Ignorere bruger?
Fra : Nana Sørensen

Dato : 31-05-04 21:29

Hej gruppe....

er det muligt at slette eller skjule indlæg, hvis der nu f-eks er en høvl,
der gentagne gange poster latterlige og mystiske indlæg her i gruppen?
Jeg ville have det rarere med at læse indlæg her, hvis visse indlæg blev
sorteret fra, eller jeg kunne trykke på en skjul/forsvind indlæg-knap. Er
det muligt?

Mvh. Nana (som gerne så at det var muligt at slette spaden Bo Warmings
indlæg.)

Fra : Per O.

Dato : 31-05-04 21:34

Nana Sørensen wrote:
> [...]
> indlæg-knap. Er det muligt?
>
> Mvh. Nana (som gerne så at det var muligt at slette spaden Bo Warmings

Jamen det er da heldigvis nemt:

I Outlook Expres markerer du den meddelelse hvis afsender du vil ignorere.
Så klikker du i menulinien på "Meddelelse" og vælger punktet "Ignorer
bruger", og vupti så er du fri for at læse mere fra den valgte afsender.

Per O.

Fra : ulla

Dato : 31-05-04 21:35

Skal vi lave en klub???

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-05-04 22:30

"ulla" <brummes@yahoo.dk> skrev :

>Skal vi lave en klub???

For dem, der ikke kan finde ud af at citere efter netiketten?

Bedre ide, at lære at klippe i det man svarer på og svare under
det citerede.

med venlig hilsen
Knud

Fra : A.Barney

Dato : 01-06-04 09:44

Knud Gert Ellentoft wrote:

> For dem, der ikke kan finde ud af at citere efter netiketten?
>
> Bedre ide, at lære at klippe i det man svarer på og svare under
> [...]

Jo, jeg synes vi skulle lave en klub der kollektivt ignorerer
netikettebrokkere! Slet dit indlæg, Knud, så sletter jeg mit!

Andreas
--
Your favorite stores, helpful shopping tools and great gift ideas.
Experience the convenience of buying online with Shop@Netscape!

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-04 11:02

det er nu bedre at svare på toppen end neden under
kab

Fra : Henrik B.

Dato : 01-06-04 12:04

"Pastoren" <pa(2)postdk> skrev i en meddelelse
> det er nu bedre at svare på toppen end neden under
> kab

Ja, bedre for dig, men mere besværligt at holde styr på, for os andre
5000....

M.v.h.

Fra : PerX ...

Dato : 01-06-04 15:03

In article <40bc540a$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "Pastoren"
<pa(2)postdk> says...

> "> For dem, der ikke kan finde ud af at citere efter netiketten?

> det er nu bedre at svare på toppen end neden under
> kab

Nej det er dårligere. Men det er nemmere for børn at gøre det
naturligvis.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 01-06-04 22:19

Ja ja...Jeg sletter mit indlæg. Er i så glade?.

Fra : PerX ...

Dato : 02-06-04 01:50

In article <yp6vc.6779$Vf.324422@news000.worldonline.dk>, dodo20038
@tiscali.dk says...
> Ja ja...Jeg sletter mit indlæg. Er i så glade?.

Nej, fordi du citere stadig forkert ;)

Fra : ProStudio - Lars Ras~

Dato : 02-06-04 04:01

Og det var jo slet ikke noget i den retning det hele startede med, prøv i 2
i stædet at læse spørgsmålet..

Fra : PerX ...

Dato : 02-06-04 15:42

In article <40bd42e2$0$473$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
infoNOSPAM@prostudio.dk says...
> Og det var jo slet ikke noget i den retning det hele startede med, prøv i 2
> i stædet at læse spørgsmålet..

Du gør det også forkert ;)

Fra : Brian Søgaard

Dato : 08-06-04 13:26

> det er nu bedre at svare på toppen end neden under

*PLONK*

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Johan

Dato : 08-06-04 16:10

"Brian Søgaard" <brian.sogaard_hansen@comhem.se> wrote in message

> *PLONK*

Det har du godt nok overvejet nøje

Fra : ThomasB

Dato : 01-06-04 13:53

> [...]
>
> er det muligt at slette eller skjule indlæg, hvis der nu f-eks er en høvl,
> der gentagne gange poster latterlige og mystiske indlæg her i gruppen?

Hvad med dit indlæg her, er det ikke mystisk i dk.snak.seksualitet?

