Computeranimation slåt tegnbefilm ud(JP)
Fra : Bo Warming

Dato : 01-06-04 19:53

JP artiklen idag forklarer at der var nedtur for tegnefilm i 70erne og optur
i 90erne.

Sludder.

Højdepunktet var omkring 1950 da Disney og Tom&Jerry var noget af det
populæreste af alle film

så blev de for børn.

Så blev de billigere at lave og der blev masser af TV-kanaler at vise dem
på.

Mon ikke både børn og voksne i længden vil have realisme og det flytter
intet i hvad er varig kunst og hvad bliver populært, at tekniske fornyelser
får Oscars og søges opreklameret.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : ML-78

Dato : 02-06-04 14:45

Bo Warming skrev:

> [...]
> i 90erne.
>
> Sludder.
>
> Højdepunktet var omkring 1950 da Disney og Tom&Jerry var noget af det

Der er ingen modstrid mellem de udsagn.

ML-78

Fra : Kim2000

Dato : 02-06-04 22:38

> JP artiklen idag forklarer at der var nedtur for tegnefilm i 70erne og
optur
> i 90erne.

Har du et link?

> Sludder.
>
> Højdepunktet var omkring 1950 da Disney og Tom&Jerry var noget af det
> populæreste af alle film

Det hænger vel egentlig fint sammen, efter '30-50'erne kom, som du selv
siger det, en gang masse billigt skrammel, fx kom Disney med Robin Hood, for
slet ikke at tale om The Pink Panther, Tom & Jerry etc etc. I 90'erne kom
der bla. Skønheden og udyret og de nye tegnefilm fra Disney kom ligeledes.
Selv Warner Bros har taget sig sammen og har smækket noget ordentlig på
markedet. Husk iøvrigt at tjekke Don Bluths Titan A.E.

> Mon ikke både børn og voksne i længden vil have realisme og det flytter
> intet i hvad er varig kunst og hvad bliver populært, at tekniske
fornyelser
> får Oscars og søges opreklameret.

Gå nu bare ind og se Shrek 2, Terkel i Knibe og de andre. Det er fedt nok
det er blevet "tilladt" at gå se tegnefilm, når man er voksen uden at skal
løbe rundt og lede efter ens nevøer og kusiner for at have en undskyldning
for at se Find Nemo, Bjørne brødre og hvad de nu ellers allesammen hedder.
De fleste er faktisk ret fede og jeg tænker kun sjældent over om det er
computer eller tegnefilm, jeg vil bare have en sjov/god historie fortalt så
jeg bliver fanget.

mvh
Kim