da ?
Vi har valgt (efter samråd med dyrlægen) ikke at have sygeforsikring på
vores flat. Dyrlægen kendte racen som en generelt meget sund race.

Fra : Heidi Jensen

Dato : 02-06-04 07:37

"familien christiansen" <familienchristiansen@mail-nospam.dk> skrev i en
meddelelse news:40bcddd5$0$511$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]

> Vi er så begyndt at overveje en hund af racen "petit basset griffon
> vendeen", men ifølge politikens hundebog skulle den være selvstændig og

Jeg synes nu at petiterne er nogle dejlige og glade hunde- og selskabelige!
En god opdrætter er http://www.chouan.dk/forside/forside.htm, skriv til dem
og forhør dig lidt om racen, de er meget hjælpsomme og vil kunne fortælle
dig ALT hvad du vil vide om denne race!

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-04 11:18

> [...]

ikke
> ved, hvad der er perfekt for familien og hunden. Input fra Jer alle vil

En Skotte ville måske også være en mulighed.
Den skal godt nok trimmes jævnligt, men størrelsen og temperamentet er
godt - også til børn.
DS gårdhund eller foxterrier, som andre har også har nævnt er også nogle
dejlige racer.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Heidi

Dato : 03-06-04 07:43

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in message news:<40bda94c$0$234$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> godt - også til børn.
> DS gårdhund eller foxterrier, som andre har også har nævnt er også nogle

Her må jeg altså forholde mig lidt undrende. Du anbefaler en skotte -
selvom ejeren skriver, at han mener, at petit griffon vendeen måske er
for egenrådig... Jeg vil vove den påstand, at skotten er den mest
egenrådige race, der overhovedet findes. Hvis man kan lide det - og
jeg elsker det - så er skotten det mest pragtfulde, man overhovedet
kan leve sammen med. Men, man skal utvivlsomt være vild med deres sære
sind, for ikke at blive dødtræt af dem!!

Med hensyn til skotter og børn, så er jeg heller ikke helt enig.
Skotten er venlig og afbalanceret, men de færreste skotter gider at
beskæftige sig med familiens børn i længere tid af gangen - og de
gider ikke nødvendigvis at hilse på legekammeraterne. Skotten er
magelig, behagelig og meget selvbevidst.

Hvis vi taler terriers, så vil jeg anbefale cairn. De leger hele
livet, de er robuste, har oftest et godt helbred - og har, som det
nævnes ovenfor - en god pels, som sjældent fælder.

Endeligt kan det undre mig, at du anbefaler skotten, når I selv har
skilt Jer af med den, som flyttede ind i Jeres familie sidste år?

Mange hilsner fra en glad skotteejer.

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-04 08:22

"Heidi" <heidi_rasmussen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Heidi !

> Endeligt kan det undre mig, at du anbefaler skotten, når I selv har
> skilt Jer af med den, som flyttede ind i Jeres familie sidste år?

Vi har ikke skilt os af med Skipper, da vi ikke har haft Skipper.
Du tænker nok på min svigermor, som desværre har givet Skipper tilbage til
den gamle ejer. ( Hvilket vel også er det bedste sted, at han kunne komme
hen. )
Vi bor ca. 100 km. fra svigermor og vidste ikke noget om hendes beslutning,
før hun havde taget den.

Måske har jeg fejlfortolket skotten, som race da jeg kun har kendt Skipper.
Han er en supersød hund, enormt glad for børn og ikke special egenrådig,
som jo er din beskrivelse af skotten. Din beskrivelse passer også med
racestandarden kan jeg se.

Til trods for diverse racestandarder, som jo er ( imo) en general
beskrivelse af racen, så er jeg meget enig med Leyna, at vores hunde bliver
det vi gør dem til, til en hvis grad selvfølgelig.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : tral

Dato : 02-06-04 14:19

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> godt - også til børn.
> DS gårdhund eller foxterrier, som andre har også har nævnt er også nogle

Er som barn vokset op med en papillon, jeg må sige som dreng var den bare
for lille til mange ting. Den ville da gerne spille bold i haven men kom der
lige en fodbold forbi, som der nu kan ske med børn så er den for lille til
nogle af de knubs det kan give.