Hvad har dit indlæg med seksualitet at gøre?

Du kvalificerer dig til mit killfilter.

FUT: dk.admin.netikette

Fra : Nana Sørensen

Dato : 01-06-04 15:45

Hej igen gruppe....

Nu gjaldt mit indlæg denne nyhedsgruppe, så det må vel være levevant. Men
undskyld da, hr. regelrytter.
I øvrigt... ang det med hvor svaret skal stå. Jeg syntes at jeg bruger TIMER
på at scrolle ned og tjekke hvad folk har skrevet. Jeg foretrækker absolut
at læse det første indlæg først, og så trykke på de andre, hvor folks
kommentar står først. Det oprindelige indlæg har jeg jo allerede læst. Men i
har da ret i at hvis der er noget der skal citeres, ellers svares på
konkret, så er det fint at klippe lidt i det, osv.
Men ok... fred med at folk gør som det passer dem. Bare det er til at læse.

Mvh. Nana

Fra : ThomasB

Dato : 01-06-04 16:19

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hej igen gruppe....
>
> Nu gjaldt mit indlæg denne nyhedsgruppe, så det må vel være levevant. Men
> undskyld da, hr. regelrytter.

Der er en grund til, at der er oprettet forskellige grupper. (over 30.000)

Kald mig bare regelrytter..
Alle begår fejl, så du behøver skam ikke undskylde.

> I øvrigt... ang det med hvor svaret skal stå. Jeg syntes at jeg bruger
TIMER
> på at scrolle ned og tjekke hvad folk har skrevet.

Timer ligefrem? Jeg kan anbefale at du køber dig en scroll-mus..

> Jeg foretrækker absolut
> at læse det første indlæg først, og så trykke på de andre, hvor folks
> kommentar står først.

Ja, men hvis du f.eks har 3 punkter, så er det meget smart at man kan se
hvilke kommentarer der hører til hvilke punkter.

OG: de fleste der er på usenet er forvendte med at svaret kommer nede i
teksten, så det er irriterende at man scroller ned, og kigger efter et svar
som er i toppen :)

Ofte svarer folk i toppen med én linie, lige over første linie, og så kan
man næsten ikke få øje på hvad der er skrevet:
f.eks
[eksempel]
det er jeg ikke enig i.
Mvh Kurt
"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hej igen gruppe....

[eksempel slut]

> [...]
> konkret, så er det fint at klippe lidt i det, osv.
> Men ok... fred med at folk gør som det passer dem. Bare det er til at

Nej, folk skal ikke gøre som det passer dem.
Husk at mange måske følger med i 10-15 forskellige grupper, og så er det ret
irriterende at det hersker anarki :)

Og se nu; nu kommer det oprindelige indlæg i bunden, og så skal man første
til at scrolle ned, for at læse hvad det drejer sig om.
(dette er relevant, fordi jeg jo har flyttet indlæget til
dk.admin.netikette - heldigvis har jeg glemt at fjerne indlæget fra
dk.snak.seksualitet)

Mvh Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-06-04 16:48

"Nana Sørensen" skriver:

> Hej igen gruppe....

Grupper !
Du skriver også i dk.admin.netikette.

Jeg sætter FUT til gruppen, så evt fortsat diskution havner der og ikke
i dk.snak.* hierakiet.

> Nu gjaldt mit indlæg denne nyhedsgruppe, så det må vel være levevant.

Nej, du burde have stillet spørgsmålet i en gruppe omhandlende din
newsreader. Det er jo ikke gruppen du vil/kan ændre (eller de over
30.000 andre) men, hvad du modtager med din newsreader

> [...]
> på at scrolle ned og tjekke hvad folk har skrevet. Jeg foretrækker absolut
> at læse det første indlæg først, og så trykke på de andre, hvor folks

Ja, jeg foretrække også at køre i venstre side af vejen, men det må jeg
heller ikke.

> Det oprindelige indlæg har jeg jo allerede læst.

Ja, men det er ikke sikkert at dem der læser dit indlæg har gjort det,
tænk på andre end dig selv.

> Men ok... fred med at folk gør som det passer dem. Bare det er til at læse.

Nej.

Jeg tror seriøst du trænger til en længere læsetur på www.usenet.dk. Her
kan du også finde ud af, hvilke grupper der bruges til hvad.

http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : PerX ...

