Dybet (The Abyss) på DVD
Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-06-04 16:59

efter jeg læste tråden "dybet" kom jeg til at tænke på noget... den mangler
i min samling!
jeg har ledt efter den før, men finder altid kun nogle der ikke er anamorf
eller noget - findes der ikke en ordentlig udgave (gerne box!) ? - er der
noget på vej? special dvd edition eller noget? jeg vil helst have en anamorf
udgave med dts.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Rune Jensen

Dato : 01-06-04 17:32

sniper_Nolight wrote:
> [...]
> noget på vej? special dvd edition eller noget? jeg vil helst have en anamorf

http://www.axelmusic.dk/productDetails/5707020015612

ser ikke ud til at den kan fåes med DTS

Fra : Jakob Madsen

Dato : 01-06-04 17:37

> http://www.axelmusic.dk/productDetails/5707020015612
>
> ser ikke ud til at den kan fåes med DTS

Den udgave er desværre heller ikke anamophic (har selv haft den). Så vidt
jeg ved findes den ikke i anamorphic endnu, men jeg har hørt rygter om at
der skulle være en ny udgave på vej med DTS, om det har noget på sig kan jeg
desværre ikke sige.

/Jakob

Fra : LA2

Dato : 01-06-04 17:35

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller noget - findes der ikke en ordentlig udgave (gerne box!) ? - er der
> noget på vej? special dvd edition eller noget? jeg vil helst have en

Den udgave er ikke anamorph selv om det står bag på, findes ikke.

LA2

Fra : No Humor Man

Dato : 02-06-04 13:32

sniper_Nolight wrote:
> [...]
> noget på vej? special dvd edition eller noget? jeg vil helst have en anamorf
Har hørt noget om at James Cameron ikke indspiller sine film i
anamorphic widescreen, det var vist først med Titanic han benyttede den
teknik. Cameron snakker noget om det på Aliens SE kommentarsporet, men
kan ikke lige huske om han fortalte specifikt hvilke film han har brugt
anamorphic ved eller om han overhovedet har brugt det. Må da hellere
lige tjekke kommentarsporet en gang til...

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624

Fra : Morten DH

Dato : 02-06-04 14:27

"No Humor Man" <no.humor.man@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anamorphic ved eller om han overhovedet har brugt det. Må da hellere
> lige tjekke kommentarsporet en gang til...

Du blander begreberne lidt - anamorphic widescreen er en teknik til
elektronisk at øge den horisontale opløsning på DVD (og enkelte
laserdiskfilm) - vel og mærke for film optaget i et format som er bredere
end standard 4:3 format.
Der findes også anamorfe filmformater (bl.a. Technirama) hvor man ved hjælp
af en anamorf linse trykker billedet horisontalt (og ved fremvisning
benytter en linse som virker modsat); men i anamorpfic widescreen i daglig
tale henviser til den elektronisk version man benytter til DVD film.

James Cameron benytter Super35 film, som er noget fanden har skabt
(IMHO).... Super35 er et filmformat, hvor man ikke benytter en scope linse
men derimod skyder med almindelig linse og masker en del af billedet for at
opnå et widescreen format - dette resulterer i en lavere horisontal
opløsning end mange scope formater og Super35 film opfattes ofte som mere
kornede og endelig følger den evige diskussion om det "korrekte" format jo
undgåeligt...

Du kan læse mere om det her:
http://www.widescreen.org/aspect_ratios.shtml#Super35 (på engelsk)

Fra : No Humor Man

Dato : 02-06-04 20:03

Morten DH wrote:
> [...]
> kornede og endelig følger den evige diskussion om det "korrekte" format jo

Cool, tak for oplysningen. Så blev jeg lidt klogere! ,-)

Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-06-04 15:43

tak for alle indlæg - i bekræfter stort set hvad jeg ved - ingen anamorf og
ingen dts - jeg håber da inderligt der er en ordentlig udgave i støbeskeen -
aliens er anamorf på quad så man kan da håbe.

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 03-06-04 10:10

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@c.dk> wrote in
news:40bca7d2$0$461$edfadb0f@dread14.news.tele.dk in dk.kultur.film:

> [...]
> anamorf eller noget - findes der ikke en ordentlig udgave (gerne box!)
> ? - er der noget på vej? special dvd edition eller noget? jeg vil helst

Mens du nu venter på en anamorphic version mm. vil jeg da lige oplyse om at
jeg købte en special edition i fona til 99 kroner. Det er både biograf- og
den forlægede version af filmen. Ifølge oplysningerne bagpå er den i 2.35:1
og har 5.1 sorround lyd. Den kunne jo eventuelt bruges indtil noget bedre
dukker op.

/Søren Hjelholt (Der ikke har haft tid til at gense den endnu)