Besluttede mig som voksen sammen med familien at vi nu skulle have en hund,
og det skulle være en stor race netop på grund af børnene, vi valgte en
Golden som vi mener passer perfekt til børn men vigtigst så har vore børn på
en pige på 5 og en dreng på 10 stor glæde at at lege med hunde og ikke kun
nusse med den. De bliver alle så dejlige trætte Den vælter heller ikke
omkuld hvis der kommer en vildfaren bold fra knægten. Det er en sporty hund
hvis det skal være og en skødehund hvis det skal være.

Jeg mener ikke nødvendigvis en Golden, men bare en stor hunderace, mener jeg
er godt når man har børn. Og de har jo også børn på besøg o.s.v.

/tralala

Fra : dpl

Dato : 02-06-04 17:18

> [...]
> i vores familie.Man skal man jo passe på at tro på alt, hvad man "hører" så
> derfor vil jeg blive glad for Jeres råd.

Hejsa
Så må jeg da lige slå et slag for basset hunden. De er dejlige, robuste,
sjove og selvstændige hunde. Jeg vil mene de egner sig godt til en
børnefamilie, forudsat at der er sat god tid af til opdragelse og nogle
gode, lange gåture. Vi har selv en engelsk basset, som nok er den aller
mest stædige af racerne. Jeg kan komme på to negative ting; prisen, (de
er dyre!), og at de kan være lidt længe om at blive renlige, specielt
hvis man ikke har direkte adgang til en have el. lign. Dette kan igen
føres direkte tilbage til deres berømte stædighed.

Til gengæld er der uendeligt mange gode ting at sige om dem. Mest af alt
er de bare hver især kæmpe store personligheder, som elsker at være i
centrum, og ser sig selv som universets omdrejningspunkt. Så en familie
med børn, hvor der er masser af hygge og legetid, er helt perfekt for dem.

Vores Arthur er en laaang voksen herre på 30kg, og han er endda ret
tynd. De franske racer er lidt mindre, og mere "handy". Men som vi ofte
må høre, er Arthur en rigtig familihund, da der jo er plads til, at alle
kan klappe ham på samme tid!

Her er vores "hunde-model-stjerne" Arthur:
http://megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=973

Hilsen Dorthe

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-04 17:23

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Her er vores "hunde-model-stjerne" Arthur:
> http://megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=973

Han er nu en rigtig charmetrold
Hvor høj er han ca. ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : dpl

Dato : 02-06-04 17:48

Buffy wrote:
> "dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Han er nu en rigtig charmetrold
> Hvor høj er han ca. ?

Han er kun 42 cm over skuldrene når han står op. Til gengæld er han 121
cm lang, fra snude til halespids. *smil*

Og så lige et nærbillede...
http://www.kishka.dk/dorthes/foto/arthur1.jpg

Fra : Heidi Jensen

Dato : 02-06-04 21:37

Basseterne har store problemer med ørerne og tedenser til fedme, hvilket man
skal være extremt varsom med! De kan også være ret støjende! Bestemt er det
en dejlig hund, men man skal også vide hvad man går ind til! Jeg tror ikke
det vil egne sig til en familie, der bare søger en glad, nem og dejlig klap
hund!

I skal også passe lidt på terrierne, de er dog trods alt deres egen herre,
hvilket også kan være ret sjovt! De kan være nogle frygtelige ballade magere
og har også tendens til at støje meget!

Jeg synes I skal kigge efter en lille race, uden øre/øjne/HD problemer- tag
evt. kontakt til en god dyrlæge! Og ikke noget med terrier bag! Fint at folk
har terrier, men de skriver også alle, at de lidt egenrådige (og måske lidt
for kvikke og vagtsomme).

Heidi

Fra : dpl

Dato : 03-06-04 17:26

Heidi Jensen wrote:
> [...]
> det vil egne sig til en familie, der bare søger en glad, nem og dejlig klap

Hej Heidi
Ører og fedme er da vist mest noget man kan lægge ejerne til last! Ikke
at ejerne er fede, men det er nu engang menneskene der styrer hundens
motion vs. madforbrug! Vores basset er nu knap 7 år, og ikke specielt
aktiv. Han får den motion vi kan drive ham til, og tilpasser så foderet
derefter. Hvor svært kan det være?