Dato : 01-06-04 17:37

In article <0E0vc.6703$Vf.315583@news000.worldonline.dk>, dodo20038
@tiscali.dk says...
> Hej igen gruppe....
>
> Nu gjaldt mit indlæg denne nyhedsgruppe, så det må vel være levevant. Men
> undskyld da, hr. regelrytter.

Der er ingen grund til at undskylde hvis du ikke mener det - og det gør
du jo tydeligvis ikke med det tone.

> I øvrigt... ang det med hvor svaret skal stå. Jeg syntes at jeg bruger TIMER
> på at scrolle ned og tjekke hvad folk har skrevet.

Fordi folk er dumme og ikke FJERNE DET DE IKKE KOMMENTERE.

> Jeg foretrækker absolut
> at læse det første indlæg først, og så trykke på de andre, hvor folks
> kommentar står først. Det oprindelige indlæg har jeg jo allerede læst.

Ja, og hvis man læser og skriver mange steder, så har man læst OG GLEMT
hvad der står, så det er for lige at minde om hvad det var man
kommenterede.

Fra : PerX ...

Dato : 12-06-04 15:46

In article <0E0vc.6703$Vf.315583@news000.worldonline.dk>, dodo20038
@tiscali.dk says not...

Fordi i vesten læser vi fra venstre til højre, fra toppen og ned.

Fra : GLS

Dato : 01-06-04 22:00

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe....

Damn da for en omgang, man skulle tro de fleste her ikke har andet at lave
end at holde øje med hvilke fejl andre laver, og de der netetikette-nørder
kunne jo stikke en finger i jorden, en nyhedsgruppe er vel som dens brugere,
og nok ikke som den var tænkt fra udbydernes side, men ok, hvis man holder
sig til reglerne kommer man aldrig galt afsted, nok derfor der ikke sker
flere end ca 500 biluheld om dagen i Danmark, "man" holder sig til reglerne.
Sorry, dette indlæg er offtopic, men jeg er flintrende ligeglad, for hvis
regelrytterne får gennemtrumfet at alle der ikke overholder reglerne, skal
væk, sidder de en skønne dag alene her, og hvem skal de så brokke sig
over??

Med venlig hilsen og et overbærende smil
GLS

Fra : Nana Sørensen

Dato : 01-06-04 22:17

Ja ja og fair nok og øv, at i er så platte. Så fortæl mig dog for helvede
hvordan jeg sletter indlægget!!!! Muh muh, for helvede.
Og så vidt jeg kan læse mig frem til, så eksisterer der ingen regler for,
hvor svaret skal stå. Så øv for jer, jeg har tænkt mig at fortsætte med at
svare øverst. (så må dem der ikke kan genkalde emnet, læse dette igen. I har
vel tid til det.)'

Mvh. Nana

Fra : PerX ...

Dato : 02-06-04 01:49

In article <40bcecbd$0$135$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, gls_46
@hotmail.com says...

> [...]
> regelrytterne får gennemtrumfet at alle der ikke overholder reglerne, skal
> væk, sidder de en skønne dag alene her, og hvem skal de så brokke sig

Nej, for de voksne kan godt følge en regel uden at blive bange og
usikker ;)

Fra : Ole Olsen

Dato : 02-06-04 07:33

"GLS" <gls_46@hotmail.com> wrote in

> [...]
> de en skønne dag alene her, og hvem skal de så brokke sig over??
>
> Med venlig hilsen og et overbærende smil

Med fare for at nedkalde regelrytter-kavaleriets vrede også over mit
hovede, så giver jeg dig så evig ret. Det har også ofte undret mig, at der
er en gruppe af personer, der næsten udelukkende skriver indlæg, når det er
for at pointere andres fejl. Det er sgu da meget lidt produktivt, imho.
Hvorfor bruger de ikke krudtet på at skrive nogle reelle indlæg eller blot
på at deltage i debtatten. Måske får de for lidt sex? (bemærk, at jeg
hermed er on-topic *ggg*)

Mvh.

Ole O.

Fra : Johan

Dato : 02-06-04 10:42

"Ole Olsen" <OO@snabel.af> wrote in message
> [...]
> Hvorfor bruger de ikke krudtet på at skrive nogle reelle indlæg eller blot
> på at deltage i debtatten. Måske får de for lidt sex? (bemærk, at jeg

At der er nogle få, som ganske rigtig ikke deltager så meget i den rigtige
debat, betyder ikke, at alle vi andre er flintrende ligeglade. De fleste har
set det praktiske i at skrive under hvad de svarer på. Hvis hun svarer
ovenover risikerer hun enten at blive totalt misforstået, eller at folk bare
ikke gider sætte sig ind i hvad det overhovedet er hun svarer på. Under alle
omstændigheder kan det irriterer mange.