Og selvfølgelig har en hund med et "vingefang" på ørerne der nærmer sig
en sølvmåge, ikke mulighed for at holde ørerne helt rene. Igen er det op
til ejeren at tjekke og sørge for, at der ikke opstår problemer. Jeg
bruger 5 min. en gang hver 14. dag, så det burde de fleste vel kunne klare?

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : familien christianse~

Dato : 02-06-04 21:50

Kære jer alle sammen
Vi er helt overvældet over alle de svar I har sendt på bare 24 timer, tusind
tusind tak. Tak for links og vidunderlige billeder af dejlige hunde, tak for
gode råd. Og tak for en "fed" nyhedsgruppe!
Vi har kigget på alle de sider, som I har sendt links til, kigget på
billeder og det er nok ikke nødvendigt at sige, at der er et hav af
vidunderlige billeder at kigge på - men det er virkeligt skønt at blive
inddraget i jeres personlige verden med jeres dyr via en hjemmeside. Vi har
nydt alle jeres links og billeder, tak skal i ha'.

Valget af en hund er enormt svært, men alligevel... Jeg personligt er faldet
pladask for papillon efter at jeg så et billede på Sonjas side, hvor en
lille hund sidder hyggeligt i armene på en ældre herre. Det så simpelthen så
hyggeligt og dejligt ud, at jeg var solgt på stedet. Børnene har
selvfølgelig været med til at kigge på alle links, og det kommer nok ikke
bag på nogen af jer, når jeg fortæller, at de synes at alle hunde er noget
så søde og dejlige.
Men vi søger stadigt videre, vi vil være sikre på at vi vælger rigtigt og at
alle formalia er på plads (dyrlæge, forsikring, mv.)

Jeg har et par spørgsmål der ikke passer i denne tråd, så jeg tillader mig
at starte en ny. Jeg håber at det er den korrekte måde at gøre det på.
Med venlig hilsen og tak fra
Fam.Christiansen

Fra : x Vuf x

Dato : 02-06-04 23:46

Wed, 2 Jun 2004 22:50:12 +0200, familien christiansen wrote:

> [...]
>lille hund sidder hyggeligt i armene på en ældre herre. Det så simpelthen så
>hyggeligt og dejligt ud, at jeg var solgt på stedet.

Ja, det er Bruno Zauchner fra Østrig. Han købte Queenie og kom så tilbage et par
år efter og købte Undina (Dina) også. Det er Dina, han sidder med.

>Men vi søger stadigt videre, vi vil være sikre på at vi vælger rigtigt og at
>alle formalia er på plads (dyrlæge, forsikring, mv.)

Hvad mener du? Dyrlæge får I forhåbentligt ikke brug for
og forsikring skal da ikke tegnes FØR I har hund?!

Fra : familien christianse~

Dato : 03-06-04 16:09

Hej igen Sonja
> Hvad mener du? Dyrlæge får I forhåbentligt ikke brug for
> og forsikring skal da ikke tegnes FØR I har hund?!
Nej forhåbentlig får vi ikke brug for en dyrlæge, MEN jeg vil ny alligevel
have undersøgt de få dyrlæger der er på egnen og have fundet ud af, om de
har ordentlig forstand på små-dyr og ikke er ko-dyrlæger som der i et
tidligere indlæg er beskrevet i et godt råd.
Jeg har tidligere brugt dyrlæger til vaccination af kattene, kastration og
desværre en enkelt aflivning af en kat, der blev ramt af en bil, men jeg ved
desværre ikke om han er "ko-dyrlæge" eller smådyrsdyrlæge.Jeg formoder at
alle dyrlæger er i stand til at give en vaccination, kastration samt aflive
et dyr.
Og så er der jo lige det her med at få valgt "den bedste." Den slags kan
naturligvis ikke sådan lige gøres op, men jeg skal have hørt de forskellige
hundeejere i byen om, hvem de bruger og hvorfor de foretrækker denne frem
for en anden.
Det er måske en smule fjollet, men jeg har det nu bedst med at have tingene
"på plads", så jeg ikke først skal til at slå op i telefonbogen og vælge "i
blinde" NÅR/HVIS uheldet sker.