Udover "essentiel netikette" http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html ,
så kan man måske også bare se på hvad flertallet gør, og så gøre op med sig
selv om man hellere vil have anarki.

Men bortset fra det, så virker hendes ligegyldighed overfor fælles regler
ikke somom hun har så meget at klandre Bo Warming. Jeg burde måske smide dem
begge i filteret.

Om de ikke får sex nok, eller om de bare har været med i gruppen så længe,
at de aldrig ser noget nyt her mere, ved jeg ikke. Men jeg må indrømme at
det også et eller andet sted har irriteret mig, at man kun hører negativt
fra dem. Jeg forstår udemærket at de gør det, og der er brug for det. Men
hvis man altid kun hører negativt fra dem, så påvirker det éns indtryk af
dem... Men det _er_ måske for lidt sex

Og til sidst: Første gang man skriver i en NG risikerer man at få verbale
klø, når man sætter spørgsmålstegn ved reglerne. Jeg taler af erfarring.
Regler diskuteres andre steder.

Fra : GLS

Dato : 02-06-04 12:14

En gang til, hvorfor skal alle mennesker lave om på andre, vi er nu en gang
forskellige og det er jo ikke besværligt at læse et indlæg når det står
øverst, men derimod vanskeligt hvis der svares ind mellem den oprindelige
tekst, da det er vanskeligt at se hvem der har skrevet hvad, interesserer et
indlæg en person sætter man sig sikkert ind i emnet, der i denne gruppe jo
omhandler sex i alle afskygninger, Ha så blev dette indlæg også on-topic

Fra : Henrik B.

Dato : 02-06-04 12:24

> En gang til, hvorfor skal alle mennesker lave om på andre, vi er nu en
gang
> forskellige og det er jo ikke besværligt at læse et indlæg når det står
> øverst,

Nej, ikke ved første svar i en tråd. Men når man når længere ned i tråden,
bli'r det en stor gang rod.

> men derimod vanskeligt hvis der svares ind mellem den oprindelige
> tekst, da det er vanskeligt at se hvem der har skrevet hvad, interesserer
et

Nej! Som du kan se, er der ingen problemer i at tyde hvad DU har skrevet og
hvad JEG har svaret. Man installerer bare det lille geniale program OE
Quotefix. Det hjælper gevaldigt på overskueligheden.

Og hvis folk så bare husker at klippe alt overflødig tekst væk, så er den
ged barberet....

M.v.h.

Fra : PerX ...

Dato : 02-06-04 15:47

In article <40bdb8d2$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk says...
> Nej! Som du kan se, er der ingen problemer i at tyde hvad DU har skrevet og
> hvad JEG har svaret. Man installerer bare det lille geniale program OE
> Quotefix. Det hjælper gevaldigt på overskueligheden.

Eller endnu bedre bruger et andet program ;)

Fra : Johan

Dato : 02-06-04 15:08

"GLS" <gls_46@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> øverst, men derimod vanskeligt hvis der svares ind mellem den oprindelige
> tekst, da det er vanskeligt at se hvem der har skrevet hvad,

Ja, det er svært for alle, indtil man har læst 50 meddelelser - og så burde
man være ved at lære det. Det er sikkert nemmere for _dig_ at skrive som du
gør, men jo flere sætninger du svarer på uden at man ved hvad du skriver om,
jo flere vil du forvirre og irritere.

> interesserer et
> indlæg en person sætter man sig sikkert ind i emnet, der i denne gruppe jo
> omhandler sex i alle afskygninger, Ha så blev dette indlæg også on-topic

Hmm. Dit indlæg i dk.opslag.stillinger ville have været mere on-topic.

Fra : PerX ...

Dato : 02-06-04 15:47

In article <40bdb4f9$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, gls_46
@hotmail.com says...

> En gang til, hvorfor skal alle mennesker lave om på andre,

Nej, bliv nu voksen istedet for et hysterisk barn. Sidder du også og
flæber når du har køretimer "jeg vil ikke overholde vigepligten! Det er
min ret at gøre som jeg vil" - Der er nogle simple spille regler som
millioner har fundet ud af virker bedste. De er udtryk for lav
selvtillid hvis man føler sig truet over en simple og fornuftig syntax
regl. Det har ikke en skid med at være forskellig eller at du kan være
hvad du vil, du kan gå klædt som du vil, lytte til den musik du vil, etc
- det er der jo ikke nogen som forsøger at forbyde dig. Det er derimod
udtryk for psykopatisk opførsel at man vil skide på alle andre og bare
gøre som man selv vil.