Med hensyn til forsikringen, så gælder det også her, at "tingene skal være
på plads." Jeg skal have læst tingene igennem, så jeg er klar til at vælge
forsikring og sætte min underskrift den dag, hvor hunden flytter ind. For
mig duer det ikke med "det klarer vi lige i morgen", for hvad nu hvis det
lille pus bliver syg i aften(?)

Ja, jeg går gerne med både livrem og seler

Venlige hilsner fra
fam. Chr.

PS: Tak for en god hjemmeside

Fra : dpl

Dato : 03-06-04 17:21

> [...]
> bag på nogen af jer, når jeg fortæller, at de synes at alle hunde er noget

Hej igen
De er da også vildt søde *smil*. Men hvad med børnene? Selvfølgelig skal
de ikke egenrådigt bestemme racen, men mon ikke de hellere vil have en
lidt større hund, som man kan lege mere med? De der små størrelser er
lidt svære at spille fodbold med, og ikke nær så robuste som lidt større
hunde.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Heidi Jensen

Dato : 04-06-04 05:39

Godt valg!!!

Papillonerne er nogle sjove hunde, og kan klare mere end hvad man regner
med! Jeg er selv vokset op med dem, i en søskende flok på 4..... og vi har
haft enormt glæde af dem..... De kan godt spille fodbold, de kan bare ikke
tage bolden i munden og stikke af! En meget sjov, underholdene og køn
race...... Uden særlige behov!

Heidi

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-06-04 06:14

"Heidi Jensen" <beardie@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Godt valg!!!
>
> Papillonerne er nogle sjove hunde, og kan klare mere end hvad man regner

Hørt, som jeg plejer at sige...

Jeg ville være verdens største snob - Hvis jeg altså bare kunne nå derop.

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 04-06-04 17:47

Fri, 4 Jun 2004 06:39:14 +0200, Heidi Jensen wrote:

> [...]
>haft enormt glæde af dem..... De kan godt spille fodbold, de kan bare ikke
>tage bolden i munden og stikke af! En meget sjov, underholdene og køn

Enhver punkteret bold kan de ta' i munden og løbe med!
Uden særlige behov..?... Hvis bare jeg vidste, hvad du dybest set mener
med dét?! En papillon elsker, som de fleste hunde, at behage sin ejer.
Den er meget intelligent og kan løse mange svære opgaver. Desuden er den
eminent god til agillity og lydigheds-sport. Den helt lille type elsker
at blive båret og kørt i cykelkurv f.eks.

Fra : Heidi Jensen

Dato : 10-06-04 19:55

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Enhver punkteret bold kan de ta' i munden og løbe med!
> Uden særlige behov..?...

Når man nu er vant til langhårs racer- afghansk mynde, Bearded collie (som
jeg selv har), har kontakt til en fam. hvor de opdrætter newfoundlænder- og
så lige et par terrier (cairn, kerry blue m.m.).... Ja i forhold til dem, så
kræver en lille pap. ikke særlig meget!!! Det er en perfekt famile hund....
Disse hunde kræver meget: de langhårede kræver selvfølgelig en masse
pelspleje, terrierne skal man sgu altid være på vagt med (de er deres egen
herre), new. de er så kæmpestore og kræver en del plads.... ja og så er der
jo lige border collie og bearded collie, som kræver meget motion osv... Ja
jeg kunne blive ved! Ikke sagt at en pap. ikke kan lære noget, men de trives
skam også fint med en gåtur i snor og som sofahunde!!!

Fra : x Vuf x

Dato : 10-06-04 22:44

Thu, 10 Jun 2004 20:54:51 +0200, Heidi Jensen wrote:
> [...]

>kræver en lille pap. ikke særlig meget! Det er en perfekt familiehund...

Åhhh skriv noget mere...Det er fløde for øregangen.

> [...]
>jeg kunne blive ved! Ikke sagt at en pap. ikke kan lære noget, men de trives
>skam også fint med en gåtur i snor og som sofahunde!

Helt rigtigt, men de vil elske at gå til agillity eller lydighedstræning.
Ja eller udstilling. Det bedste er at jage fluer inde i stuen eller fugle
og sommerfugle i haven!

Fra : René Kofoed

Dato : 03-06-04 08:41

Hej Fam. Christiansen.

Har desværre ikke læst jeres første indlæg, så jeg ved ikke om der er nogle
racer i allerede har valgt fra.

Mit bud, vil helt klart være en Labrador, af den "gamle" model. Formel 1 er
der mere krudt i !!

Mvh Susanne.

Fra : tral

Dato : 04-06-04 08:12

"René Kofoed" <r-kofoed@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nogle
> racer i allerede har valgt fra.
>
> Mit bud, vil helt klart være en Labrador, af den "gamle" model. Formel 1

Det er egentlig en meget sjov tråd denne her, alle sider og anbefaler lige
netop den race man selv har valgt
Så skulle man se det helt objektiv så er der ikke mange af de racer der er
nævnt her som er super børnehunde.
På selvfølgelig nær en Golden som jeg selv ejer *host*

/tralala

Fra : René Kofoed

Dato : 04-06-04 08:45

> [...]
> nævnt her som er super børnehunde.
> På selvfølgelig nær en Golden som jeg selv ejer *host*

Hejsa.

Jeg har ikke nogen ægte lab. men en blanding, hvilket er blevet dem frarådet
i et tidligere indlæg, af fornuftige årsager.
Men nu er det sådan, at jeg har to hunde !! Jeg har også en schæfer, men jeg
har ikke kendskab nok, til at udtale mig om den kan indgå i denne familie på
deres præmisser og ønsker.
Har ikke hørt om nogen der køber en schæfer, uden at de er meget
interesseret i at træne den.

Grunden til at jeg anbefalede en lab, er deres altid glade "Leif-
Lalleglade" væsen, hvilket jeg synes må være det optimale når man har børn.

Mvh Susanne.

Fra : MGA

Dato : 04-06-04 08:55

> Det er egentlig en meget sjov tråd denne her, alle sider og anbefaler lige
> netop den race man selv har valgt

Ikke helt korrekt - jeg har anbefalet Cairn. Har selv Yorkie, men den er for
sart til børn tror jeg (men det er bare et gæt)

Mette

Fra : BettinaP

Dato : 04-06-04 08:47

> [...]
message news:40bcddd5$0$511$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Kære Bolette, Charlotte, Jimmy, Ann, Leyna, Louise, Christian og Stine -

<snip

> [...]
> hente hos forsikringsselskabet.) Vor hund skal blot have "normal"
> sygeforsikring, ingen livsforsikring - af samme grund som man ikke

Ja nu har du jo fået et hav af forslag til hvilken race det skal være, så
jeg vil undlade at blande mig i den del
mht. forsikring, så kender jeg ikke østifternes, men jeg har haft
sygeforsikring hos TopDanmark og har nu hos Tryg.
Jeg har ikke een eneste gang haft problemer med at blive smidt ud eller ikke
få betalt noget der bør være dækket.
Og jeg har unægteligt været igennem lidt af hvert med mine 3 hunde gennem
tiden...allergi, kryptochisme, forstuvet hofte (selvfølgelig om lørdagen),
poten skåret halvt af (og selvfølgelig om søndagen) og mere allergi. Ingen
problemer med udbetaling, min forsikring har vist tjent sig selv hjem mange
gange

Jeg har dog hørt en del skrækhistorier om de billigste forsikringsselskaber,
som laver den der med "nå, her er dine penge denne gang, men nu er du ikke
længere forsikret hos os". Ikke særlig fedt hvis man f.eks har en 5-årig
rottweiler der har fået epilepsi (som jo så er for gammel til at blive
forsikret andre steder).

Held og lykke med hundeprojektet, det er dejligt at høre en der forbereder
sig så grundigt på familieforøgelsen. Gid alle kommende hundeejere var så
grundige

BettinaP