> vi er nu en gang
> forskellige og det er jo ikke besværligt at læse et indlæg når det står
> øverst, men derimod vanskeligt hvis der svares ind mellem den oprindelige
> tekst,

Ikke hvis man citerer ordentligt.

> da det er vanskeligt at se hvem der har skrevet hvad,

Nej, det er det derimod når folk skriver noget øverst.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 02-06-04 15:57

Ok folkens (regelryttere og fellow-anarkister.)

Undskyld at jeg endnu engang svarer øverst, men dette er hverken citat-svar
eller andet. Hvordan sletter jeg mit eget indlæg?
Gider ikke det her, det blev til en fuldstændig uvedkommende diskussion.
Derfor: Hjælp mig med at slette det her indlæg, så får alle fred, og jeg
holder mig til andre, mere venlige grupper.

Mvh. Nana

Fra : pepss

Dato : 02-06-04 17:41

"Nana Sørensen" skrev
> Ok folkens (regelryttere og fellow-anarkister.)

ved godt nok ikke om jeg også går under dette

> Undskyld at jeg endnu engang svarer øverst, men dette er hverken
citat-svar
> eller andet. Hvordan sletter jeg mit eget indlæg?

jeg må indrømme at jeg ikke ved det men hvis du bruger Outlook Express
findes der en nyhedesgruppe
(dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express) hvor de ved en masse om
det. ellers kan du spørge i dk.velkommen

> Gider ikke det her, det blev til en fuldstændig uvedkommende diskussion.
> Derfor: Hjælp mig med at slette det her indlæg, så får alle fred, og jeg
> holder mig til andre, mere venlige grupper.

jeg håber da ikke at alle er sådan her i gruppen

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-06-04 19:12

Nana Sørensen skrev:

> [...]
>Derfor: Hjælp mig med at slette det her indlæg, så får alle fred, og jeg
>holder mig til andre, mere venlige grupper.

Dels er det forsent, for de fleste har allerede hentet dem og
læst dem og det er ikke alle newsservere, der respekter
annullering.

Hvordan du sletter dine indlæg kan de fortælle dig i
news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express, så spørg
der.

Og toppostere bliver normalt ignoreret af mig, så forvent ikke
flere svar.
--
Knud

Fra : PerX ...

Dato : 03-06-04 01:45

In article <sVlvc.6888$Vf.335537@news000.worldonline.dk>, dodo20038
@tiscali.dk says...
> [...]
> Derfor: Hjælp mig med at slette det her indlæg, så får alle fred, og jeg
> holder mig til andre, mere venlige grupper.

Du overser to ting:

1. Det er dig der er uvenlig fordi du ikke VIL følge reglerne.
2. Andre var venlige og fortalte dig at du havde lavet en fejl (troede
de)

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 04-06-04 15:30

Nana Sørensen wrote:

Hej Nana

> [...]
> diskussion. Derfor: Hjælp mig med at slette det her indlæg, så får
> alle fred, og jeg holder mig til andre, mere venlige grupper.

Tag dig ikke af de idioter. Generelt er folk flinke i gruppen og mange af
skribenterne ses privat, hvor de også er flinke

Mark
I'm sick of the jive
You talk verbal insecticide

Fra : PerX ...

Dato : 04-06-04 18:18

In article <c9q0qv$iak$1@news.net.uni-c.dk>, markgazel@hotmail.com
says...

> Tag dig ikke af de idioter. Generelt er folk flinke i gruppen og mange af
> skribenterne ses privat, hvor de også er flinke

Var det ikke meningen du skulle skrive det i toppen af beskeden?

Fra : GLS

Dato : 01-06-04 23:13

Nana, hvis du bruger Outlook, skal du markere et indlæg fra en bruger du vil
blokkere, og så gå i Meddelser og klikke på Blokker afsender, vil du nu også
slette den bruger, markerer du de indlæg du vil slette og gå i Rediger, og
klik på slet, du bliver så spurgt om du vil slette indlæggene permanent, det
siger du blot ja til, og så er du fri for dem

MVH GLS